İçerikleriniz için 33 SEO Kontrol Listesi

04/10/2021

İçerikleriniz için 33 SEO Kontrol Listesi

Bir web sitesi için içeriklerin SEO çalışmalarında ne kadar büyük önem taşıdığını bilmeyen kalmamıştır sanırım. Peki bir içerik hazırladığınızda, bu içeriğin etkili olması ve Google'da iyi yerlere gelmesi - yüksek sıralamalar alması için gerekli kontrolleri dikkatlice yaptığınızdan emin misiniz?

Bu noktada kafanızda soru işaretleri varsa ya da tümüyle nelere dikkat etmeniz gerektiğini merak ediyorsanız bu içeriği baştan sona okumalısınız.

Buyrun 33 Maddede içerik kontrol listesi... Bakalım kaç tane soruya EVET diyeceksiniz :)

1. Title 70 karakterden kısa mı?

Title 70 karakteri geçmemeli ancak çok kısa da olmamalıdır.

2. Title anlamlı bir cümleden oluşuyor mu?

Title anlamlı bir cümleden oluşmalıdır. Anahtar kelimeleri arka arkaya sıralayarak anlamsız title oluşturmaktan uzak durun. "Kelime1, kelime2, kelime öbeği3, kelime öbeği4" şeklinde oluşturulan titlelar SEO için yanlış örneklerdir.

3. Title içerisinde anahtar kelimeler yer alıyor mu?

Title oluştururken kurduğunuz anlamlı cümle içerisinde anahtar kelimelerinize yer vermelisiniz..

4. Title içeriğinizi net olarak anlatıyor mu?

Oluşturduğunuz titleın sayfa içeriğinizi en iyi şekilde ifade ettiğinden, tanımladığından emin olun.

5. Description içerikle ilgili yeterli bilgiyi veriyor mu?

Description içeriğinizi en iyi şekilde özetlemelidir. Ziyaretçiler içeriğinize giriş yapmadan önce bu description sayesinde içeriğiniz ile ilgili bir fikir sahibi olmalıdırlar.

6. Description yeterli uzunlukta mı? (50-320 karakter)

Description 50-320 karakter arasında olmalıdır. Yani ne çok kısa ne çok uzun olmamalıdır.

7. Description içerisinde anahtar kelimeler yer alıyor mu?

Description oluştururken içerisinde anahtar kelimelerinizi kullanmayı unutmayın.

Title ve Descriptionların SEO Çalışmaları için Önemli Bir Değer Olduğunu Unutmayın.

Doğru title ve description oluşturmak SEO çalışmasında size artı katacaktır. Eğer bunlara önceden dikkat etmediyseniz, ilk iş olarak bunları teker teker optimize etmenizi öneririm.

8. URL doğru uzunlukta mı? (2-4 kelime)

İçeriğinizin URLsinin çok uzun olmaması önemlidir. Başlığınız uzun ve yazılımınız URLnizi otomatik oluşturuyor ise muhtemelen çok uzun bir URLye sahip olacaksınız. Bunu kısaltabilmek SEO için oldukça önemlidir. Örneğin: İçerikleriniz için 33 SEO Kontrol Listesi başlıklı bir içerik otomatik olarak "mertsener.com.tr/icerikleriniz-icin-33-seo-kontrol-listesi" şeklinde oluşacağından oldukça uzun bir URL yapısına sahip olacaktır. Bunun şu şekilde ayarlanabilmesi SEO çalışmaları için çok daha iyi olacaktır: "seo-kontrol-listesi".

9. URL içerisinde anahtar kelimeler var mı?

URL içerisinde anahtar kelimelerinizi kullanmak oldukça önemli bir konudur. Bu yüzden 2-4 kelime arası URL tanımlarken anahtar kelimelerinizi içerisinde bulundurmayı unutmayın.

10. URL içerisindeki kelimeler - ile mi ayrılmış?

URL içerisinde kelimeleri virgül "," ya da alt tire "_" yerine tire "-" ile ayırmak SEO için daha doğru bir işlem olacaktır.

URL Yapıları SEO için Çok Önemlidir

Temiz, kısa ve gereksiz karakter barındırmayan, sahip olduğu içeriği en net şekilde göze sunan URL yapıları SEO çalışmaları için oldukça yararlıdır.

11. İçeriğinizde H1 etiketi var mı?

H1 Etiketi sayfanızın HTML kısmında görünür başlığıdır. Dolayısı ile mutlaka bulunması gerekir.

12. H1 etiketi 1 kez mi kullanılmış?

H1 Etiketi sayfanızın benzersiz başlığı olduğu için her sayfada 1 adet kullanılmalıdır.

