Model Oto: Ne Yaptık, Ne Oldu?

24/04/2023

Model Oto: Ne Yaptık, Ne Oldu?

Bir süre önce Model Oto (modeloto.com.tr) e-ticaret sitesini sizlerle paylaşmıştım. Hobim olan bir konuda profesyonel olarak e-ticaret sitesi işletmeye başlamaktan oldukça memnun olduğumu da belirtmek isterim :) Sizlere devam eden süreçte de konuyla ilgili gelişmeleri, yaşananları aktaracağımı da ayrıca belirtmiştim. Öncelikle konuyla ilgili çok sayıda hayırlı olsun mesajları ve yorumları geldi; herkese çok teşekkür ediyorum. Bu içerikde olduğu gibi ilerleyen içeriklerimde de gelişmeleri, yaşanan olumlu - olumsuz tüm gelişmeleri sizlere detaylı bir şekilde aktaracağım. Burada amacım hem keyif aldığım bir e-ticaret operasyonu sürdürmek hem de e-ticarete başlamak isteyenler için oldukça yararlı bilgiler ve gerçek tecrübeler paylaşmak.

Bugün sizlerle Model Oto için 3-9 Nisan arasındaki reklam ve satış verilerini, genel olarak Google Ads, SEO ve sosyal medya alanlarında neler yaptığımızı anlatmaya çalışacağım. Daha önceden de söylediğim gibi umarım içerik e-ticarete başlamak isteyenler ya da yeni başlayanlar için oldukça faydalı olur.

Google ADS

İlk iş olarak Google Merchant Center'a ürünler tanıtıldı ve onay aldı. Sonrasında ise Google Ads üzerinde e-ticaret için en güvendiğimiz kampanya modeli olarak maksimum performans'ı diğer kampanyalara oranla daha yüksek bütçe ile kullanmaya başladık. Bilmeyenler için belirtmeliyim ki, maksimum performans reklamları Google Ads alışveriş reklamlarını da kapsamakta. Yani artık eskisi gibi alışveriş kampanyaları oluşturmak yerine maksimum performans kampanyası kullanmak daha verimli. Bildiğiniz gibi Google'ın maksimum performans kampanyası tüm kampanya türlerini tek bir kampanya altından yayınlamanızı sağlıyor. Arama ağı, görüntülü, video, alışveriş reklamları vb... Maksimum performans kampanyası haricinde Google Ads üzerinde Model Oto için arama ağı ve görüntülü yeniden pazarlama kampanyalarıda kuruldu. Her zaman söylemekteyim e-ticaret siteleri için yeniden pazarlama reklamlarının doğru kurgulanması oldukça önemlidir. Bu kampanya türü kararsız kalan ziyaretçilerin tekrar e-ticaret sitenize gelerek alışveriş yapma ihtimallerini arttırır.

Konuyla ilgili önceki içeriklerim de ilginizi çekebilir:

SEO

Uzun vadede organik anlamda Google arama sonuçlarında başarılı olmak için SEO çalışmalarına ilk günden başladık. Yani amacımız Google üzerinde yapılan organik aramalarda e-ticaret sitemizin arama sonuçlarının ilk 5 ya da 10'unda yer alarak trafiğini ve buna bağlı satışlarını arttırması. Bu konuda site genelinde olması gerekenleri sağlamaya çalışırken, benzersiz ilgi çekici blog içerikleri üretmeye devam ediyoruz. SEO çalışmalarının kısa zamanda sonuç vermeyeceğini, uzun vadede başarılı sağlayacağını çok iyi bildiğimiz için SEO konusunda oldukça sabırlıyız :)

SEO konusunda başarılı olmak için hızlı bir e-ticaret altyapısına sahip olmak, ziyaretçi deneyimini en üst düzeyde tutmak ve en kaliteli içerikleri oluşturmanın ne kadar önemli olduğunu sizlerle de çok kez paylaşmıştım. Şimdi aynı çalışmaları kendi e-ticaret sitem için de sürdürmekteyim. Tekrar vurgulamamda fayda var; SEO sabır işidir. Bıkmadan, usanmadan doğru bildiğimizi yapmaya devam edeceğiz...

