SEO Danışmanlığı Nedir? SEO Danışmanı Kimdir?

15/05/2021

SEO Danışmanlığı Nedir? SEO Danışmanı Kimdir?

SEO Danışmanlığı Nedir? SEO Danışmanı Ne İş Yapar, Neleri Analiz Eder?

SEO yani Search Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu) bir web sitesi ile ilgili arama motorlarında kendisiyle alakalı kelime öbeklerinde daha yüksek sıralar alması için yapılan çalışmalar bütünüdür. SEO çalışmalarındaki ana amaç çalışma yapılan web sitesinin daha yüksek sıralamalar elde ederek daha fazla organik trafik kazanmasıdır. SEO çalışmalarını başkaları adına sürdürürken verilen hizmeti SEO danışmanlığı, bu çalışmayı sürdüren profesyonel bireyleri de SEO danışmanı ya da SEO uzmanı olarak adlandırabiliriz.

SEO Danışmanlığı

Bir web sitesinin arama motorlarındaki sıralamasını yükseltmek adına yapılan çalışmaların tamamını SEO danışmanlığı olarak adlandırmak doğru olabilir. SEO danışmanlığı yüzlerce kalemden oluşan bir çalışma türüdür ve çok hassas - ince noktalara sahiptir. SEO çalışmaları ciddi bir disiplin altında yürütülmelidir, aksi durumlarda SEO açısından uzun vadeli bir başarı sağlamak mümkün değildir.

Bir web sitesinin kendisi ile alakalı kelime ya da kelime öbeklerinde arama motorlarında üst sıralarda yer alması organik trafiğini artırır ve buna bağlı olarak ilgili web sitesi sahibine verim sağlamış olur. SEO danışmanlığı ya da SEO hizmetinin temel amacının bir web sitesine ait organik trafiği gözle görülür oranda artırmak olarak belirtebiliriz. Bir işletme düşünün ki kahve üretimi yapan ve "kaliteli filtre kahve", "en iyi çekirdek kahve" gibi arama sorgularında ilk sayfada yer alırsa işletmenin organik ziyaretçileri artacak ve buna bağlı doğal olarak satışlarındaki grafik de yükselecektir. SEO danışmanlığı da bir işletmeye bu amacı sağlamak için verilen profesyonel bir hizmettir. SEO uzmanı ya da SEO danışmanı da bu hizmeti veren ekipte yer alan SEO konusunda nitelik ve tecrübe sahibi kişilerdir.

SEO Hizmeti Nedir?

Yukarıda bahsettiğim ölçekte bir web sitesinin Google'da organik arama sonuçlarında ilk sayfada listelenmesi için yapılan çalışmalar SEO hizmeti olarak adlandırılabilir. SEO hizmeti başarılı bir şekilde uygulanırsa ilgili işletme kendisi, ürün ve hizmetleri ile ilgili yapılan organik aramalarda üst sıralarda yer alır ve buna paralel her geçen gün yeni müşteriler kazanır.

SEO Danışmanlığı Ne Değildir?

  • SEO danışmanlığı uzun soluklu bir çalışmadır, kısa sürede 10-15 günde başarı sağlanacak bir hizmet değildir. SEO çalışmalarının temeli sabırdır. Doğru işi uygulayıp, beklemek en doğrusudur.
  • Backlinkler satın alarak web sitesini yükseltmeyi amaçlamaz. Kaliteli sitelerden sitenize link sağlanması yararlı bir durumdur, ancak bunun doğal yollar ile sağlanması gereklidir.
  • Gelişigüzel içerikler oluşturarak url sayısını arttırıp başarı beklemez. 100 tane kalitesiz içerik yerine 20 tane kaliteli, özgün ve ziyaretçiyi memnun edecek içerikler daha değerlidir.
  • Anahtar kelimeleri içerik ve title alanlarına gelişi güzel tanımlamaz. Title ve içeriklerde doğal davranmak, içeriği daha etkili halde getirir. Profesyonel bir SEO danışmanı içeriklerde anahtar kelimeleri gelişigüzel kullanmaz, onlara içerik akışında doğal olarak yer verir.