13. H1 etiketi içeriğinize tam olarak uygun mu?

H1 Etiketi sayfanızın tam olarak başlığı olmayı hak ediyor mu? Yani title unsuruna benzer şekilde içeriğinizi en iyi şekilde ifade ediyor mu? Mutlaka gözden geçirmelisiniz.

14. H2 ve H3 başlıkları kullandınız mı?

H2,H3,H4,H5,H6 etiketleri içeriğinizin alt, alt-alt... başlıklarını ifade eder. İyi bir içerik alt başlıklar ve onun altında alt alt başlıklar barındırır. Bu başlıklar hem konunun bölünmesini, hem de ziyaretçilerin içeriği kolay okumasını sağlar.

H Etiketleri SEO için Değerlidir

İçeriklerinizin ne ile ilgili olduğunu, nasıl bölündüğünü ve kategorize edildiğini göstermesi açısından - kolay anlaşılması ve okunması açısından - H başlıklarının kullanımı SEO çalışmasında oldukça önemlidir.

15. İçeriğiniz yeterli uzunlukta mı?

Bence bir içerik illa ki 1000 kelime ya da 3000 kelime olmalıdır diye düşünmek yanlış. Ancak şunu belirtmeliyim ki 300-400 kelime ile iyi bir içerik oluşmaz. Çünkü bu kadar kısa hazırlanan bir içerik yeterli derecede bilgi verici olmaz. Bu yüzden kelime sayısına takılmamanızı ancak yazdığınız konu ile ilgili rakiplerinizden çok daha fazla bilgi vermenizi öneririm. Bu içerikte başarılı olmanın püf noktasıdır.

16. İçeriğinizin rakiplerinize göre daha fazla bilgi verdiğinden ve fayda sağlayacağından emin misiniz?

Yukarıda da bahsettiğim gibi içeriğinizin en iyisi olması adına emek vermelisiniz. Acele etmeyip, o konu ile ilgili en iyi içeriği üretmek size SEO konusunda başarı getirecektir.

17. İçeriğiniz tamamıyla özgün mü?

Başka sitelerden kopyala yapıştır paragraf ya da cümleler almadığınıza eminsiniz değil mi? Bir içeriğin tamamen özgün olması SEO çalışmalarında çok önemli bir değere sahiptir. Elbette alıntı yapabilirsiniz ama bu durumlarda mutlaka kaynak göstermelisiniz.

18. İçeriğinizde anahtar kelimeleri sık sık kullanmadığınızdan emin misiniz?

İçeriğinizi oluştururken Google'ı değil ziyaretçilerinizi düşünün ve doğal olun. Anahtar kelimeleri içeriğiniz içerisinde sıkça kullanmak size yarar değil zarar getirir. Bu konuda doğal olun ve içinizden geldiği gibi içeriğinizi oluşturun. Zaten ister istemez anahtar kelimeleriniz gerektiği kadar içeriğinizde yer alacaktır.

19. İmla hatası ve anlatım bozuklukları olmadığına emin miniz?

İçeriğinizi oluşturduktan sonra içeriğinize web sitenizde yayınlamadan önce tekrar tekrar göz gezdirin. İmla hatalarını ve anlatım bozukluklarını ortadan kaldırın. Bu içeriğinizin kolay okunması ve anlaşılır olması için oldukça önemlidir.

20. Karmaşık ve çok uzun cümle ya da paragraflar oluşturmadığınıza emin misiniz?

Uzun cümleler ziyaretçilerinizin içeriğinizi kolay anlamalarını engeller. Benzer şekilde aynı şeyi uzun paragraflar için de söylemek mümkün. Bu yüzden içeriğinizde kısa ve sade cümle - paragraflar kullanmanızı öneririm.

21. İçeriğinize 1-2 adet görsel eklediniz mi?

İçeriğinizin daha iyi anlaşılmasını sağlamak adına içeriğinizde 1-2 adet görsel kullanmanız içeriğinizin daha ilgi çekici ve anlaşılır olmasını sağlayabilir.

22. Kullandığınız görselleri doğru boyut ve ölçüde kayıt edip, sıkıştırdınız mı?

İçeriğinizin hızlı açılmasını sağlamak adına görselleri doğru ölçüde kaydettikten sonra sıkıştırıp içeriğinize eklemeniz oldukça önemlidir. Bu konuda tamamen ücretsiz olan 2 web sitesi önerebilirim: photopea.com - tinypng.com

23. Görsellerde ALT etiketi kullandınız mı?

Görsellerde ALT etiketi kullanmak SEO için yararlı bir işlemdir. İlgili görselin ne ile ilgili olduğunu göstermesi açısından önemlidir.

