Google Ads ile Her E-ticaret Başarılı Olur mu?

10/09/2022

Google Ads ile Her E-ticaret Başarılı Olur mu?

Google Ads ile her e-ticaret girişimcisi başarılı olabileceğini düşünmekte. Bu konuya bağlı günde onlarca kez sorular bana Instagram ve web sitem üzerinden sıkça gelmekte. Detayları paylaşmadan önce sorunun cevabını kısaca sizleri meraklandırmadan vereyim: Elbette ki her e-ticaret sitesi doğru Google Ads kurulumu, stratejisi yapsa da istediği başarıyı yakalayamayabilir. Yani Google Ads'e güvenerek, hiç ön araştırma - pazar araştırması yapmadan ya da salla pati hazırlanan, güven vermeyen bir e-ticaret sitesi ile beklentilerinizi arttırmayın. Veya bir dropshipping umuduna kapılarak (ürünlerin satışını sitenizde yapıp tüm operasyonlarını tedarikçi firmanızın üstlendiği) Google Ads'ten verim beklemeyin derim... Hele hele ki doğru bir müşteri hizmetleri sistemi kurmadıysanız hayallerinizi şimdiden erteleyin.

Google Ads ve E-ticaret

Online satış yapan sitelerin önemli pazarlama araçlarından birisi olan Google Ads elbette bu sitelere oldukça fazla katkı sağlamakta. Yani bu sitelerin ilgili kişilere ulaşması, sipariş almaya yönlendirmesi bakımından oldukça önemli bir yere sahip. Fakat bazı durumlarda Google Ads reklamlarını tümüyle doğru kurup, doğru strateji ile ilerleseniz bile Ads reklamları e-ticaret sitesine beklediğinizden az bir katkı getirebilir. Peki her şeyi ile doğru kurup, doğru yönetip, optimize ettiğiniz Google Ads reklamları hangi durumlarda e-ticaret sitenize beklediğinizden az katkı sağlar, ya da hiç sağlamaz?

Google Ads ve E-ticaret Başarı Değerlendirmesi

E-ticaret siteniz için belirlediğiniz bir günlük bütçe ve 30 gün sonucunda harcamış olacağınız bir reklam harcaması var. Peki bunun karşılığında ne aldınız? Yani örneğin 1000TL'lik bir reklam harcaması sonucunda 3000TL ciro sağladınız diyelim. Bu durumda roas değeriniz 3 olacaktır; bu örnek kısaca 1 koyup 3 aldınız demektir. Bu sizin için yeterli ya da tatmin edici bir skor mu? Bunu en az 30 gün deneyimleyerek görmeli ve çıkan roas değerinize göre aksiyon almanız gereklidir. Bana göre Türkiye içi Google reklamlarında roas değeri 5'in altında kalıyor ise Google reklamları katkı sağlamıyor demektir. Google reklamlarını doğru kurduğunuzdan, optimize ettiğinizden eminseniz ve roas değeri beklediğiniz değerin altındaysa işte o zaman sorun Google reklamları değildir. Peki Google reklamları harici bir e-ticaret sitesinin Ads üzerinden verim alamamasına neden olan sorunlar ne olabilir?

Yüksek Rekabet

Sattığınız ürün yüzlerce sitede satılıyor ise maalesef olumsuz bir durum ile karşı karşıyasınız. Çünkü rakipleriniz de benzer şekilde Google Ads reklamlarını kullanmakta ve ürünlerinize ait pasta bir hayli fazla şekilde bölünmektedir. Bu yüzden e-ticaret sitenizde satacağınız ürünlerin başka e-ticaret siteleri tarafından da satılıp satılmadığı ve bu sitelerin sayısı da göz önünde bulundurulması gereken önemli bir durumdur. Yüzlerce sitede benzer fiyatlarla satılan ürünlerin satışını yapıyorsanız Google Ads ile beklediğinizi elde edemeyebilirsiniz.

Yanlış Fiyatlandırma

Sattığınız ürünlerin fiyatlandırmasını rakip analizini iyi yaparak belirlemelisiniz. Sizin ürününüz 5 farklı sitede satılıyorsa ve en yüksek fiyatlandırmayı siz yaptıysanız yine satış konusunda problem yaşamanız muhtemel. İnsanlar aynı ürünü sizden daha ucuz fiyat ile başka e-ticaret sitelerinde buluyorlarsa kesinlikle sizi tercih etmeyeceklerdir. Bu yüzden harcamalarınızı iyi hesaplayarak, ürünleriniz için doğru fiyatlandırmayı yapmalısınız.