SEO danışmanlığı belirli bir sistem içerisinde uzun vadede başarıya ulaşan bir çalışma türüdür, sabır bu hizmetin temel unsurudur. Backlink satın almak web siteniz için oldukça zararlı bir işlem olabilir. Bunun yerine kaliteli içerikler üretmek ve buna bağlı dış sitelerden doğal link almak daha doğrudur. İçerik sayınızın çok olması SEO'da başarılı olacağınız anlamına gelmez. 100 tane kalitesiz içerik yerine 20 tane kaliteli içeriğe sahip olmanız daha önemlidir. Profesyonel SEO danışmanlığı hizmetinde bu kriterler sistematik bir şekilde belirlenmekte ve buna göre planlı bir SEO çalışması yürütülmektedir.

SEO Danışmanlığı - SEO Danışmanlık Ücreti

Bu hizmet veren kişi ya da ajansa göre değişiklik gösterir. Ben genelde web sitesinin durumu, sektör ve rekabete göre bir ücret belirlemekteyim. Sabit SEO danışmanlığı ücreti veren yerlerin doğru iş yaptığına inanmıyorum çünkü x ve y sitesi arasında SEO çalışması yapılırken oldukça farklı etkenler öne çıkabilir. Bu yüzden en doğrusu SEO çalışması yapılacak web sitesini incelemek, rakipleri ve sektörü analiz ederek SEO ücretlendirmesi çıkarmaktır.

SEO Danışmanlığı Fiyat Araştırması

Bir hizmet almadan önce nasıl fiyat araştırması yapıyor iseniz, SEO danışmanlığı hizmeti almadan önce de fiyat araştırması yaparsınız. Yukarıda belirttiğim gibi sektörünüz, rakipleriniz ve anahtar kelimelerinize göre bir SEO danışmanlığı ücreti belirlenebilir. Bu yüzden SEO hizmeti almadan önceden bana ulaşıp gerekli bilgileri vermenizi öneririm.

SEO ve Sektör Değerlendirmesi

Bazı sektörlere göre kelime aramalarında hacim ve rekabet yüksek bazılarında daha düşük olabilir. SEO danışmanlığı hizmetine başlamadan önce bu analizi yaparak hem bütçe hem de çalışma planı ortaya çıkarılmalıdır. Seo danışmanlığı veren kişi ya da ajanslar bu ölçümleri yapabilmek için profesyonel araçlar kullanırlar. Bu araçlara yazımın sonrasında değineceğim.

SEO Danışmanı

SEO danışmanlığı hizmeti veren ekibin içerisinde yer alan, SEO çalışmalarını sürdüren kişiler SEO danışmanı olarak adlandırılırlar. SEO danışmanları, uzmanlık alanları açısından aşağıda belirtilen kategorilerde ayrışabilir veya hepsinde uzmanlıkları bulunabilir:

  • İçerik üretici ve geliştiriciler
  • Altyapı geliştiriciler
  • Analiz ve raporlama üzerine yoğunlaşan kişiler

SEO danışmanı şu konular üzerinde iyi bir geliştirici olmalıdır: içerik üretimi, altyapı iyileştirme ve analiz edebilme. İçerik SEO çalışmalarının temelini temsil eder, dolayısı ile başarılı bir SEO danışmanı sizin için kaliteli ve ilgi çekici içerikler üretebiliyor olmalıdır. Bunun yanı sıra size başarı sağlayacak SEO danışmanı web sitenizi çok detaylı bir şekilde analiz ederek tüm eksikliklerini düzeltecek teknik bilgiye sahip olmalıdır. Bütün bunların yanı sıra bir SEO danışmanı çalışmalarını günlük bir disiplin içerisinde takip eder ve yapması gereken iyileştirme çalışmalarını sürdürür.

