Google ADS Paranızı Çöp Etmemek İçin Öneriler

03/04/2022

Google ADS Paranızı Çöp Etmemek İçin Öneriler

Google ADS üzerinde karşılaştığım hesapların bazılarında oldukça fazla gerçek çöp örneğini sizlerle hem Instagram hem de Youtube üzerinden bugüne kadar çokça paylaşmaya çalıştım. Benzer şekilde her gün eğitimlerimde ya da danışmanlıklarımda bunlarla oldukça fazla karşılaşmaktayım. Maalesef bazı nedenlerden ötürü Google ADS üzerinde ciddi bir parayı boşu boşuna harcamaktayız. Peki Google ADS arama ağı üzerinde paranızı çöp etmemek için nelere dikkat etmelisiniz? Bu içeriğimde bu sorunun cevabını sizlerle hem içerik hem öncesinde Youtube kanalında yer verdiğim video ile paylaşmak istedim. Umarım bu içerik sizlere fayda sağlar.

Evet, Google ADS reklamları işletmeler için harika bir reklam aracıdır. Ancak doğru kurulduğu ve optimize edildiği zaman... Rastgele kurulmuş, takip edilmeyen Google ADS kampanyaları paranızı rahatlıkla çöp etmek için birebirdir. Peki verimli Google ADS reklamları oluşturmak için neler yapmalı, nelere dikkat etmeli? Bu soruların cevaplarını sizler için bu içeriğimde derledim...

Negatif Anahtar Kelimeler

En çok gördüğüm çöp durumu negatif anahtar kelimelerin tanımlanmaması ve dolayısı ile gereksiz binlerce tıklama alınmasına dayalı... Özellikle geniş ve sıralı eşleme kelime türlerini kullanıyorsanız arama terimlerini sık sık kontrol ederek gereksiz kelimeleri negatif olarak tanımlamalısınız. Bu işlemi günlük olarak takip etmenizin oldukça önemli bir detay olduğunu söyleyebilirim. Google ADS üzerinden Anahtar Kelimeler -> Arama Terimleri menüsünden tıklama aldığınız arama terimlerini görüntüleyebilir ve gereksiz olan kelimeleri belirleyebilirsiniz. Bu kelimeleri aynı menüde bulunan negatif anahtar kelimeler menüsünden tanımlayabilir ya da bir negatif anahtar kelime listesi kullanabilirsiniz.

Araçlar ve Ayarlar -> Paylaşılan Kitaplık -> Negatif Anahtar Kelime Listeleri. Negatif anahtar kelime takibi, tanımlaması Google ADS arama ağı reklamlarında bütçeyi doğru kullanmanın, verimli dönüşler alabilmenin en önemli konusudur...

Konuyla alakalı Google Ads Negatif Anahtar Kelimeler başlıklı içeriğim ilginizi çekebilir.

İpucu: Negatif Anahtar Kelime Takibi

Her yeni gün bir önceki günün arama terimlerini inceleyerek gereksiz kelimeleri negatif anahtar kelimelere ekleyebilirsiniz. Bunu düzenli şekilde yaptığınızda her geçen gün daha doğru tıklamalar elde edeceksiniz.

Kalite Puanı

Reklamları oluştururken özenmenizi, başlık ve açıklamalarınızı oluştururken anahtar kelimelerinizi kullanmanızı ve ilgi çekici olmaları için çalışmanızı öneririm. Ek olarak reklamları yönlendirdiğiniz urllerin içeriğinin kelime ve reklamlarınızla alakalı olmasına, hızlı açılıyor olmalarına dikkat edin. Web sitenizin hızlı, mobil uyumlu olması, kolay bir navigasyona ve SSL sertifikasına sahip olması da kullanıcı deneyimi için oldukça önemli kriterlerdir. Anahtar kelimelerinize ait kalite puanı 10 üzerinden belirlenir ve şu 3 değer kalite puanı hesaplamasında kullanılır:

  • Reklam Alaka Düzeyi
  • Beklenen Tıklama Oranı
  • Açılış Sayfası Deneyimi

İpucu: Nihai Url

Anahtar kelimelerinizin daha alakalı sayfalara yönlendirilmesini istiyorsanız anahtar kelimelerinize nihai url tanımlayabilirsiniz. Böylece ilgili aramalarda daha alakalı urlleri ziyaretçilerinize sunabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinize ait kalite puanlarının yüksek olmasının sizlerin daha tasarruflu tıklama başı maliyeti almanızı sağlayacağını bilmelisiniz. Bu da anahtar kelimelerinize ait kalite puanının verimli reklamlar sürdürmek için oldukça önemli bir konu olduğunu bizlere göstermekte. Reklamlarınızı oluştururken başlık ve açıklama alanlarına olabildiğince özenmenizi, web sitenizi de kullanıcı deneyimini en üst düzeye getirecek şekilde hazırlamanızı öneririm. Genellikle pek dikkat edilmeyen bu konuya kafa yorduğunuzda - özendiğinizde Google ADS reklamlarından aldığınız verimlerin arttığını göreceksiniz. :)