Şunu çok iyi biliyorum ki; organik aramalarda Google'da yüksek sıralarda yer almak en önemli dijital pazarlama çalışmalarının başında gelmekte. 7/24 tıklama alabilmek, e-ticaret sitelerinin sipariş oranlarını da ciddi anlamda arttırmaktadır. E-ticaret siteleri için SEO çalışmaları genelllikle pek yapılmaz ya da öncelik verilmez ama şimdiden söyleyebilirim ki benim birincil önceliğim SEO çalışmaları.

Sosyal Medya

Business Manager üzerinden yeniden pazarlama ve ilgi alanına göre katalog reklamları hazırladık. Yani bizim ürünlerimizle ilgilenebilecek olan kitleye ve ayrıca daha öncesinde web sitemizi ziyaret eden kişilere reklamlar yayınlamaktayız. Ek olarak Instagram'da düzenli gönderi paylaşımı yapıyor ve yeni kitlelere ulaşmak için gönderileri öne çıkarıyoruz. Insagram gönderilerinin ilgi çekici, bilgi verici olması konusunda da oldukça hassas çalışıyoruz. Sosyal medyadaki amacımız Business Manager ile yeni ve ilgili kitlelere ulaşmak, Istagram reklamları ile de bizimle ilgilenen, etkileşim kuracak yeni kişilere kendimizi göstermek.

Instagram Gönderi Öne Çıkarma

Instagram üzerinden gönderi çıkarmayı çoğu sosyal medya uzmanı önermez. Ben bunun aksine içerikleriniz iyi ise Instagram üzerinden gönderi öne çıkarmanın uzun vadede oldukça yararlı sonuçlar getirdiğini düşünmekteyim. Bunu hem kendi kişisel Instagram hesabımda, hem Model Oto'da hem de danışmanlık verdiğimiz işletmeler üzerinde gözlemledim. Gönderi öne çıkararak Instagram'da etkileşim ya da dönüşüm alabilmeniz için gönderilerinizin özgün, kaliteli ve ilgi çeker seviyede olması gerektiğini unutmayın. Bu yöntemle sizinle ilgili yeni kitleleri takipçi olarak kazanır, sonraki gönderilerinizde organik olarak etkileşim alabilirsiniz. Instagram'da gönderi öne çıkarken hedef kitle, yaş ve konum hedeflemesini de işletmenize göre ayarlamayı unutmayın.

Kendi Instagram hesabım ile ilgili detaylıca bilgi verdiğim bu blog içeriğim ilginizi çekebilir: Instagram Sayfa Büyütmek (Kendi Hesabımı Nasıl Büyüttüm?)

3-9 Nisan 2023 Haftası

Google ve sosyal medya reklamlarının genelinde ROAS değeri 5,5 oldu. Bu başlangıç seviyesi için bana göre gayet iyi. İlgili dönemde Google Maksimum performans kampanyasının ROAS'ı: 4, arama ağının 4.5, Google görüntülü yeniden pazarlama reklamının roas'ı ise 8 oldu. Sosyal medya kampanyalarının roası da 5,5 olarak karşımıza çıktı. İlerleyen günlerde daha uzun dönem reklam raporlarını sizlerle paylaşıyor olacağım.

En Çok Satan Ürün Grubu

Model araç konusunda meraklı olanlar için bu bilgiyide sizlerle paylaşmak istedim. Bu süreçte 1/64 ölçekli Mini GT arabaları en çok satan ürünler olarak gözlemlendi. Mini GT ürünlerinin oldukça fazla ve her yaştan meraklısı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Model Oto ile ilgili ilk içeriğimi incelemek ister misiniz? Hobim Oldu E-ticaret: Modeloto.com.tr

Başlangıç aşaması için oldukça iyi sonuçlar aldığımızı ve "terzinin kendi söküğünü dikebileceğini" düşünüyorum :) Elbette tüketicilere ücretsiz ve aynı gün kargo imkanları sunmamızda bize online sipariş almamız konusunda çok büyük artı sağladı. Ziyaretçi talep ve sorularına da çok hızlı cevap vererek siparişlerin bir nebze daha artmasına katkıda bulunduk. İlerleyen günlerde Model Oto ile ilgili gelişmeleri sizlerle yine paylaşıyor olacağım. Hatta güzel bir sürprizim olduğunu da yazımın sonunda vurgulayayım. Youtube kanalıma abone olmayı ve Instagram üzerinde beni takip etmeyi unutmayın.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...