SEO Uzmanı

Tüm bu bahsettiğim konularda SEO için çalışma yapan kişiler SEO danışmanı veya SEO Uzmanı olarak adlandırılabilirler. Her biri diğer kategori ya da konu ile ilgili bilgi sahibi olabilir ve bunlar ile ilgili çalışmalar sürdürebilirler. SEO danışmanlarının ortak noktası sürekli kendilerini gelişen teknoloji karşısında geliştirmeleri ve boşluk vermeden çalışmaya devam etmeleridir. SEO uzmanı olarak ciddi başarılar - olumlu geri dönüşümler yakalamak için çok ciddi emekler verilmesi gerektiğini de belirtmeliyim. SEO Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar? başlıklı yazımı da okumayı unutmayın!

SEO Danışmanı - SEO Uzmanı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

SEO çalışması disiplin gerektiren profesyonel ve titizlikle sürdürülmesi gerekli bir çalışma türüdür. Bu yüzden SEO konusunda iyi sonuçlar almış SEO danışmanları ile çalışmanızı öneririm. Bunu tespit edebilmek için kişinin önceki referanslarına göz atabilirsiniz. Ek olarak şeffaf yani ne yaptığını size adım adım anlatan, raporlayan bir SEO danışmanı ile çalışmanız sizin yararınıza olacaktır.

Ben profesyonel SEO çalışmalarında müşterimin çalışmayı adım adım takip edebilmesi açısından bir drive dosyası oluşturur ve günlük olarak ben ve ekibim yaptığımız işlemleri bu dosya içerisinde paylaşırız. Müşterimiz de istediği zaman bu dosyayı açarak yapılan SEO çalışmalarını adım adım görüntüleyebilir. Ek olarak belirli süreler içerisinde de Zoom üzerinden toplantılar düzenler ve durum analizi yaparız.

SEO Danışmanlığı Hangi Hizmetleri Kapsar?

Altyapı Geliştirme - İyileştirme

Başarılı bir SEO çalışması ortaya koymak için öncelikle çalışma yapılan web sitesinin altyapısı tamamıyla SEO uyumlu hale getirilmelidir. SEO paketi altında da sunulan bu servis, web sitesinin tasarım kodlamasından, URL yapısına kadar bir çok nokta gözden geçirilmelidir. SEO Analizi başlıklı yazımda bu başlıklara ve açıklamalarına detaylı bir şekilde yer vermeye çalışmıştım.

SEO danışmanlarının web sitesi ile ilgili kontrol ettiği başlıca altyapı unsurları şunlardır:

  • SSL sertifikası
  • Site haritası
  • Robots.txt dosyası
  • Favicon kullanımı
  • Site hızı (Barındırma - hosting hizmeti)
  • Javascript ve CSS kullanım kontrolü ve gerekli sıkıştırmalar
  • W3C HTML doğrulaması
  • Web Vitals - Pagespeed Insights skorları
  • Web site URL yapısı kontrolü
  • Gereksiz kaynakların ortadan kaldırılması (Javascript - CSS)
  • Javascript, CSS ve HTML sıkıştırması
  • Güncel kütüphane kullanımı (Jquery - Google Tag Manager vb.)
  • Site içi SEO ve Site dışı SEO terimleri de yukarıda bahsettiklerim terimleri içerisine alan çalışmalardır

Profesyonel SEO danışmanlığı hizmeti alarak yukarıda belirttiğim temel SEO altyapı gereksinimlerini sağlamanız mümkün olacaktır. İşini iyi yapan ya da bilen bir SEO danışmanı yukarıda belirttiğim maddeler ile ilgili web sitenizi hızlıca geliştirecektir. Profesyonel aldığınız bir SEO hizmeti karşılığında web sitenizin alt yapısal anlamda %100 SEO uyumlu hale geleceğini bilmelisiniz. Var olan web siteniz güncel SEO kriterlerine hiç uymuyor ve geliştirilmesi mümkün halde değilse de SEO danışmanlığı hizmeti aldığınız ajans ya da kişi web sitenizi baştan sona SEO uyumlu olarak yapmayı size önerecektir. Bu, eski ya da güncelliğini yitirmiş tip bir web sitesine sahip iseniz SEO açısından sizin için çok olumlu bir geçiş olacaktır.

