Hobim Oldu E-ticaret: Modeloto.com.tr

11/03/2023

Hobim Oldu E-ticaret: Modeloto.com.tr

Uzun yıllardır model araba biriktirme ve sergileme gibi bir hobim vardı. Hatta evimin, ofisimin her yerinde model arabalar mevcut :) 2-3 ay kadar önce işim gereği bir e-ticaret sitesi açsam, hem Google Ads, hem de SEO çalışmasını kendim yapsam ve bu bilgileri, sonuçları insanlarla paylaşsam ne güzel olacağını düşündüm. Hemen harekete geçerek ciddi anlamda bir stok yaptım ve bir e-ticaret sitesi oluşturdum. Bugüne kadar yüzlerce e-ticaret sitesine Google Ads danışmanlığı, SEO çalışması ve bunların eğitimlerini verdim. Bakalım terzi kendi söküğünü dikebilecek mi :)

Bu içeriğimde de bu e-ticaret profesinde yaptıklarımı ve yapacaklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Önümüzdeki günlerde de gelişmeleri, yaşananları, olumlu ve olumsuz tüm gelişmeleri sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Sanırım bu proje ve hikaye ciddi anlamda beni takip edenler için yararlı bir içerik olacak... Ek olarak bu proje SEO, ADS ve e-ticaret konusunda gerçek bir örnek üzerinden bizlere oldukça fazla done sağlayacak.

Merak edenler için şimdiden sitenin linkini vereyim: ModelOto.com.tr

E-ticaret Yapmaya Nasıl Karar Verdim?

Yıllardır bu işin (e-ticaret reklam ve SEO) içerisinde olan birisi olarak kendime ait bir e-ticaret sitem olsa ve kendim yönetsem acaba neler yapabilirim diye hep düşünürdüm. Ancak hangi ürünleri satmalıyım ya da nasıl stok yapmalı gibi bir çok soru kafamda doluşur dururdu. İşlerimin yoğunluğundan da bu e-ticaret projesi sadece aklımdaki bir hayal olarak kala kalmıştı. Derken 2-3 ay önce tesadüfen bir müşterim bana model araba satışı yapan e-ticaret sitesinin de Google Ads reklamlarını yönetmemi istedi. İşte bu kırılma anıydı :) Bende toptancılar ile görüşmeye, ürünleri toplu olarak satmaya ve bir e-ticaret sitesi açmaya karar verdim. Kendime ait belki de 100'ün üzerinde sahip olduğum model arabam mevcut. O gün dedim ki, yapayım bir stok, sistemi kurayım ve Google Ads - SEO konusunda da kendime destek olayım :) Bakalım doğru mu yaptık :)

E-ticaret konusunda yıllardır reklam ve SEO çalışması yaptığım için bu işin belirli boyutlarını da çok iyi öğrendim. Örneğin nasıl indirim yapılır, hangi dönemlerde nasıl kampanyalar düzenlenir bunları artık oldukça iyi biliyorum. Üstelik bunların satışlara nasıl yansıdığını da ezberledim. Yani e-ticaret işinin operasyon kısmında olmasam da bir e-ticaret sitesinin nasıl satışlarını arttırdığını, hangi dönemde neler yaptığını oldukça iyi biliyorum.

Model Araba E-ticaret Sitesi Açmamdaki Amaç

İçeriğin başında da bahsettiğim gibi model araba koleksiyonu benim için vazgeçilmez bir hobi. İstedim ki hobim ile işimi birleştirerek bir e-ticaret sitesi oluşturayım. Burada da e-ticaret sitesinin ürünlerini kendi sevdiğim ve anladığım ürünlerden oluşturayım. Bu yüzden e-ticaret sitesini model arabalardan oluşan bir yapıdan oluşturdum. Ana işim olan Google Ads ve SEO danışmanlığı ile de bu projeyi desteklemek, gerçek örneklerle de sizlerle veriler paylaşmak istedim. Sanıyorum ki ortaya güzel bir çalışma ve süreç içerisinde oldukça yararlı veriler çıkacak.

Stok

E-ticaret için stoklu çalışmanın oldukça önemli olduğunu sizlerle daha önceleri de çok kez paylaşmıştım. Bu yüzden ben de kendi e-ticaret sitemi açarken stok ve çeşit yapmamın oldukça önemli olduğunu biliyordum. Bu yüzden popüler olan, talebi yüksek olan ürünlerden bir liste oluşturdum ve belirli bir yatırımı bu ürünlere yaptım. Bu yatırımı yaparken pek korkmadım çünkü elimde kalsalar bile benim için harika ürünler :))

E-ticaret Altyapısı: Wordpress

Online ürün satışı için Shopify e-ticaret sistemi mi kullansam, kendim özel yazılım mı yapsam yoksa Wordpress (Woocommerce) mi kullansam diye çok kafa patlattım. Sonunda dedim ki, Wordpress ile ilgili SEO konusunda çokça tartışma var, en iyisi mi ben de bu e-ticaret sitemi Wordpress ile hazırlayayım. Sonuçta bu bir proje ve sonuçlarını yaşayarak göreceğiz. Ancak hazırladığım e-ticaret sitesinin hızının fena olmadığını, kolay kullanıma sahip olduğunu da rahatlıkla belirtebilirim. Wordpress'in e-ticaret anlamında da kolay kullanım sunan bir arayüze sahip olduğunu da söylemeliyim.