Pazaryeri ve Büyük E-ticaret Siteleri

Hepsiburada, Trendyol, N11 gibi büyük pazaryerleri ve e-ticaret siteleri kendi e-ticaret sitelerini kullanmak isteyenler için büyük bir rakip yani handikap. Özellikle internetten yapılan alışverişlerde güven maddesi bu tip sitelerin diğer işletme e-ticaret sitelerine göre tercih edilmesini sağlamakta. Örneğin bir ürün Hepsiburada sitesinde ve aynı zamanda kendi sitenizde satışta ise bu büyük rakip ile yarışmanız oldukça zor olacaktır. Hepsiburada da satılan bir ürünü kendi siteniz üzerinden satmanız için ya o siteye göre çok uygun bir fiyatlandırma tanımlamanız lazım ya da müşteri hizmetlerinizin diğer büyük sitelere göre çok daha fazla destek, müşteri memnuniyeti yaratmasına odaklanacaksınız. Bu bahsettiğim kriterler de hiç kolay yapılabilecek unsurlar değil. Örneğin ücretsiz kargo, aynı gün kargo, koşulsuz iade, anında canlı destek, peşin fiyatına taksit gibi tüketicilerin hoşlandığı unsurları sağlamak gerçekten kolay değil. Bütün bunları göz ardı edip yine de satış yapmayı başarıyorsanız helal olsun demekle yetinebilirim :) Ama bunun tesadüflerden ibaret olduğunu da unutmayın :)

Altyapısal Sorunlar

Yavaş bir e-ticaret sitesinin başarıyı yakalamasının gerçekten zor olduğunu belirtmek isterim. Google Ads'e binlerce TL bütçe ayırırken yanlış bir e-ticaret sitesi altyapısı seçmeniz sizin için en büyük hata olacaktır. Sunucusu 7/24 çalışan ve hızlı bir e-ticaret altyapısına sahip olmanız sizin için oldukça önemli bir kriterdir. E-ticaret altyapısı için doğru bir yazılım firması ile özel çalışma yapmanızı ya da hazır sistem kullanmak isterseniz de, Shopify, Ticimax ya da Ideasoft gibi bir altyapı kullanmanızı öneririm.

Kullanıcı Dostu Olmamak

E-ticaret siteniz kullanıcı dostu olmak zorundadır. Yani bir ziyaretçi sitenizdeki ürünü beğenip satın almaya karar verdiğinde sepete ekleme ve takip eden ödeme işlemlerini kolayca halledebilmelidir. Bu konularda sorunları olan e-ticaret siteleri satış yapmakta bir hayli zorlanacaklardır. İyi bir kullanıcı deneyimi için sepete ekleme, ardından teslimat adresi tanımlaması ve ödeme işlemi kolay bir şekilde ziyaretçiye sunulmalıdır. Karmaşık olan, çok adımlı ödeme - sipariş tamamlama sayfaları ziyaretçilerinizi bunaltıp sipariş almanızı zorlandıracaktır. Bu konuda yine doğru bir e-ticaret altyapısı ile çalışmanız gerektiğini unutmayın.

Yeterli Olmayan Müşteri Hizmetleri

Tüketicileri memnun etmek gerçekten kolay olmayan bir konu. İnsanlar bir ürün satın almadan önce çokca soru sorabilir. Bu sorulara aldığı cevapların yeterliliği ve hızı onların karar vermelerinde oldukça etkilidir. Bu yüzden satış aşamasından önce ziyaretçilerinize harika bir deneyim sağlamalı ve gelen sorulara hızlı bir şekilde, onları tatmin edecek cevaplar vermelisiniz. Elbetteki bitmedi; benzer konu satış sonrasında da sağlanmalıdır. Müşterilerinize satış sonrasında ne kadar yardımcı olmaya çalışır, onların sorunlarını çözmeye çalışırsanız bu satışlarınıza olumlu olarak doğrudan katkı sağlar. Bu alanda sitenizde bulunan formlar haricinde Whatsapp destek ya da canlı destek uygulamaları ile müşteri memnuniyetini sağlamaya yönelik adımlar atabilirsiniz. Müşteri hizmetleri yetersiz olan, ziyaretçileri ile ilgilenmeyen bir e-ticaret sitesinin satış yapması bence mümkün değil; o yüzden müşteri hizmetleri konusunda gerekli yatırımı ve altyapıyı sağlamalısınız.

Ödeme Seçeneği Yetersizliği

Tüketiciler farklı ödeme seçeneklerini değerlendirmek isterler. Yani tüm bankalara taksitli sipariş olanağı sunmanız veya belirli taksitlerde vadesiz satış imkanı vermeniz tüketiciler için çok değerlidir. Örnek olarak tek çekim haricindeki satışlarda yüksek vade farkları sunmanız tüketiciler için olumsuz bir durum ortaya çıkarabilir. Bu konuda 3 taksite kadar vadesiz taksit sağlamak, diğer yüksek taksit seçenekleri için makul bir vade farkı uygulamak yararınıza olabilir. Sanal pos seçenekleri için tek tek bankalar ile ayrı anlaşmalar yapmak yerine PayTr veya Iyzico gibi kuvvetli ödeme sistemlerini tercih edebilirsiniz. Bu sistemler tek bir Api ile hemen her bankanın sanal posunu sizlere uygun imkanlarla sunmaktadırlar. Kullanıcılarınıza ne kadar fazla banka kredi kartına taksit imkanı sağlarsanız sizin için o kadar iyi olacaktır. Kapıda ödeme seçeneği de tüketiciler için cezbedici bir seçenektir. Her ne kadar e-ticaret işletmeleri bu seçeneği türlü sebeplerden (kargo teslimatında alıcının adreste bulunmaması, siparişin geri dönerek ekstra masraf çıkarması vb.) sevmese de, bu seçenek satışlarınıza artı değer sağlayacak bir ödeme yöntemidir.