İçerik Üretme - Geliştirme

İçerik, SEO çalışmaları için anahtardır. Bu yüzden kaliteli ve özgün içeriklere sahip olmak web sitenizin SEO çalışmaları sonucunda başarılı olması adına oldukça önemlidir. SEO hizmetlerinde içerik adına yapılan temel çalışmaları şu maddeler halinde sıralayabiliriz:

  • Title ve description alanlarının gözden geçirilmesi ve SEO uyumlu şekilde yeniden düzenlenmesi
  • Eski içeriklerin gözden geçirilmesi ve düzeltilmesi: Tüm cümlelerin tek tek kontrolü, imla hatalarının düzeltilmesi ve anlatım bozukluklarının giderilmesi içerik kontrolü anlamında SEO hizmeti içerisinde bulunmaktadır
  • Kısa içeriklerin web sitesinden kaldırılması ya da benzer kısa içerikler ile birleştirilerek yeni içerik oluşturulması (Örneğin 3 kısa içeriğin birleştirilerek tek bir içerik olarak yayınlanması)
  • İçeriklerin yeterli uzunluğa sahip olup olmadığının kontrolü: Kısa görülen içeriklerin profesyonel SEO içerik ekibi tarafından gerekli uzunluğa ulaştırılması gibi hizmetler SEO danışmanlığı hizmeti kapsamındadır.
  • Site içerisinde bulunan tüm görsellerin doğru ebatlar ile tekrar kayıt edilmesi ve sıkıştırılarak optimize edilmesi
  • Kullanılan görsellerin benzersiz, kaliteli ve net görüntüye sahip olmasının sağlanması
  • Frame kullanımından uzak durulması
  • Web sitesine gereksiz yük bindiren video ve resim görsellerinin kaldırılması.
  • Düzenli bir şekilde kaliteli ve özgün içerik üretilmesi - Örneğin ayda 5 yeni içerik eklenmesi. Web sitesine özgün bir blog bölümü oluşturulması ve altına yeni ve kaliteli içeriklerin eklenmesi
  • Sayfa içi bağlantıların sağlanmış olması: İlgili konu başlıkları altından diğerine iç bağlantı verilmesi ziyaretçi deneyiminin iyi olması adına oldukça önemlidir.

Analiz ve Raporlama

Analiz ve raporlama SEO çalışmalarının başarıya ulaşabilmesi için oldukça önem taşır. Rakip analizleri, anahtar kelime sıralamalarındaki pozisyon değişimlerini doğru izlemek SEO çalışmalarında oldukça değerlidir. Bu yüzden profesyonel SEO danışmanları bu tip analizleri yaparlarken 3. kaynak uygulamalardan yardım alırlar. Ahrefs, SemRush ve Seranking benim SEO konusunda kullandığım yardımcı kaynaklara örnek olarak verilebilirler.

Analiz ve raporlamada bir SEO uzmanının değerlendirmesi gerekli konular şunlardır:

  • Rakip içerik analizi: Rakiplerinizin içerik uzunluğu, kalitesi, özgünlüğü ve ilgili çekici olması arama motorları üzerindeki sıralama için oldukça önemlidir. Bu yüzden sizden ön sıralarda yer alan rakiplerinizin içeriklerini profesyonel bir şekilde analiz ederek gerekli stratejileri belirlemeniz oldukça önemlidir.
  • Rakip backlink analizi: Web sitenize harici ve kaliteli sitelerden backlink alabilmeniz SEO çalışmaları açısından oldukça yararlıdır. Bu yüzden rakiplerinizin backlink aldığı sitelerden sizin sitenize de backlink almak oldukça iyi olacaktır. Yukarıda bahsettiğim uygulamalar bu backlinkleri tespit edebilmek için oldukça kullanışlıdır.
  • Yeni backlink araştırmaları: Rakiplerinizin backlink aldığı siteler haricinde yeni kaynakları da kendiniz yaratabilirsiniz. Konunuz ile ilgili forum ya da bloglar ile iletişime geçerek yeni backlinkler kazanabilirsiniz.
  • Anahtar kelimelere ait sıralama değişikliklerinin gözlemi: Profesyonel SEO danışmanları anahtar kelime raporunuzu başlangıç anından çalışma bitinceye kadar günlük olarak izleyecek ve gözlemleyecektirler. Bu, SEO çalışmanızın kelime bazlı ne kadar başarılı ya da başarısız olduğunu size sunacak detaylı bir rapordur. Bu raporda ilgili kelimeye ait iniş ve çıkışları da görebilmeniz mümkündür.

Web Vitals Skorları

Google web sitelerinde, kullanıcı memnuniyetini daha da geliştirmesi adına Web Vitals kavramları ile ölçümlemeler yapmaya başladı ve 1. Haziran. 2021 tarihinden itibaren bu değerleri arama sonuçlarında etkili olması açısından algoritmasına ekledi... Yani Web Vitals terimini artık daha çok duymaya başlayacağız. Largest Contentful Paint (LCP), First Input Delay (FID) ve Cumulative Layout Shift (CLS) terimlerini kapsayan 3 tane Core Web Vitals (Temel) - Time to First Byte (TTFB), First Contentful Paint (FCP), Total Blocking Time (TBT) ve Time to Interactive (TTI) başlıkları ile de 4 tane other (diğer) Web Vitals bulunmaktadır. Bu terimler ve ölçümlerinin ana amacının web site ziyaretçilerini mutlu etmek olduğunu söyleyebiliriz. Bunları hızlı açılan, sayfalar arası geçişleri hızlı olan, ekranda kullanıcıyı yoran hareketler bulundurmayan web sitelerini öne çıkarmak amacı ile kurgulanmış bir sistem olarak da belirtmek mümkün. Bu konuyla ilgili kapsamlı içeriklerim mevcut. Blogumdaki Web Vitals kategorisine göz atabilirsiniz.

Kısaca Web Vitals Açıklamaları:

Blogumda bu başlıklar ile ilgili oldukça detaylı inceleme mevcut. Burada bu başlıkları yazıyı anlaşılabilir yapması adına kısaca özetleyeyim:

  1. Largest Contentful Paint (LCP): Web sitesine ait yüklenme performansını ölçer. İyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için, sayfanın ilk yüklenmeye başladığı andan itibaren en son parçasının yüklenmesi 2,5 saniye içinde gerçekleşmelidir.
  2. First Input Delay (FID): Etkileşimi ölçer. İyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için sayfaların FID'si 100 milisaniye veya daha az olmalıdır. Basit bir ifadeyle FID, bir bağlantıya tıkladığınız an ile onu işlemeye başlaması arasındaki süredir.
  3. Cumulative Layout Shift (CLS): Düzen kaymalarını ölçer. İyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için sayfaların CLS değeri 0.1 veya daha altında olmalıdır. CLS, web sayfasının yüklenmeye başlaması ile bitmesi arasındaki web site parçalarının düzen kaymalarını ölçer.
  4. Time to First Byte (TTFB): Bir kullanıcının tarayıcısının sayfa içeriğinin ilk baytını alması için geçen süreyi Time to First Byte bildirir. Tarayıcı, sunucunun ana belge isteğine yanıt vermesi için 600 ms'den fazla beklediğinde bu denetim başarısız olur.
  5. First Contentful Paint (FCP): Ziyaretçinin sayfa yükleme başlangıcı ile ilgili sayfada ilk gördüğü nokta arasında geçen süredir. FCP süresinin 2 saniyenin altında olması geçerli olarak kabul edilmektedir.
  6. Time to Interactive (TTI): Sayfanın kullanıcının etkileşimine hazır hale gelmesine kadar geçen süreyi temsil eder. Güncel verilere göre TTI skoru 5 saniye ve altında olan skorlar başarılı olarak kabul edilmektedir.
  7. Total Blocking Time (TBT): FCP ile Time To Interactive (TTI) arasındaki toplam süreyi ölçer. TBT'nin 150 ms veya altında olması geçerli bir skordur.

