Google ADS Görüntülü Yeniden Pazarlama Reklam Sonuçları

12/03/2022

Google ADS Görüntülü Yeniden Pazarlama Reklam Sonuçları

Kendime kurmuş olduğum ve 30 gün süresince yayınladığım Google ADS görüntülü yeniden pazarlama reklamının sonuçlarını, dönüşümlerini ve performansını sizlerle paylaşacağım. Öncelikli olarak oluşturduğum bu yeniden pazarlama görüntülü reklamının birebir olarak verdiğim Google Ads eğitimleri ile ilgi olduğunu belirtmeliyim. Reklam yeniden pazarlama listesi olarak web sitemin içerisinde "ads" geçen urlleri ziyaret eden kişileri hedefliyor.

Yeniden Pazarlama Listesi Nedir?

Google ADS üzerinde Araçlar ve Ayarlar -> Paylaşılan Kitaplık -> Kitle Yöneticisi bölümünden web sitenizi önceden ziyaret eden kişileri bir liste halinde toplayabilir ve sadece onlara göstermek üzere reklamlar oluşturabilirsiniz. Ben bu örnekte web sitemi ziyaret edenleri (içerisinde sadece "ads" kelimesi geçen url) bir listede topladım ve onlara Google ADS eğitimi ile ilgili görüntülü reklamlarımı göstermek istedim.

Google ADS Yeniden Pazarlama Reklam Kurulumu Kurulum ile ilgili detaylı içerik ve videoyu daha önceden paylaşmıştım. Merak edenler inceleyebilirler.

Google ADS görüntülü reklamları Google iş ortağı olan bir çok popüler sitede yer almakta. Bu yüzden bu reklamları özellikle yeniden pazarlama düzeyinde kullanmak oldukça önemli. Web sitenize giren bir ziyaretçiyi bir haber ya da forum sitesinde tekrar yakalamak ve kendinizi hatırlatmak oldukça güzel bir fikir değil mi? Özellikle kararsız tüketicilerin son kararını verme noktasında yeniden pazarlama reklamlarının oldukça etkili olduğunu düşünmekteyim. Aynı zamanda öncesinde bir araştırma yaparken web sitenizi ziyaret etmiş olan kişilerin bu konuya ilişkin araştırmaları sürüyorsa, farklı bir platformda yeniden reklamınızla karşılaşmaları karar verme aşamasında oldukça etkili olacak ve yeniden değerlendirme için de bir fırsat sağlayacaktır.

Kendime kurduğum görüntülü yeniden pazarlama reklamlarının öğelerini içerikteki videoda bulabilirsiniz. Reklamları oluştururken reklam gücünü mükemmel hale getirdiğimi de ilgili videoda görebilirsiniz. Görüntülü reklamlarda 15 adet resim, 5 adet logo, 5 adet başlık, 5 adet açıklama ve bunlar haricinde uzun başlık ve videolar ekleyebilirsiniz. Bu alanları tanımlama konusunda ne kadar özenli olursanız, reklam gücünüz o kadar iyi olacaktır. Yani yalnızca bu öğeleri doldurmak değil, özenli şekilde bu öğeleri sağlamak oldukça önemlidir. Reklam için kullanacağınız öğelere ziyaretçi gözüyle bakmalısınız. Farklı bir sitede bu reklam görseli ile karşılaşan kullanıcının ilgisini çeker mi, anlaşılır ve sade mi, bu soruları kendinize sorabilirsiniz.

Ek olarak bu reklamın dönüşümlerini ise Whatsapp tıklamaları ve eğitim kayıtları (form doldurma) olarak belirlediğimi de söylemeliyim. Yani bu reklamın dönüşüm saydığı değer web siteme giren kullanıcının Whatsapp üzerinden benimle iletişime geçmesi ve eğitimlerim ile ilgili formları doldurması... Bu bilgileri de sizlerle paylaştıktan sonra şimdi gelelim bu reklamın 30 günlük performansına...

Yeniden Pazarlama Listelerinin Niteliği

Burada önemli bir bilgi paylaşmak istiyorum. Öncelikle Google Arama Ağı kullandığınızı düşünerek, bu reklam türünde de reklamlarınızı disiplinli bir şekilde takip etmeniz gerektiğini söyleyebilirim. Şöyle ki, arama ağı reklamlarınızda hatalı kelimeler ve eşleme türleri kullanımınızdan ötürü gereksiz tıklama alıyor ve aslında konuyla alakalı olmayan ziyaretçileri sitenize çekiyorsanız, Yeniden Pazarlama Reklamlarınızda da aynı kitleyi sitenize çekmeniz kaçınılmaz olacağından, kitlenizin alakalı kullanıcılardan oluşmasını sağlamak için Arama Ağı Reklamlarınız dolayısıyla sitenize giriş yapan ziyaretçileri iyi değerlendirmeli ve alaka düzeylerini takip etmelisiniz.

