Google Search Console ile Organik Kelime Analizi

01/01/2022

Google Search Console ile Organik Kelime Analizi

SEO çalışmalarında ana yardımcı programının Google Search Console olduğunu net bir şekilde belirtebilirim. Çünkü bu araç direkt Google kaynaklı verileri bize merkezden sunan bir araçtır. Yani web sitemize ait organik kelimeler Google arama sonuçlarında eğer gösterim ve tıklama yapıyor ise bunları bize gösterir. Arama terimlerini görüntülenme, tıklama sayısının haricinde ortalama bulunduğu pozisyon olarak da görüntülemek mümkündür. Kelimelerinizin pozisyon ortalamasını görmek için Performans bölümü altında iken konum kısmına işaretleme yapmanız gerektiğini de unutmayın.

Google'da Organik Sonuçlarınızı Takip Edip, Analiz Yapabilirsiniz

Google Search Console'un en güzel özelliği size web sitenize ait gösterim alan anahtar kelimeleri göstermesidir. Bu veri ile birlikte bu kelimenin kaç gösterim, kaç tıklama aldığını görebildiğiniz gibi ilgili tarih aralığında Google'da sıralandığı ortalama pozisyonu görebilmeniz de mümkündür.

Search Console Verilerini İzlemeye Başlama

Performans bölümüne tıkladığınızda Search Console sizlere ön tanımlı olarak son 3 aylık verilerinizi dökümleyecektir. Siz bu alanda ister hazır gelen tarih aralıkları ya da kendi gireceğiniz tarihler arası sorgulamalar yapabilir ve organik arama kelimelerinde sıralama olarak ne durumda olduğunuzu görüntüleyebilirsiniz. Örneğin filtrelemede hazır gelen son 1 hafta, son 1 ay ya da kendinizin özel olarak belirtebileceği tarih aralıkları gibi...

Bir Önceki Günün Dahi Sonuçlarını Görebilirsiniz

Performans bölümünde bir önceki günün dahi verilerine ulaşabilirsiniz. Yani takvim ayında bulunduğunuz günün bir önceki günündeki arama terimlerine göre tıklama, gösterim sayıları ve o güne ait pozisyon sıralamanızı görüntüleyebilirsiniz.

Ortalama Pozisyon için Konum'a Tıklamayı Unutmayın

Sorgulamalarınızı yaparken kelimeleriniz için Google'da kaçıncı sırada bulunduğunuzu görüntülemek için yukarıda bulunan Konum alanına tıklamayı unutmayın. Bunu tıklamadığınızda sıralamanızı göremezsiniz. Bu araç size ön tanımlı olarak kelime, tıklama ve gösterim sayılarınızı gösterir.

Ülkelere, Cihazlara, İçeriklerinize Göre Performansınızı İzleyebilirsiniz

Bu araç ile organik kelimelerinizi ülkelere göre konumları açısından izlemeniz mümkündür. Kelimelerinizin Google arama sonuçlarında Türkiye'de ya da diğer ülkelerde kaçıncı sırada olduğunu görebilir, ülkelere göre tıklama sayısını izleyebilirsiniz. Benzer analizi cihazlara ve içeriklerinize göre de yapabileceğinizi belirtebilirim.

İki Tarih Arası Karşılaştırma Yapabilirsiniz

Google Search Console'un en güzel ve verimli - benzersiz özelliklerinden bir tanesi de kelimelerinizin performansını belirli 2 tarih arasında karşılaştırabilmenizdir. Örneğin kelimelerinizin performansını son 3 ay ile ondan önceki 3 ay arasında analiz edebilirsiniz. (2021 Aralık - Kasım - Ekim ile Eylül - Ağustos - Temmuz dönemini karşılaştırmak gibi...) Bu modül ile analizler yaparak düşüş ve yükseliş yaşayan ya da tıklama sayılarına göre fikirler edinebilir ve web sitenizi ya da içeriklerinizi geliştirebilirsiniz. Bu aracın özellikle Google aramalarında düşüş yaşayan kelimeleri ve içerikleri tespit etmeniz ve gerekli önlemleri alabilmeniz için oldukça önemli bir araç olduğunu sizlere söyleyebilirim. Karşılaştırma için kendi belirlediğiniz bir tarih aralığı ile yine kendi belirlediğiniz diğer bir tarih aralığını karşılaştırabileceğinizi de belirteyim. (Örnek olarak: 1.Haziran.2021 - 1.Aralık.2021 dönemi ile 1.Eylül.2020 - 31.Mayıs.2021 dönemlerini karşılaştırabilirsiniz.)

Bu verileri ve analizleri en doğru şekilde yapabileceğiniz resmi kaynağın Google Search Console olduğunu sizlere söyleyebilirim. Bu yüzden SEO çalışmalarındaki en önemli yardımcınızın ve kılavuzunuzun bu araç olduğunu kesinlikle bilmelisiniz. Uzun vadeli bir çalışma türü olan SEO'da bu araç sayesinde kendinizi geliştirebilir, çalıştığınız site için iyileştirme çalışmalarına doğru hamleler ile başlayabilirsiniz.