SEO Danışmanı Web Vitals Konusuna Hakim Olmalıdır

Google Web Vitals konusunda 1.Haziran 2021 tarihinde başlattığı algoritma güncellemesini devam ederek sürdürecek. Bu da iyi skora sahip sitelerin arama sonuçlarında öncelik kazanacağını bizlere göstermekte. Bu yüzden SEO danışmanlığı hizmeti veren, SEO çalışmaları yapan kişilerin Web Vitals konusunda oldukça bilgili olmaları gereklidir.

SEO danışmanlığında en önemli kriterin o web sitesini ziyaret eden kullanıcıyı memnun etmek olduğunu artık biliyoruz. Bunu sağlamak için yukarıda bahsettiğim teknik birimlerin tüm detayları SEO çalışmaları açısından oldukça önemlidir. Yeni nesil SEO çalışması olarak düşünebileceğimiz bu Web Vitals uygulamaları önümüzdeki 1-2 yıl içerisinde SEO konusunda en önemli gündem noktalarımızdan biri haline gelecek. Bu yüzden SEO danışmanlığı hizmetine başlarken çalıştığınız kişinin ya da ajansın Web Vitals konusunda uzman olduğundan emin olmalısınız.

Web Vitals'in temel amacının esasında web sitelerinin daha hızlı olması, kullanıcı memnuniyetini daha da arttırması gibi konular olduğunu söyleyebilirim. Bu anlamda SEO çalışması yaparken kullanıcı deneyimi, hız ve içeriğin en önemli değerler olduğunu da belirtmeliyim. Kullanıcı deneyimi, hız ve kaliteli içerik üçlüsü SEO çalışmalarında size başarıyı getirecek en önemli değerlerdir.

Hemen Çıkma Oranlarının Düşürülmesi

Önceki sürüm Google Analytics (UA) için hemen çıkma oranı verisi kullanılırken güncel sürümde (GA4) etkileşim oranı verisi kullanılmaktadır. İkisinin de amacı web sitesinin ziyaretçiye sağladığı faydağı ölçmek. Bir siteden hemen çıkma oranı yüksekse bu sitenin kullanıcılarına yarar sağlamadığını söylemek mümkün olabilir. Ya da etkileşim oranı yüksek olan bir web sitesi kullanıcısına yarar sağlıyor demektir. Ziyaretçilerine fayda sağlayan web siteleri SEO çalışmalarında bir adım öndedir. İşte bu yüzden SEO danışmanları bu ölçümlemeleri yakından takip ederek gerekli iyileştirmeleri yaparlar.

Ziyaretçilerin Web Sitesinde Daha Çok Vakit Geçirmeleri için

  • Web sayfalarının daha hızlı açılması için çalışmalar yapılır
  • Web sitesinde kolay gezinim için çalışmalar yapılır
  • Tasarım sade ve net bir hale getirilir
  • Kullanıcı rahatsız eden unsurlar ortadan kaldırılır. (Otomatik popuplar vb.)
  • İçerikler iyileştirilir
  • Yukarıdaki konuda bahsettiğim Web Vitals skorları iyileştirilir.

Kısaca SEO çalışması sürüdürürken ziyaretçilerin web sitesinden maksimum verim alması için ciddi bir analiz ve çalışma yapılması gerektiğini belirtebilirim.

