Kolay Uygulanabilir Basit Seo Önerileri

19/05/2022

Kolay Uygulanabilir Basit Seo Önerileri

Bu içeriğimde SEO konusunda teknik bilgiye sahip olmadan kolayca web sitenizde yapabileceğiniz işlemleri sizlere aktarmak istedim. Evet hiçbir teknik altyapıya sahip olmadan, profesyonel yazılım kullanmadan basitçe SEO konusunda web siteniz için iyileştirmeler yapabilirsiniz. Ancak SEO çalışmalarının belirli düzeyde sabır ve disiplin istediğini yazımın başında sizlerle paylaşmış olayım :)

Öncelikle Google'ın ziyaretçi memnuniyetine çok ama çok önem verdiğini bilerek SEO çalışmalarına başlayabilirsiniz. Yani bir site ne kadar hızlı olursa, ne kadar kolay gezilirse ve ziyaretçilerin aradıklarını yeterli düzeyde sağlarsa bu site SEO konusunda başarılı olmaya adaydır.

Hosting (Barındırma)

Web sitesinin hızlı olmasının en önemli kaynağı web siteniz ilk yapılırken tercih edeceğiniz hosting hizmetidir. Türkiye'de iyi, hızlı ve yüksek donanıma sahip firmalardan bu hizmeti tercih etmenizi - ucuza kaçmamanızı özellikle öneririm. Mevcut bir web siteniz var ancak hosting firmasından memnun değilseniz bu firmayı değiştirmenizi yani web sitenizi yeni bir datacentera taşımanızı öneririm. Ek olarak kullandığınız hosting paketini yükseltmek de sitenizi hızlandırmak için iyi bir fikir olabilir. Bu konuda hizmet aldığınız firmadan destek alabilirsiniz. Amacım reklam yapmak değil ancak kendi kullandığım datacenterdan oldukça memnun olduğumu belirtmek isterim. Araştırma yapanlara netinternet firmasını rahatlıkla önerebilirim. Bunun haricinde de Türkiye'de oldukça fazla sayıda başarılı barındırma firmasının olduğunu belirteyim.

Görsel Optimizasyonu

Web sitelerinin hızı konusunda en etkili elemanlar kullanılan görsellerdir. Uygun olmayan ölçüde, sıkıştırılmadan kullanılan görseller web sitesini hız konusunda inanılmaz derecede yavaşlatırlar. Veya bir içerikte çok sayıda görsel kullanımı da ilgili içeriğin yavaş yüklenmesine sebebiyet verebilir. Web sitenizde kullandığınız tüm görselleri - logo, banner, içerik - doğru ölçülerde kaydetmeli ve web sitenize yüklemeden önce sıkıştırmalısınız. Bu işlem web sitenizin hızına büyük derecede fayda sağlayacaktır. Görsellerinizi (transparan kullanmak zorunda değilseniz) png yerine jpg formatında kayıt etmeniz de görsellerinizin boyutu açısından bir diğer önemli konudur.

Görsel Ölçülendirme ve Sıkıştırma için Kullanılabilecek Uygulamalar

Görsellerinizi küçültmek ve sıkıştırmak için Tinypng veya Photopea web sitelerinden yararlanabilirsiniz. Bu siteleri ücretsiz olarak kullanabildiğinizi de belirtmeliyim. Özellikle Photopea görsellerinizi ölçülendirmek, sıkıştırmak ve uzantısını belirlemek için size çok faydalı olabilir. Banner - slider gibi görselleri eni 1800-2000px, içerik görsellerinizi de 1000px olarak ayarlayabilirsiniz.

İçeriklerinizde çok fazla sayıda görsel kullanmayın. Bunun yerine içeriğinizi en iyi ifade eden 2-3 görselden yararlanın. Çok fazla sayıda görsel kullandığınızda ilgili içeriğinizin yavaşlamasına ve buna bağlı kullanıcı deneyiminin düşmesine neden olursunuz. Ek bir bilgi olarak sitenizde kullandığınız tüm görsellerin bir alt etiketine sahip olduğundan emin olun.