Organik Anahtar Kelimelerinizi En İnce Detayına Kadar Görebilirsiniz

Anahtar kelimelerinizin gösterim alma sayısından tıklama alma sayısına kadar bu araç ile görüntülemeniz mümkün. Hem de ülkeye, tarihe vb. göre ortalama sıralama pozisyonu ile...

Search Console ile Veri Okuma ve Analiz Yapma

Örnek olarak şu şekilde bir karşılaştırma yaparak veri okumaya başlayabilirsiniz. Performans bölümünden tarih kısmına tıkladığınızda filtre uygula yerine karşılaştır menüsü ile son 6 ay ile bir önceki 6 ayı karşılaştırma yapabilirsiniz. Yani son 1 seneyi 2'ye bölerek 2 dönemi tek bir ekrandan karşılaştırabilirsiniz. Kelimeleriniz için yakın olan dönemde gösterim ve tıklanma sayısı olarak bir artış gözlemliyor iseniz işler yolunda demektir. Fakat tam tersi bir durum var ve önceki 6 aylık dönemde performans yakın olan 6 aylık dönemden daha iyiyse o zaman birşeyler ters gidiyor demektir. Bu durumda önlemler almanız gerektiğini ve web sitenizi iyileştirmeniz gerektiğini bilmelisiniz. Düşüş sebebi olarak, web sitenizde herşey yolunda, site hızı halen olağan ise büyük ihtimal ile içerik konusunda eksik kaldığınız anlamı ortaya çıkar. Bu tip düşüşlerin üstesinden gelmek ve web sitenizi tekrar arama sonuçlarında yükseltmek için içeriklerinizi elden geçirmeli, daha yararlı bilgiler sunmaya çalışmalısınız.

Bu analizi belirli bir arama sorgusu - kelime ile de yapmanız mümkün. Ya da sadece bir arama terimi ile de bu analizi yapabilirsiniz. Filtreleme alanında Yeni -> Sorgu bölümünden kelimenizi girerek filtreleme yapabilirsiniz.

Google Search Console Teknik Uyarılar

Araçta bulunan sayfa deneyimi, önemli web verileri ve mobil kullanılabilirlik menüleri de web sitenizdeki teknik aksaklıkları ya da kullanım zorluklarını size gösterir. Arama sonuçlarında düşüşler yaşadığınızda bu 3 menüyü de takip etmenizi öneririm. Böylelikle Google'ın web sitenizde farkettiği teknik aksaklıkları görüntüleyebilir ve bunları düzeltmek için uyarı almış olursunuz.

İlginizi çekebilir: Web Vitals Skorlarını Yükseltelim mi?

Google'ın resmi bir kaynağı ya da aracı olan Search Console SEO çalışmalarında kullanılması gereken en önemli kaynaktır. Direkt 1. kaynaktan aldığınız veriler ve analizler ile web sitenizi geliştirmek için ciddi fikirler alabilirsiniz. Yeni web sitesi yapanlar ya da yaptıranların da Search Console tanımlamalarını yapmalarını şiddetle öneririm. (Web sitesi yaptıranlar bu konuda web sitesini yapan ajans ya da kişiden kolaylıkla destek alabilirler.)

Search Console ile ilgili yazımın temel amacı anahtar kelime analiziydi. Ancak aracın web sitesindeki teknik konularda da önerilerde bulunduğundan yukarıda bahsetmiştim. Bütün bunlara ek olarak bu araç sitenize gelen harici bağlantıları da size göstermekte. Oldukça işlevsel ve yararlı olan bu aracı halen kullanmıyorsanız hemen web sitenize tanımlamanızı ve kullanmanızı öneririm.

SEO Çalışmalarında Search Console'un Önemi

Tekrar belirtmekte yarar var ki, bu araç SEO çalışmalarında birincil değerde önem taşımaktadır. Google'ın resmi aracı olması ve sonuçları direkt birinci kaynaktan vermesi açısından analiz çalışmalarında kullanılması gerekli en önemli araçtır. Google'ın sunduğu bu aracın tamamen ücretsiz olması da ayrı bir avantajıdır.

SEO Çalışmalarında Başka Hangi Araçlar Kullanılabilir?

SEO çalışmaları için yararlanabileceğiniz çok sayıda ücretli ya da ücretsiz araç bulunmaktadır. Search Console haricinde Google Analytics'te SEO için kullanılması gereken önemli bir araçtır. Ancak Google'ın sunduğu bu araçlar haricinde ücretli ya da ücretsiz olarak şu araçlardan yararlanabilirsiniz:

  • SemRush
  • Ahrefs
  • SeRanking

İşinize Yarayacak 10 SEO Aracı

İçerikleriniz için 33 SEO Kontrol Listesi başlıklı içeriğim de ilginizi çekebilir.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi...
Online Google ADS Eğitimleri
1:1 gerçek ya da örnek hesap üzerinden Google ADS Eğitimleri...

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...