Google Ads Eğitimi

15/07/2021

Google Ads Eğitimi

Bu blog içeriğimde başlangıç aşaması Google ADS eğitimi ile kelime reklamları oluşturmayı en basit haliyle öğrenmenizi amaçladım.

Google ADS oldukça kapsamlı ve içerisinde binlerce detayı olan bir reklam türüdür. Ancak bu gönderide ADS'i basit bir şekilde kullanarak nasıl kampanya oluşturulur ve yönetilir anlatmaya çalıştım. Umarım faydalı olur. Soru ve fikirlerinizi yorumlara yazabilirsiniz. En kısa sürede cevaplamaya çalışmaktayım.

Google Ads Eğitimi İçeriği Kimler için?

  • Google ADS yeni başlayanlar
  • Google ADS kullanmak isteyenler
  • Küçük işletmeler
  • Dijital pazarlamada yeni bir konuya giriş yapmak isteyenler

Ads.google.com üzerinden oturum açtıktan sonra ilk iş olarak uzman moduna geçmenizi öneririm. Google Ads'i bu modda kullanmak ve yönetmek daha doğru. Uzman modunu kullanarak kampanya ve reklamlarınız ile ilgili daha fazla detaya müdahale edip, optimizasyonlar sağlayabilirsiniz.

Evet artık kampanyamızı oluşturmaya başlayabiliriz: + YENİ KAMPANYA tuşuna tıklıyoruz

Google Ads Eğitimi İlk Adımlar

Sonraki aşamada web sitesi trafiği seçeneğini seçiyoruz. Eticaret siteleri satış türünü de seçebilirler. Burada seçtiğiniz seçeneğe göre Google reklamlarınızı daha doğru ve ilişkili kişilere göstermeye çalışacaktır.

Google Ads Eğitimi - Hedefleme

Hemen altta beliren seçeneklerden kampanya türü olarak Arama Ağı seçeneğini işaretliyor ve altta çıkan url alanına reklamlar tıklandıktan sonra yönlendirilecek siteyi girip devama tıklıyoruz.

Google Ads Eğitimi

Sonrasında Hedefleme ve kitleler kısmından reklamlarınızın gösterileceği konumları seçebilirsiniz. Örneğin bir eticaret sitesi iseniz Türkiye geneline reklam gösterebilirsiniz. Eğer ki Ankara'da bulunan bir restoran iseniz sadece Ankara'yı seçebilir hatta bunu daha da daraltarak işletmenize yakın 3km'yi çap olarak hedefleyebilirsiniz.

Hedefleme ve kitleler konusunda şöyle bir örnek vereyim: Mesela bir endüstriyel market olduğunuzu ve Ankara Ostim'de bir mağazanızın bulunduğunu düşünelim. Sizin hedef kitleniz tüm Ankara olabilir lakin bu tip ürünleri almak için insanlar Ostim'e gelebilirler.

Ancak bir Hamburgerci olduğunuzu ve Ankara Çankaya ilçesinde Kavaklıdere semtinde bulunduğunuzu düşünelim. Tüm Ankara'ya reklam çıkmak reklam bütçenizi gereksiz yere harcayabilir. Bunun yerine bulunduğunuz konuma 2 kilometre çap koyarak reklamlarınızı göstermeniz size çok daha faydalı olacaktır. Tüm Ankara'ya reklam gösterip farklı lokasyondaki kişilerin size gelmesini istiyor ve amaçlıyorsanız da yakın bölgenize daha yüksek, tüm Ankara'ya daha düşük bir bütçe ile reklam oluşturabilirsiniz. Ticari açıdan bir restoran için yakın bölge çok daha önemli bir kaynaktır. Google Ads stratejinizi oluştururken bunu göz önüne alın.

Sonraki aşamada Bütçe ve Teklif Verme bölümünde günlük bütçenizi ve teklif stratejinizi seçmelisiniz. Teklif stratejisi olarak Manuel TBM seçmenizi öneririm. Yani bir anahtar kelime için tıklama başına maksimum ödeyeceğiniz ücreti siz belirlersiniz. Bunları belirledikten sonra Kaydet ve Devam Et'e basarak sonraki adıma geçebilirsiniz. (Bu içeriğimde temel düzey bilgi vermeyi amaçladığım için teklif verme içerisindeki Hedef EBM, dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma maddelerini başka bir yazıda ele alacağım.)