Title - Description

Gelelim SEO çalışmalarında oldukça önemli bir etkisi olan title ve description alanına. Bu alanlar web sitemizin html kodları arasında bulunur ve Google arama sonuçlarında görüntülenir. İçeriğinizin ne ile ilgi olduğunu title alanında, biraz daha detaylı bir açıklamayı description alanında vermelisiniz. Title ve description hazırlarken anlamlı cümleler dahilinde anahtar kelimelerinizi kullanmalısınız. Bu alanlara peşi sıra anahtar kelimelerinizi dizmek yanlış bir uygulamadır. Ek olarak title alanının 70 karakteri geçmemesine de özen gösterin. Web sitenizdeki tüm title ve descriptionların benzersiz olmasına, her sayfaya özel title ve description tanımlamaya özen göstermelisiniz. Evet üşenmek yok; tüm sayfaların title ve descriptionlarını elden geçirmeye başlamalısınız...

H Etiketleri

H Etiketlerini doğru bir şekilde kullanmak yine SEO çalışmaları için bir diğer önemli konudur. H1 etiketi bir içerikte 1 tane olmalıdır. Çünkü bu etiket sayfanın ana başlığıdır. H2 ve H3 etiketleri ise alt ve alt alt başlıkları ifade eder. Kullanım sayısı olarak bir sınırı bulunmaz. Alt başlıklarınızı H2 - H3 hiyerarşisi içerisinde kullanabilirsiniz. İçeriğin durumuna göre H6 etiketine kadar alt başlıklar kullanabilirsiniz. Benim fikrime göre iyi - kaliteli bir içerik H2 ve H3 başlıklarına sahip olmalıdır. Bu başlıklar içeriği bölmesi - kolay okunması ve arama motorlarına içerik ile ilgili bilgi göndermesi açısından öneme sahiptirler.

İçerik

Ve geldik SEO için anahtar değere... İçerikler SEO konusunda ne kadar başarılı olunacağının bence en önemli göstergesi. Kaliteli, özgün içerikler kullanıcıların ilgisini çeker, onları memnun eder ve bunun karşılığında da Google sizi üst sıralara çıkararak ödüllendirir. Bu yüzden web sitenizdeki tüm içeriklerin özgün, kaliteli olmasına çok dikkat etmelisiniz. Kısa olan içeriklerinizi geliştirmeli, birbirine benzeyen içerikleri birleştirerek daha iyi içerikler ortaya koymalısınız. Hiçbir şey yapamıyorsanız kısa içeriklerinizi silebilirsiniz. Güncel SEO çalışmalarında ne kadar fazla sayıda sayfaya sahip olduğunuz değil, kaliteli içeriklere sahip olmanız önemlidir. 100 tane kısa, kalitesiz içerik yerine 20 tane kaliteli, özgün ve bilgi verici içeriğe sahip olmanız daha değerlidir.

Blog Bölümü

Blog bölümüne sahip değilseniz hemen oluşturmalı ve altına yeni içerikler üretmelisiniz. Blog kısmının avantajı konunuzla ilgili bilgilendirici ve ilgi çekici içerikleri oluşturmanızı sağlar. Belirli aralıklarla yeni içerikler üreterek blog kısmını iyileştirmelisiniz. Eğer bir blog bölümünüz mevcut ve altında kısa kısa yetersiz içerikler varsa onları da hemen elden geçirmeye başlamalısınız.

Düzen - Dil Bilgisi

İçeriklerinizi belirli bir görsel düzende hazırlamaya özen gösterin. Aynı font tipini kullanarak, karmaşık olmayan şekilde içeriğinizi ziyaretçilerinize sunun. Böylelikle içeriklerinizin kolay okunmasını ve anlaşılmasını sağlayın. Bu bağlamda imla bilgilerine dikkat etmek ve içeriklerinizde doğru dilgi bilgisi kullanmak oldukça önemlidir.