Doğru Hedefleme

Özellikle bölge seçimlerinde dikkatli olmanızı öneririm. Yerel bir işletme iseniz tüm şehri hedeflemek ya da belirli bölgeleri seçme konusunda iyi düşünmelisiniz. Benzer durum Türkiye geneli için de geçerli. Ads paneli üzerinde solda yer alan Yerler menüsünden coğrafi hedeflemeyi şehir ya da ülke seçerek yapabileceğiniz gibi, belirli çaplar dahilinde (kilometre bazlı) daha küçük bölgeler seçebilirsiniz. Benzer şekilde demografik değerleri de gözden geçirmelisiniz. Hedef kitleniz belirli yaş grubu ya da cinsiyeti kapsıyorsa buna göre ayarlamaları doğru yapmanızı öneririm. Yine sol menüde bulunan Hedef Kitleler menüsünden bu işlemleri yapabilirsiniz.

Reklam Zaman Planlaması

Sıcak satış yapan ya da anlık iletişime geçilen bir iş kolunuz varsa reklam zaman planlayıcısı kullanarak reklamlarınızı ağırlıklı olarak mesai saatlerinde çalıştırmalısınız. Yani sizinle iletişime geçmek isteyen kişilere anında geri bildirim yapmak isterseniz reklam zaman planlayıcısı ile reklamlarınızı iş saatlerinde yayınlamalısınız. Bunun için sol menüdeki Reklam Zaman Planlayıcı menüsünü kullanabilirsiniz. Ek olarak belirli gün ve saatler için teklif arttırımı ya da azaltımı yaparak da bir reklam stratejisi oluşturabilirsiniz. Örneğin bir reklamı sadece mesai saatleri içerisinde yayınlamak yerine diğer saat dilimlerinde daha az maliyetle reklamlarınızı yayınlamak için teklif azaltma işlemini kullanabilirsiniz. Örnek olarak reklamlarınız her gün 09:00-18:00 arasında çalışırken, bu saatler haricinde kalan 18:00-00:00 ve 00:00-09:00 saat dilimlerinde tekliflerinizi %50 düşürerek reklamlarınızı çalıştırabilirsiniz. Böylece mesai saatleri haricinde reklamlarınızı hiç yayınlamamak yerine düşük tıklama başı maliyetlerle deneme yapabilirsiniz. Teklif arttırımı ya da azaltımını tıklama başı maliyetler bazında sadece tıklamaları arttırmaya yönelik veya manuel TBM teklif stratejilerinde kullanabileceğinizi de belirtmeliyim.

Optimizasyon

Dönüşümleri doğru kurmalı ve reklamlarınızı dönüşümlerinize göre optimize etmelisiniz. Bu optimizasyonlar reklamlarınızın günden güne daha verimli olmasını sağlayacaktır. Dönüşümleri kurmadan reklam vermek paranızı boşa harcatacaktır.

Dönüşüm Nedir?

Reklam verme amacınız doğrultusunda hedeflediğiniz işlemler dönüşüm olarak adlandırılabilir. Yani bir reklamı size potansiyel müşterilerin ulaşması için oluşturuyorsanız Whatsapp - telefon tıklamaları ya da bir iletişim formu doldurma sizin için dönüşüm olabilir. Veya bir e-ticaret sitesi için sipariş sonuçlanması bir dönüşümdür. Google ADS dönüşümleri ile ilgili bir çok içerik bugüne kadar paylaştım, aşağıda sizlere bunların bağlantılarını sunuyorum:

Reklam dönüşümlerinize göre reklamlarınızı mantıklı bir şekilde optimize etmek ciddi anlamda size maliyet azaltmada yardımcı olacaktır. Bu da dolaylı yoldan reklamlarınızın size daha fazla verim getirmesini sağlayacaktır. Örneğin dönüşüm getirmeyen bölge, şehir vb. cihaz ya da demografik özellikleri reklamlarınızdan hariç tutmak ya da teklif oranı azaltmak Google ADS optimizasyonu için oldukça önemlidir. Bu durumda verimsiz olan kaynaklar verimli olanlara aktarılacağı için reklamlarınızdan daha çok verim elde etmeniz kaçınılmaz olacaktır.

Google Ads üzerinde bütçenizi - paranızı verimli kullanmanız için önerilerimi sizlere sundum, umarım faydalı olmuştur. Konuyla ilgili detaylı eğitim ve gerçek örnekleri içeren videoları da Youtube kanalımda bulabilirsiniz. Kanalıma abone olmayı ve bildirimleri de açmayı unutmayın :) Mert Şener Youtube Kanalı

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...