24. Görsel dosya isimleri anlaşılır ve kısa mı?

Görsel dosya isimlerinin kısa ve anlaşılır olması bir başka önemli konudur. Çok uzun dosya isimleri SEO açısından olumsuz etki yapabilir. Örneğin "seo-kontrol-listesi.jpg" "seo-4325245-234523235ej56jw564523.jpg" ismine göre SEO açısından daha temiz bir yapıya sahiptir.

25. Görselleriniz size ait ya da özgün mü?

Görsellerinizin kendinize ait ya da benzersiz olması size artı sağlar. Hele ki ürün veya hizmetleriniz ile ilgili kendinize ait profesyonel ve kaliteli görseller kullanmayı denerseniz daha iyi sonuçlar alacağınızı göreceksiniz.

İçerik SEO Çalışmalarının Temelidir

İyi ve kaliteli içerik çok değerlidir. Bu yüzden de bir web sitesinin Google'daki sıralamasını belirleyen ana unsur içeriktir. Altyapı, hız gibi konular bir şekilde sağlanabilmekte iken kaliteli içerik konusu diğerleri kadar kolay değildir. Bu yüzden içerikleriniz ile ilgili ciddi çalışmalar yapmanızı öneririm. Biraz sabır edin ve iyi içeriğin sitenizi nerelere getireceğini izleyin :)

26. Düzen bozulmalarının önüne geçmek için resim ya da bulunduğu alanlara en ve boy tanımlanmış mı?

Web Vitals'in Google Algoritmasında Haziran 2021 tarihinde devreye aldığı Cumulative Layout Shift (CLS) konusu SEO çalışmaları için giderek önemini arttırmakta. Bu konuyla ilgili birçok detaylı makalem mevcut.

Cumulative Layout Shift (CLS) ile İlgili Yazılarım:

27. Video kullandınız mı?

İçeriğinizde özellikle kendinize ait bir video kullanmak oldukça etkileyicidir. İnsanlar videonuza ilgi gösterebilir, sitenizde daha fazla vakit geçirebilirler. Bu da size SEO açısından artı bir puan getirecektir.

28. Başka içeriklerinizden bağlantı verdiniz mi?

Yeni oluşturduğunuz içeriğe daha önceki ve ilgili içeriklerinizden bağlantı verin. Bu içeriğinizin gücünü arttırmak için oldukça önemlidir.

29. Başka kaynaklardan iframe vb. gibi eklentiler kullanmadığınıza emin misiniz?

İçeriğinizde harici gereksiz kodlamalar kullanmadığınızdan emin olun. Bu gibi kullanımlar içeriğinizin hızını yavaşlatacağı için SEO konusunda olumsuz etki edecektir.

30. İçeriğinizi sosyal medya üzerinde paylaştınız mı?

Yeni içeriğinizi sosyal medya hesaplarınız üzerinden paylaşmayı unutmayın. Bu içeriğinizin daha fazla kişiye ulaşıp, yayılmasını sağlayacaktır.

31. İçeriğiniz site haritasında otomatik yer aldı ya da manuel olarak eklediniz mi?

İçerikleriniz site haritası dosyanıza otomatik olarak ekleniyor mu? Cevap hayır ise bunu her bir içeriği ekledikten sonra manuel olarak yapmalısınız.

32. İçeriğiniz hızlı yükleniyor mu?

Son bir kontrol ile içeriğinizin çok hızlı bir şekilde yüklendiğinden - başka bir sayfadan tıklandığında hemen açıldığına - emin olun.

33. İçeriğinize web sitenizin diğer sayfalarından erişim kolay mı?

İçeriğinize diğer sayfalardan ulaşımın kolay olması kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemli bir konudur. Bu konuda da test yapmanızı öneririm.

Evet arkadaşlar, kontrol listesine baktınız, durum nedir? Ne kadar çok soruya evet şeklinde cevap verdiyseniz içeriğiniz SEO konusunda o kadar başarılı olacak ve Google'da üst sıralarda yer alacaktır.

(Web sitesi altyapısı - teknik konularına bu gönderide değinmedim. Öncesinde bir çok gönderi paylaşmıştım bu konuyla ilgili. Elbette ki iyi altyapılı bir web sitesine sahip olmak yukarıdaki sorulara evet cevabı verdiğinizde size ekstra katkı sağlayacaktır.)

Tecrübelerimle sabit hazırladığım kontrol listesi umarım size fayda sağlar :)

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi... Detaylar
Online Google ADS Eğitimi
Google ADS hesabınız üzerinden örnek anlatımlı 1:1 Google ADS eğitimi... Detaylar

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...