Hangi Wordpress Temasını Kullandım?

Astra temasının PRO versiyonunu kullanarak e-ticaret sitesini hazırladım. Astra temasının hem kurumsal hem de e-ticaret sitelerinde oldukça verimli olduğunu da merak edenler için belirtebilirim.

Hangi Hosting Firması

Kendi işletmem için yıllardır kullandığım ve hem hızından, hem diğer hizmetlerinden hem de desteğinden çokça memnun olduğum Netinternet sunucularından aldığım servisle e-ticaret sitemi de yayınladım. Şimdilik görüntü iyi. Önümüzdeki günlerde bu görüntüyü daha da iyi hale getirmek için işlemler yapacağım. Bütün bunları sizlerle zamanla paylaşacağım.

Wordpress Hangi Eklentileri Kullandım?

Wordpress için e-ticaret yapısını kullanabilmek için yani ürün girişi yapabilmek ve sipariş alabilmek için Woocommerce eklentisi gerekli. Öncelikle bu eklentiyi kurarak e-ticaret sitesini oluşturmaya başladım. Bunun haricinde kurumsal sitelerde de kullanılması gereki WP-Optimizer, Yoast gibi eklentileri yükledim. Ek olarak ürünleri Google Merchant Center'a kayıt edebilmem açısından bana gereki olan barkod numarası girişi için de EAN for WooCommerce eklentisini yükledim. Bu eklentiyle birlikte ürünlerinize Wordpress paneli üzerinden barkod numarası girme imkanına sahip oluyorsunuz. Google Merchant Center için gerekli olan feedi oluşturabilmek içinse CTX Feed adlı bir eklenti yükledim. Bu eklenti ile kolayca bir feed oluşturup Google Merchant Center'a tanımlama yapabildim. Son olarak DataLayer for WooCommerce FREE eklentisini de siparişlerin dönüşüm değerini alabilmek için sisteme ekledim. Bu eklenti sayesinde siparişlere ait anlık veri, başarılı siparişler sonrasında kodlar arasında yer almakta. Siparişlerin toplam tutarlarını kayıt altına alabilmek adına bu eklentinin oldukça başarılı olduğunu da burada belirtmiş olayım.

WooCommerce

WooCommerce Wordpress'in e-ticaret eklentisidir. Bu eklenti sayesinde sisteminize ürün ekleyebilir, ürünlerinize fiyat, stok vb. eklemesi yapabilirsiniz. Ayrıca sipariş ve sepet sayfaları sisteminize dahil olur ve online sipariş alabilirsiniz.

WP-Optimizer

Tüm Wordpress siteleri (kurumsal veya e-ticaret) için bir hızlandırma eklentisi olan WP Optimizer sitenizin cache işlemlerini, CSS ve Javascript sıkıştırma işlemlerini yapar. Temel düzeyde ücretsiz olan bu eklentinin sitenizin hızlanması konusunda oldukça etkili olduğunu söyleyebilirim.

Yoast

Wordpress'in SEO konusunda bence en ideal eklentisi... Ürün, sayfa ve blog yazılarınıza title, descriptionları kolayca tanımlamanız haricinde bir çok SEO detayında işinizi görmekte.

EAN for WooCommerce

Wordpress üzerinde ürünlerinize barkod numarası girmenizi sağlayan bir eklenti. Bu Google Merchant Center'da ürünlerinizin onaylanması ve yayınlanması için önemli bir özellik. Buna benzer bir çok başka eklenti olsa da ben kendi e-ticaret sitemde bu eklentiyi kullandım ve memnun kaldığımı da söyleyebilirim.

CTX Feed

Google Merchant Center ya da Facebook mağazasında ürünlerinizi listelemek için bir feede ihtiyacınız var. CTX Feed eklentisi bunu size kolayca sağlıyor. Bu eklenti ile ürün feedi ihtiyacınızı kolayca giderebilirsiniz. Eklentinin size sunduğu feed URL'lerini ilgili ortamlara tanımlamanız yeterli.

DataLayer for WooCommerce FREE

Bu eklenti ise başarılı siparişlerinizin sonuç kodlarına sipariş verilerini dinamik olarak almanızı sağlıyor. Örnek olarak Google Ads dönüşüm değerini almak için en basit yoluyla bu eklentiyi e-ticaret sitenize kurabilirsiniz. Bu eklenti sipariş sonuç sayfasında datalayer olarak ecommerce.value değeri ile sipariş değerini tespit etmenizi sağlıyor. Google Tag Manager üzerinde değişkenler kısmında veri katmanı değişkeni seçimi yaparak veri katmanı değişken adı olarak ecommerce.value tanımlaması yapmanız dönüşüm değerini çekmeniz için yeterli olacaktır. Bu konuyla ilgili ilerleyen güncelerde daha detaylı bir içerik ve video üreteceğimi de şimdiden söyleyeyim.