Satış Potansiyeli Düşük Ürünler

Bazı ürünler potansiyel olarak aranma hacmine sahip olsada satış hacimleri az olabilir. Yani doğru anahtar kelime ya da hedefleme ile insanlar ürünlerinizi ziyaret edebilir ama satın almayabilir. Bu bahsettiğim konu da aslında yazının özetinde önemli yer tutacak bir madde... Yani insanlar ilgili ürünü arayabilir ancak online satın almayabilir. Bu kategoride ürünlere sahipseniz küçük bütçeler ile denemeler yapıp Google Ads aracılığı ile online sipariş alıp alamadığınızı gözlemlemeniz gerekmektedir.

Google Ads ve E-ticaret başlıklı içeriğim de ilginizi çekebilir

Gerçek Hesaplar ile Başarısız E-ticaret Örnekleri

Instagram, Youtube ya da kendi sitem üzerinden sıkça gerçek e-ticaret hesaplarının sonuçlarını sizlerle paylaşmaya çalışıyorum. Ara ara bana "başarısız sonuçları da paylaşın" diye yorumlar geliyor... Bu içeriğin konusu buna uygunken 2 tane başarısız olarak değerlendirdiğim e-ticaret örneğini de bu içerikte sizlerle paylaşayım... Öncelikle bana bir e-ticaret Google Ads danışmanlığı için gelindiğinde tecrübelerine dayanarak kafamda oluşan beklenen roas değerini kişi ile paylaşırım. Yani inanmadığım bir işe ya da düşük getirisi olacağını düşündüğüm bir e-ticaret sitesinin Google Ads danışmanlığını almam. Bu konuyu baştan da muhattabına dürüstçe anlatırım. Bütün bunlara rağmen bir ihtimal iyi olur şeklinde yönetimini ya da eğitim vermeyi üstlendiğim 2 e-ticaret sitesinde reklam çalışmalarımız beklenin altında kaldı. Peki bu beklenen başarıyı yakalayamayan e-ticaret sitelerinin genel özellikleri neydi?

Kitap Satışı

LGS ve YKS kitapları satışı yapan bir e-ticaret işletmesinin Google Ads ile istediği başarıyı yakalayamadığını 30 günlük bir süreç sonrasında gördüğümü belirtmek isterim. Sitenin altyapısı iyi, ödeme seçenekleri vb. gibi konularda da probleminin olmadığını söyleyebilirim. Ancak bu sitede de yukarıda belirttiğim sorunlardan bir tanesi karşımıza çıktı. Bu da bu sitede satılan ürünlerin yüzlerce sitelerde daha satışta olması idi. Bu yüzden pasta daralmış vaziyette kaldı ve 30 günlük reklam sonuçları karşılığında roas olarak 3 değeri elde ettik. Yani 1TL'lik reklam harcaması karşılığında 3TL gelir elde edebildik. Bu da sonuç olarak e-ticaret için karşımıza başarısız bir değer getirdi... Yine benzer şekilde eğitim verdiğim bir kitap satışı sitesininde Google Ads ile bekleneni sağlayamadığını izledim. Buradaki ana sorunun biraz evvel bahsettiğim gibi ilgili ürünlerin çok fazla sitede satışa sunulup, siparişlerin bu siteler arasında dağılması olarak belirtebilirim.

Online Fotoğraf Baskısı

Online fotoğraf baskısı hizmeti sunan işletmenin Google Ads performansı şaşırtıcı sonuçları karşımıza çıkardı. E-ticaretlerde genellikle çok iyi sonuçlar veren maksimum performans kampanyası bu hesapta 30 günde roas değeri olarak 2 sonucunu bizlere verdi. Arama ağı reklamları ise 30 günde 3.5 gibi bir roas değeri sağladı. İlgili hesaptaki arama terimleri tamamen işletme ile ilgili de olsa satış performansı maalesef beklediğimi gibi olmadı.

Yönetimini sürdürdüğüm bir e-ticaret hesabının 30 günlük raporu ilginizi çekebilir: Google Ads E-ticaret Yeniden Pazarlama Raporları

Yukarıda bahsettiğim gerçek örneklerin site yavaşlığı, kullanım zorluğu vs. gibi sorunlarının olmadığını da belirtmek isterim. Zaten bu tip sorunları olan hesaplar için danışmanlık hizmetini baştan dürüstçe anlatarak vermemeyi tercih ediyorum... Yukarıda bahsettiğim gibi bazı sektörler ya da ürün grupları da Google Ads üzerinde beklediğiniz dönüşümü sağlayamayabilir. Bu konudaki tecrübelerimi hem bilgi ile hem de gerçek örneklerle paylaşmaya çalıştım; umarım sizlere fayda sağlar.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...