Reklam Sonuçları

30 günde düşük bir günlük bütçe ile çalıştırdığım bu reklam toplamda 329₺ harcama yapmış ve siteme 674 ziyaretçi getirmiş. Yani daha önceden web sitemi ziyaret eden 674 kişinin tekrar web sitemi ziyaret etmelerini sağlamış. Peki önemli olan nokta, dönüşüm değerleri ne olmuş? Bence burada alınan tıklama sayısından ziyade alınmış olan dönüşüm sayısı. Yani yeniden ziyaret eden kişilerin ne kadarının bana dönüşüm sağlamış olduğu... Bu 674 ziyaretçinin 18'i bana Whatsapp üzerinden mesaj atmış ve benimle iletişime geçmiş ya da eğitimlerime ait formları doldurmuş. (11 Whatsapp - 7 Form) Bu yeniden pazarlama reklamının 1 dönüşüm için ortalamada 18₺ harcayarak verimli bir performans sağladığını düşünüyorum.

Reklam Sonuçlarını Analiz Etmede Verileri Doğru Okumak

Sadece yeniden pazarlama reklamlarında değil, kurulumunu ve takibini yaptığım arama ağı reklamlarında da tıklama sayısından ziyade dönüşümlere odaklanmanın doğru olduğunu düşünüyorum. Pek çok reklamveren tıklama sayısının çok fazla olmasına odaklanır ve bunun oldukça değerli bir veri olduğunu düşünür. Ancak reklam sonuçlarında size gelen verileri doğru okumak ve doğru analizleri yapmak reklamınızı asıl başarıya götürecek olan değerlerdir. Reklamım kişilere ulaşmış, tıklama almış evet; ancak tüm bu veriler neticesinde benimle irtibata geçmek için bir aktivitede bulunan kullanıcı sayısı değerli bir analizdir.

Kampanya, Reklam Altında Dönüşümler Nasıl Listelenir?

Videoda gördüğünüz dönüşüm listesini kampanya, reklam grubu, reklam, anahtar kelime vb. düzeyine görüntülemek için liste üzerindeki segment ikonuna tıklayıp, altındaki dönüşümler ve onun altındaki dönüşüm işlemi linkine tıklamanız yeterlidir. Bunu kullandığınız hesapta bir kez yaptıktan sonra bu şekilde görüntülenmeye devam edecektir. Bu sayede ayrı dönüşümleriniz için kaçar tane dönüşüm elde ettiğinizi kolayca görüntüleyebilirsiniz.

Değerlendirme

Bana göre 329₺ harcama karşılığında oldukça verimli bir kampanya ile karşılaştım. Sonuçta bu reklam 329₺ harcama yaparak web sitemi önceden ziyaret eden kişilerden 18'ini potansiyel müşteri haline getirdi. Bu kitle benim web sitemi daha önce ziyaret etmiş bir kitle idi ve belki ilk incelemesinden sonra bu konudaki araştırma sürecini de beklemeye aldı ya da halen araştırma sürecinde. Bu süreçte belki de onlarca farklı kişiden bilgi aldı e aslında karar verme aşamasında. Bu yüzden de farklı bir konu ile ilgilenirken bu kullanıcının yeniden karşısına çıkmak, bana tekrar ulaşımını sağlamak yönünde önemli bir adım ve nihayetinde de veri sağlayabilir bir etkinlik. Bana göre sizlerle paylaştığım bu kampanya sonuçları baz alındığında oldukça verimli... Bu yeniden pazarlama reklamını halen de kullanmaya devam ettiğimi belirtebilirim. Ayrıca bu değerlendirmelerin birkaç saatlik ya da birkaç günlük veri ile çok doğru sonuçlar vermeyeceğini de belirtmeliyim. Reklamı ve size sağladığı veriyi düzenli bir şekilde takip ederek yalnızca gü bazlı değil, uzun vadeli olarak sağladığı sonuçları değerlendirmelisiniz.

Google Ads Reklam Verme başlıklı içerik ilginizi çekebilir.

Yeniden Pazarlama Reklamlarını Önerir misiniz?

Kesinlikle evet. Sağlık, medikal gibi sektörlerde kitlelere onay vermeyen ya da yeniden pazarlama reklamları çıkmasına izin vermeyen Google üzerinde, diğer sektörlerde yeniden pazarlama reklamlarını kullanmak mümkün. Şu an için düşük bütçeler ile kullanılabilen yeniden pazarlama reklamlarını tüm reklam verenlerin kullanmasını şiddetle öneririm. Önceden de belirttiğim gibi kararsız tüketiciler üzerinde karar vermede pozitif etkisi olan bu reklamlar günümüzde diğer reklam modellerine göre daha az bütçe ile ciddi faydalar sağlayabilmekteler. Özellikle Google ADS arama ağı reklamları kullanıyorsanız buradan elde ettiğiniz ziyaretçileri daha uygun maliyetler ile 2. ya da 3. kez web sitenize getirebilirsiniz. Artı bütçe sağlayamıyorsanız bile, günlük ayırdığınız bütçenizin bir kısmını Yeniden Pazarlama Reklamları’na ayırabilir ve size sağladığı verileri takip edebilirsiniz. Bir süre sonrasında arama ağı reklamınıza göre oldukça düşük maliyetlerle size dönüşüm sağladığını tespit ettiğinizde, buna uygun bütçelerle reklam sürecinize devam edebilirsiniz ve bu da genel olarak düşünüldüğünde ana reklam bütçenizi biraz daha verimli kullanmanızı sağlayabilir. Dolayısı ile Google ADS arama ağı reklamı kullananların yeniden pazarlama reklamlarını da denemelerini, takip etmelerini ve reklam stratejilerinde bu reklam türüne de yer vermelerini öneririm.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...