Wordpress ve SEO başlıklı içeriğim de ilginizi çekebilir.

Sanal Pos Konusunda Ne Yaptım?

Kendi işletmem için yıllardır çalıştığım ve bu konuda Türkiye'nin en iyilerinden olduğunu düşündüğüm PayTr'den sanal pos edindim. Hemen hemen tüm bankaların kredi kartlarına taksit imkanı sunan PayTr ile güvenli bir şekilde alışveriş yapabilmek mümkün. PayTr ile düşük vade oranları ile site ziyaretçilerine 12'ye kadar da taksit imkanı sunma şansına sahip oldum. Ek olarak her ürün sayfasında taksit tablosunu gösterebilmek için de PayTR Taksit Tablosu WooCommerce adlı eklentiyi kullandım. Bu eklentide belirli tanımlamaları yaparak ürün sayfalarınızda taksit seçenekleri gösterebiliyorsunuz. Taksit tablosu örneği için Lamborghini Urus ürününü ziyaret edebilirsiniz.

Ürün Girişi

Stoğumuza aldığımız tüm ürünleri herhangi bir XML ya da web servis kullanmadan tamamen kendi ekibimiz ile birlikte manuel olarak siteye ekledik. Burada amaç ürün görsellerini ve detaylarını en iyi şekilde sisteme yüklemekti. Bu işlem biraz fazla zaman alsa da kullanıcı deneyimi için iyi sonuçlar ortaya koyacaktır diye düşünmekteyim.

Ürün Fiyatlandırması

Ürünleri toplu olarak satın aldığım için uygun fiyatlar ile edindim. Bu doğrultuda ürünlerin fiyatlandırmasını yaparken rakip sitelere benzer fiyatlar tanımlamaya gayret gösterdim. Bazı ürünlerde de kampanya yaparak piyasadaki en uygun fiyatlı ürüne sahip olmak istedim. Özellikle büyük sitelerin fiyatlarını dikkatlice araştırarak onlardan biraz daha düşük ücretlerle ürünleri sunmaya çalıştım. Çünkü büyük sitelerdeki fiyatlar benim sitemden uygun olursa satış yapma şansımın olmadığını çok iyi biliyorum.

Google Ads Çalışmalarında Neler Yapacağım

Ürünleri Google Merchant Center'a tanıttım, şimdilik sorun yok. Bu demektir ki, maksimum performans reklamlarında alışveriş reklamlarını da kullanabileceğim. Bu ürün aramalarında fiyat karşılaştırmaları yapanlar için oldukça önemli bir unsur. Google Ads kampanyalarında temel 3'lü çalışmamı kendi e-ticaret sitemde de devam ettireceğim: maksimum performans, arama ağı ve görüntülü yeniden pazarlama... Konuyla ilgili veriler geldikçe sizlerle reklamlarla ilgili bilgileri de paylaşmaya devam edeceğim.

SEO Çalışmalarında Neler Yapacağım

Öncelikle e-ticaret sitesinin kullanıcı deneyimini en üst düzeye taşıması için gerekli işlemleri yaptım. Hız konusunda da geliştirme çalışmalarımız devam edecek. Gelelim içeriğe; bu konuda içerik üretmek bence oldukça zevkli olacak. Bir blog bölümü oluşturarak Türkiye'de hiç yapılmamış, üretilmemiş içerikleri ziyaretçilerimiz ile paylaşacağız. Elbette bu zaman alacak bir çalışma olacak ama belirli bir zaman sonra çok başarılı sonuçlar geleceğine inanıyorum. Bu sonuçları da elbette sizlerle paylaşıyor olacağım. SEO çalışmalarında rutin olan title, description optimizasyonlarını da düzenli olarak sürdürmeye devam edeceğiz.

İlginizi çekebilir: Google Ads: E-ticaret 2022 Kategorilere Göre Satış Raporu

Terzi Kendi Söküğünü Dikebilecek mi?

Önceden de bahsettiğim gibi yıllardır e-ticaret sitelerinin Google Ads ve SEO danışmanlığını - eğitimlerini sürdürmekteyim. Bu konuda bir çok başarılı projeye imza attığımı da belirtebilirim. Şimdi bu yeni süreçte kendi e-ticaret sitem için oldukça heyecanlı ve hırslıyım :) Bakalım Google Ads ve SEO açısından kendi e-ticaret sitem neler yapacak. Süreç içerisinde sizlerle konuyla ilgili bir çok bilgiyi hem sitemden, hem Instagram hesabımdan hem de Youtube kanalımdan paylaşıyor olacağım. Umarım sizler için de oldukça yararlı bir süreç olur :)

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...