SEO Danışmanının Olmaz ise Olmaz Özelliği: Disiplin

Disiplin SEO çalışmasının temel kavramıdır. SEO çalışmalarında başarılı olmak için disiplinli ve günlük rutin bir çalışma yapmak gereklidir. Bu çalışmalar analiz, veri okuma ve iyileştirmedir. Bu çalışmaların abartısız hergün yapılması gerektiğinin SEO konusunda gerçek başarının sağlanması için gerekli olduğunu düşünenlerdenim. SEO çalışmalarında en iyi sonucu almak için disiplinli - profesyonel bir SEO danışmanı ile tanışmanızı dilerim :)

Nasıl SEO Danışmanı Olunur?

SEO danışmanlığının herhangi bir okulu ya da resmi diploması yoktur. SEO danışmanı olmak isteyenlerin temel kaynağı kendileridir. Yaptıkları çalışmalar, tecrübe ve online ortamda edindikleri güncel bilgiler onları bu konuda uzmanlaştırır.

SEO Danışmanları Hangi Araçlardan Yararlanırlar?

SEO çalışmalarında olmaz ise olmaz 2 tane araç vardır. Bunlar Google'a ait olan Analytics ve Search Console'dir. İyi bir SEO danışmanı bu iki aracı en ince ayrıntısına kadar kullanabiliyor olmalıdır. Bu araçlara ek olarak Ahrefs, SemRush, Seranking, Moz gibi profesyonel - ücretli araçlarda bulunmaktadır. SEO çalışmalarında başarılı olabilmek için 2 ana Google aracı haricinde bu tip profesyonel yazılımlarında en az bir tanesi kullanılmalıdır.

Üst paragrafta bahsettiğim araçları detaylı incelediğim bir içerik mevcut, okumak ister misiniz? İşinize Yarayacak 10 SEO Aracı

SEO Emek ve Disiplin İster!

Gördüğünüz gibi SEO, çok fazla konuda işlem ve çalışma yapmanın gerekli olduğu, detaylı parçalara sahip bir konu. Fakat bu parçaları doğru birleştirmek adına çalışmalar yaptığınızda web sitenize fayda sağlayacak en önemli kilometre taşını yerine oturtmuş olursunuz. SEO çalışmalarında başarılı olduğunuzda web siteniz 7/24 ilgili arama sorgusunda hedef kitlenizin önüne çıkar ve size geri dönüşüm sağlar. Bu yüzden SEO danışmanlığı hizmetinde profesyonel kişi ya da ajanslarla çalışmanızın size oldukça yarar sağlayacağını belirteyim. Ve hatta işletmeniz için SEO çalışmaları için ciddi bir bütçe ayırmanızı da size önerebilirim. Emin olun ki SEO danışmanlığı için ayırdığınız bütçenin karşılığını kat ve kat olarak zaman içerisinde geri alacaksınız.

SEO Danışmanlığı ve Şeffaflık

SEO çalışmalarımda şeffaf olmaya çok önem veririm. Nedir bu şeffaflık? Bir SEO çalışmasında yaptığım her işlemi bir yere kayıt eder ve bunu çalışma yaptığım kişi ya da firmanın istediği zaman takip etmesini sağlarım. Gizli bir işlem ya da hileli bir süreç üzerinde asla durmam. SEO çalışmalarında başarıyı sağlamanın formülü ortada ve herkese açıktır. Sadece bunu sağlamak için çok tecrübeli olmalı, sürekli çalışmalı ve kendinizi geliştirmelisiniz. Yaptığım tüm SEO çalışmalarını bilimsel veriler ile raporlayarak müşterilerime sunarım. Neyi neden yaptığımı anlaşılmaz bir hale getirmeden yaptığım her çalışmayı bir bulguya dayandırarak açıklarım. Bu çalışma prensibinde sabır ve zamanı beklemek SEO çalışmalarında başarıyı getirdi ve getirmeye devam edecektir.

SEO Manager Nedir?