Günlük bütçe için her sektör ve kelimeye göre anahtar kelimelerin farklı bir değeri olacağından kesin bir şey söylemek pek mümkün değildir. Ancak yine Google ADS üzerinden Araçlar ve Ayarlar -> Anahtar Kelime Planlayıcı -> Yeni Anahtar Kelimeler Keşfedin menüsünden istediğiniz kelimenin ortalama olarak bir tıklama başına ne civarda ücret harcayacağını görebilirsiniz. Örneğin "endüstriyel market" araması ortalamada 2₺ harcıyor ise ve sizin amacınız web sitenizi 50 kişinin ziyaret etmesi ise günlük 100₺ bütçe belirlemelisiniz. Anahtar kelime ya da Google Ads optimizasyonu için reklamlarınız yayınlandıktan ve belirli bir tıklama aldıktan sonra nasıl çalışmalar yapabilirsiniz bunu da yazımın son bölümünde sizlerle paylaşacağım.

Google Ads Bütçe Belirleme

Bir sonraki ekranda reklam grubuna isim vermeniz ve manuel tbm seçtiğimiz için tanımlayacağınız kelimeler için varsayılan tıklama başı teklifi girmeniz gereklidir. (Bu her kelime için varsayılan teklif olacak, istediğiniz kelimenin teklifini manuel olarak değiştirebileceksiniz.)

Anahtar kelimeler bölümünden de reklamınıza ait kelime öbeklerini tanımlayabilirsiniz. Anahtar kelime eşleme seçenekleri ile ilgili detaylı bilgiyi de aşağıda verdim...

Google Ads Anahtar Kelime Girme ve Manuel TBM Tanımlama

Kelime Eşleme Türleri Örneği

Google Ads Anahtar Kelime Eşleme Türleri

Mevcut ve güncelleme sonrası olarak iki ayrı şemada sizlere kelime türlerini göstermek istedim çünkü yakın bir zamanda geniş eşleme artık kullanılmayacak.

Evet şimdi sıra geldi reklam metnini oluşturmaya...

Reklam başlıkları 30 karakter ile sınırlıdır. Bu alanda 6-7 reklam başlığı oluşturmanızı öneririm. Bu başlıkların anahtar kelimeleriniz ile alakalı olması reklamlarınızın performansını arttırır. Ek olarak eyleme geçirici başlıklar oluşturmanız da reklamlarınızın etkili olması için oldukça önemlidir.

Açıklamalar kısmında ise kendinizi iyi anlatan cümlelere yer vermenizi öneririm. Bunları tanımladıktan sonra Kaydet ve devam et tuşu ile reklam oluşturmayı tamamlayabilirsiniz.

Google Ads Reklam Grupları Oluşturma

Reklam başlıklarını anahtar kelimelerinize uyumlu olarak oluşturmak kalite puanınızı arttıracaktır.

Kalite Puanı Nedir?

Kalite puanı tanımladığınız anahtar kelimeleri ile reklam metinleriniz ve reklam tıklandığında açılan url içeriği arasında uyuşmaya göre verilen bir puanlamadır. Kalite puanınız ne kadar yüksek olursa bütçenizden o kadar fazla verim elde edersiniz.

Reklam Sonuçları Neye Göre Sıralanıyor?

Öncelikle reklam sonuçlarının kelimelere verdiğiniz teklif ile doğrudan alakalı olduğunu ancak burada kalite puanının da çok etkili olduğunu belirtebilirim. Örneğin bir kelime öbeğinde sizin de rakibinizin de kalite puanı 10/6 ve tıklama başına siz 4₺, rakibiniz 3₺ verdiğinizi düşünelim... Bu örnekte kalite puanlarınız aynı olduğundan yüksek teklifi veren olarak siz rakibinizin önünde çıkarsınız... Elbette günlük bütçeniz bitene kadar. Kalite puanınız çok düşük, teklifiniz yüksek - rakibinizin kalite puanı yüksek, teklifi sizden daha düşük olduğu durumlarda da rakibiniz Google Ads reklamlarında sizin önünüze geçecektir.

Google Ads Teklif Önerim

Google reklam sonuçlarında 1. sırada yer almayı dikkate almayın. Bana göre reklam sonuçlarında ilk 4 sonuç içerisinde yer almak gayet iyidir. Siz tıklama başı maliyetlerinizi düşürmek için kalite puanınızı yüksek tutma üzerine bir strateji geliştirin. Örneğin 5₺ bir tıklama alıp 1. sırada gelmek yerine, 1.50₺ tıklama başına maliyet ile 3.sırada yer alın. Bu örneğe göre günlük bütçeniz 50₺ ise 10 tıklama yerine 35 tıklama alabilirsiniz. Önemli olan sizinle ilgili kelimelerde sizi arayan kişilere ulaşmanız.

Reklamlarınız Yayınlanmaya Başladı, Nasıl Takip Etmeliyim?