İç Bağlantılar

Sadece üst - alt menü ya da kategori sayfalarından iç sayfalara link vermek yeterli değildir. Bir içeriğinizin otoritesini yükseltmek ve daha kolay ulaşılabilir olması için iç bağlantılar kullanmalısınız. Örnek olarak yeni bir blog içeriği oluşturduğunuzda, ilgili içerik içerisinden o konu ile ilgili diğer bir iç sayfanıza bağlantı vermek oldukça iyi bir fikirdir. Bunu şu şekilde yapabilirsiniz: "Bu içeriğimi de okumak ister misiniz" şeklinde başlık ve link verebilirsiniz...

Video Kullanımı

İçeriklerinizin kullanıcıların aradıklarını sunması, detaylı bilgi vermesi oldukça önemli. Metin olarak kullandığınız içerikleri video ile desteklerseniz kullanıcılarınızın daha detaylı bilgiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Videolar kullanıcıların ilgisini çeker ve izlenme ihtimalleri yüksektir. Bu yüzden ziyaretçilerinizin web sitenizde kalma sürelerini de arttırmış olursunuz. Videoları hazırlarken de yine özenli olmaya, konu ile ilgili benzersiz, ilgi çekici ve tüm detayları sunmaya dikkat etmelisiniz.

Google Araçlarını Kullanın

SEO çalışmalarında veri izleme ve doğru analizleri yapmak oldukça önemlidir. Bu analizleri yapabilmek için ise Google'ın sunduğu 2 ücretsiz araçtan yararlanabilirsiniz. Google Search Console ve Google Analytics... Bu araçların benzersiz olduğunu ve doğrudan Google'ın verilerini sunması bakımından ne kadar önemli bir yere sahip olduğunu unutmayın.

Google Search Console

Web sitenizin tıklama ve gösterim alan organik anahtar kelimelerinin raporlarını Search Console üzerinden kapsamlı bir şekilde görüntüleyebilirsiniz. Kelimelerinize ait gösterim - tıklama sayısı, anahtar kelime konumu gibi detaylara erişebilirsiniz. Bu analizi belirli tarihlere göre ya da karşılaştırma yaparak da incelemeniz mümkün. Ek olarak web sitenize ait kullanıcı deneyimi konusunda da Google'ın uyarılarını bu araç üzerinde görüntüleyebilirsiniz.

Google Search Console ile Organik Kelime Analizi başlıklı içeriğimde Search Console kullanımına dair detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Google Analytics

Web sitenizin ziyaretlerine ilişkin en detaylı ve kapsamlı rapor - analizleri bulabileceğiniz uygulama Google Analytics'tir. İçeriklerinizin ne kadar ilgi çekip çekmediği - ne kadar ziyaretçi getirdiği gibi detayları ilgili araçla görüntülemeniz mümkün. Örneğin ortalama ziyaret süresi kısa olan içeriklerinizi tespit ederek bunlarla ilgili geliştirmeler yapma fikri edinebilirsiniz. Ziyaret süreleri kısa olan içerikleriniz ya ilgi çekmiyor ya da yeterli bilgiyi sunamıyorlardır.

Profesyonel SEO Araçlarından Yararlanabilirsiniz

Ahrefs, SemRush, Seranking, Sitechecker gibi profesyonel SEO araçlarını kullanarak siteniz ile ilgili daha fazla analizler yapabilir, SEO çalışmalarınızı bu doğrultuda sürdürebilirsiniz. Bu programların ortak özellikleri size SEO konusunda site denetimi, anahtar kelime pozisyonu gibi detaylı analizler sunmasıdır.

İlginizi çekebilir: Faydalı Bir SEO Aracı: SiteChecker

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi...
Online Google ADS Eğitimleri
1:1 gerçek ya da örnek hesap üzerinden Google ADS Eğitimleri...

Mert Şener Kimdir?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...