SEO danışmanlı ya da SEO hizmeti veren kişi anlamında bunların başka bir deyişle belirtilmesidir. Dolayısı ile SEO danışmanı, SEO hizmeti ya da SEO manager terimlerinin aynı şeyi ifade ettiğini söyleyebilirim.

SEO analiz ve çalışmalarımda, Google'a ait Analytics ve Search Console uygulamaları haricinde; Ahrefs, SemRush ve SeRanking uygulamalarını profesyonel olarak kullanmaktayım. Bu uygulamaları birlikte kullanmak ve analiz çıkartmak raporlama ve geliştirme konusunda bana ve çalışma yaptığım SEO müşterilerine oldukça fayda sağlamakta...

Profesyonel SEO danışmanlığı hizmeti için bana ulaşabilirsiniz:
Telefon - Whatsapp: 0(546) 586 74 76
E-posta: mertsener@in.net.tr

%100 Verimli SEO Çalışması Sunuyoruz

SEO çalışmasına başlamadan önce web siteniz adına neler yapabileceğimizi, hangi kelimelerde arama sonuçlarında ilk sayfada gelebileceğinizi size raporluyoruz. Çalışma sürecinde olumsuz bir sonuçla karşılaşma ihtimalinizi sıfıra indiriyoruz... Yaptığımız sürprizler sizin adınıza baştan söylemediğimiz ekstra kelimelerde üst sıralarda yer almanız oluyor :)

16 Yıllık Tecrübe

Evet. 2005 yılından bu yana web sitesi - eticaret geliştirme, SEO ve Google ADS konusunda çalışmalar yapıyoruz. Sektör içerisinde oldukça tecrübeliyiz, 1000'e yakın aktif müşterimiz var... Sizi de aramızda görmek isteriz. Son dönemde özellikle SEO konusunda oldukça fazla çalışma yürttüğümüzü ve internet pazarının önümüzdeki yıllardaki belirleyicisinin SEO çalışmaları olduğunu çok rahat bir şekilde belirtebilirim. Çalışkan, disiplinli, konusuna hakim bir SEO danışmanı ile uzun süreli bir çalışma sürdürmeniz işletmenizin geleceği iççin hayati bir önem taşıyabilir.

SEO Danışmanlığı Üstlendiğim Tüm Siteleri Kendiminmiş Gibi Görürüm

SEO anlaşması yaptığım tüm işleri kendime ait bir iş gibi görerek çalışırım. Hem içerik hem de analiz ekibimle aralıksız her gün işlem yaparak çalışmalarımı sürdürürüm. SEO danışmanlığı anlaşması yaptığım bir web sitesini süreç içerisinde bir gün bile işlem yapmadan bıraktığım olmamıştır. Bunu da gururla belirtebilirim :) Yaptığım bu SEO çalışmalarının zaman içerisinde oldukça olumlu karşılığı gördüm. Bana ulaşırsanız bu çalışma ve sonuçlarını sizinle seve seve paylaşabilirim.

SEO Danışmanı veya SEO Uzmanı mı Arıyorsunuz?

Profesyonel bir SEO çalışması ile web sitenizi oldukça başarılı noktalara getirebilirim. SEO uzmanı olarak bu konularda oldkça tecrübeli olduğumu ve yıllardır bir çok projede yer aldığımı belirtmek isterim. Fikir alışverişi yapmak, merak ettiklerinizi sormak için bana ulaşabilirsiniz.

SEO Eğitimi Araştıranlar?

Eğer SEO konusunda kendinizi geliştirmek, birebir SEO eğitimi almak isterseniz benim sürdürdüğüm SEO eğitimimden yararlanabilirsiniz. Online SEO Eğitimi

İçerikleriniz için 33 SEO Kontrol Listesi başlıklı yazımı da okumak ister misiniz?

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi... Detaylar
Online Google ADS Eğitimi
Google ADS hesabınız üzerinden örnek anlatımlı 1:1 Google ADS eğitimi... Detaylar

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...