Öncelikle dönüşüm ayarlarını yaparak ADS üzerinden aldığınız tıklamalar ile sağlanan dönüşleri ölçerek reklamlarınızı optimize etmelisiniz. Örneğin reklamlarınızın tıklama aldığı arama terimlerini kontrol etmeli ve size uygun olmayanları negatif kelime olarak eklemelisiniz. Bu işlemi günlük olarak yapmanızı öneririm. Örneğin "muhasebe yazılımı" için verdiğiniz bir reklam için "ücretsiz muhasebe yazılımı" kelime öbeği ile tıklama alıyorsanız bu ücretsiz kelimesi sizin faydanıza değil zararınızadır. Bu yüzden bu kelimeyi negatif kelimelerinize eklemeniz reklamlarınızın performansı için çok önemlidir.

Tekrar belirtmemde fayda var, negatif anahtar kelimeleri günlük takip etmeniz ve bunları tespit ettikçe negatif kelime olarak tanımlamanız reklamlarınızın performansı için oldukça önemlidir.

Google Ads Dönüşümleri Kurmak, İzlemek ve Sonuçlara Göre Optimize Etmek

Üst menüde bulunan Araçlar ve Ayarlar -> Dönüşümler bölümünden Google Ads reklamları üzerinden gelen ziyaretlerin istediğiniz bir amaca yansıyıp yansımadığını görüntüleyebilirsiniz. Örneğin "muhasebe yazılımı" kelime öbeğinden bir gelen ziyaretin dönüşüm sayılıp sayılmayacağını belirtmek için iletişim sayfasına bir eklenti yapabilirsiniz. Bu yönergeleri Google Ads üzerinden edinmek oldukça kolaydır. Size sağladığı bir etiket ile istediğiniz dönüşümü takip etmeniz oldukça kolaydır. Ya da bir eticaret sitesi için sipariş alımını tespit etmek için sipariş sonucu sayfasına eklenecek bir etiket bu bahsettiğim dönüşümleri tespit etmeye yetecektir.

Dönüşüm Sayılarına Göre Google Ads Reklamlarını Optimize Etmek

2 ay süre ile izlediğimiz Google Ads Reklamları için belirli kriterlere göre analiz yapıp belirli sonuçlar çıkarabiliriz. Örneğin gece yarısı aldığımız tıklamalardan çok az bir dönüş alıp, gündüz aldığımız tıklamalardan çokça geri dönüş alıyor isek reklamlarımızı zaman planlayıcısı ile gündüz saatlerinde yayınlamak iyi bir fikir olabilir.

Ya da bölgesel hedefleme yaptığımız bir eticaret reklamından ortaya şu sonuç geldiğinde "Alınan siparişlerin %40'ı İstanbul", Diğer "%50 si de Ankara, İzmir ve Bursa gibi büyükşehirler ise" o halde reklamlarınızı sadece dönüşüm aldığınız şehirlere göre hedeflemek mantıklı olabilir.

Buradaki amaç dönüşüm almadığınız yerlere harcanan bütçenin, dönüşüm aldığınız yerlere eklenmesini amaçlar. Bu da reklamlarınızın size daha fazla dönüşüm sağlamasını sağlar.

Temel olarak, normalde bir danışmanlık hizmeti olarak sunulan bilgileri size şeffafça sunmaya çalıştım. Ancak bilmenizi isterim ki, Google Ads kullanması kolay - hiç bir birikim olmadan kolayca kurulacak bir reklam türü değildir. Ben bildiklerimi ve önerilerimi (Google reklamları konusunda 16 yıllık bir tecrübeye sahip olduğumu da belirteyim) size anlatmaya çalıştım ancak Google Ads konusunda bir birikiminiz yok ise profesyonel bir destek almanızı kesinlikle öneririm.

Düzenli bir veri analizi, günlük takip ve doğru reklam kurulumu ile Google Ads ile yeni müşteriler edinmeniz mümkün. Ancak şöyle bir senaryo ile baş başa kalmanızı da istemem: Aylık 3.000₺ bütçe ile 300 rastgele kişiye ulaşmak yerine aylık 3000₺ ile doğru 600 kişiye ulaşmak size artı sağlayacaktır. Ben Google Ads ile ilgili bildiklerimi - yapılması gerekenleri anlattım, ancak bu konuda yetkin değil ve kendinizden emin değilseniz reklam vermeden önce profesyonel destek almanız gerektiğini tekrar not düşeyim...

Google Ads konusunda profesyonel desteğe ihtiyacınız olduğunda bana ulaşabilirsiniz: İletişim Bilgilerim - SEO Uzmanı ise aradığınız yine bana ulaşabilirsiniz.

Google ADS birebir eğitim almak ister misiniz? O halde Google ADS eğitimi programını inceleyin.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi... Detaylar
Online Google ADS Eğitimi
Google ADS hesabınız üzerinden örnek anlatımlı 1:1 Google ADS eğitimi... Detaylar

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...