Semrush On Page SEO Checker

27/01/2022

Semrush On Page SEO Checker

SEO çalışmalarında oldukça yaygın kullanılan SemRush'ın çok sevdiğim ve kullandığım bir modülünü (On Page SEO) sizlerle paylaşmak istedim. Umarım içerik sizlere SEO çalışmalarınızda bir nebze yararlı olur... Bu modülün özelliklerini anlatmaya başlamadan önce sizlere genel olarak Semrush ile ilgili genel bir bilgi de vereyim. Semrush SEO araçları içerisinde kullanılan oldukça popüler bir araçtır. İçerisinde SEO çalışmaları için oldukça fazla ve detaylı modüller bulunan Semrush, Türkiye kriterlerine göre yüksek bir ücretlendirmeye sahip olmuş gibi gözükse de aslında bu ücreti tamamıyla hak eden bir araçtır. Eğer ki profesyonel olarak SEO çalışması yapıyor ya da büyük SEO projeleri içerisinde yer alıyorsanız, Semrush SEO konusunda size oldukça fayda sağlayacak, size yardım sağlayacak olan bir uygulamadır.

Semrush Deneme Sürümü

Semrush'ı ücretsiz olarak 7 gün deneme imkanı bulunmaktadır. Ancak bunun için Semrush'a kayıt olurken kredi kartı bilgilerinizi girmelisiniz. İlk işlemde sizden ücret alınmayacak yani kredi kartınızdan ücret çekilmeyecektir. Ancak ücretli kullanım yapmak istemiyorsanız 7 gün süresi dolmadan üyeliğinizi - hesabınızı iptal etmelisiniz. Bu durumda kredi kartınızdan hiçbir ücret çekilmeyecektir. Bu şekilde Semrush'ı ücretsiz olarak deneme imkanına sahip olacağınızı belirtebilirim.

Şimdi gelelim sizlerle paylaşmak istediğim Semrush modülüne: On Page Seo Checker... Bu modül ile oldukça verimli analizler çıkarabilir ve yeni fikirler edinebilirsiniz.

Semrush On Page SEO Checker

Web sitenizdeki URL'leri belirttiğiniz anahtar kelime düzeyinde analiz edip sizlere öneriler çıkartan bir modül. SemRush'ın bu modülü ilgili Url'nizi belirttiğiniz anahtar kelimeler dahilinde rakipleriniz ile kıyaslıyor ve size fikirler - öneriler sunuyor. Title, description, H etiketleri önerileri haricinde semantic bölümünün oldukça yararlı öneriler sunduğunu sizlere söyleyebilirim.

Semantic Bölümü

Semantic bölümü altında içeriğinizde sizin kullanmadığınız ancak rakiplerinizin kullandığı kelimeleri görüntüleyebilir ve içeriğinizi geliştirmek için yeni fikirler edinebilirsiniz. Örnek olarak abc içeriğiniz dahilinde tanımladığınız anahtar kelimeler için içerik analizi yaptırabilir ve bu kelime - url ilişkisi içerisinde sizin içeriğinizde olmayan ancak rakiplerinizin içeriğinde olan kelimeleri görüntüleyebilirsiniz. Bu size içeriğinizi geliştirmek için eşsiz bir fırsat gösterir.

Bu Modül Size Ne Sağlar?

Rakiplerinizde bulunan içeriklerden anahtar kelime fikirleri edinebilir ve mevcut içeriğinizi geliştirebilirsiniz. Yani sizin içeriğinizde bulunmayan ancak rakiplerinizde bulunan içerikler ile ilgili fikir edinebilirsiniz. Elbette burada kopya çekmek gibi yanlış bir ifade kesinlikle anlaşılmasın... Bu noktadaki amaç rakiplerin içeriklerinden daha iyi bir içeriği ortaya çıkarmak üzere fikirler edinmektir. Dolayısı ile Semrush'ın önerileri size yeni oluşturacağınız konular, alt başlıklar gibi unsurlarda size fayda sağlayacak öneriler sunar. İçeriklerinize rastgele geliştirmeler ya da iyileştirmeler yapmak yerine bu noktada Semrush tarafından size sunulan anahtar kelime önerilerine bağlı üretim yapmanız size SEO konusunda ciddi bir katkı sağlayabilir.

Keyword Usage (Anahtar Kelime Kullanımı)

Keyword Usage alanında ise title veya içeriğinizdeki anahtar kelime kullanım oranlarınızı rakiplerinizle karşılaştırabilir, artı ve eksilerinizi görebilirsiniz. Bir terimi aşırı derecede çok kullanmak SEO açısından zararlı olabilir, bunları tespit etmek için bu modülün işlevsel olduğunu belirtebilirim. Benzer şekilde anahtar kelimelerinizi az ya da hiç kullanmamak da yanlış bir durum olabilir. Yine bu modül altında bu oranları görebilir, gerekli iyileştirmeleri yapabilirsiniz. Belirttiğiniz anahtar kelimelerin kullanım oranlarına göre rakiplerinizle analiz sağlamak açısından bu modül çok işinize yarayacaktır.

Semrush Web Site Denetimi ile ilgili içeriği okumak ister misiniz?

Anahtar Kelimeyi İçerikte Kaç Kere Kullanmalı?

Bu sorunun da resmi bir cevabı olmadığını sizlere söyleyebilirim. Ancak Google'ı kandırmak üzerine içeriğinizde sıkça anahtar kelime kullanmanın artı değil eksi bir getirisi olduğunu sizlere rahatlıkla söyleyebilirim. Google resmi kaynakları bir içerikte anahtar kelime kullanımının ne kadar olması gerektiğine şöyle cevap vermekte: Anahtar kelime kullanım oranına odaklanmadan, doğal olarak oluşturulan içeriklerin zaten gerektiği kadarını sağlacağı yönünde. Yani bir içerik hazırlarken Google'ı değil, kullanıcıları baz almamız ve doğal bir içerik üretirken zaten anahtar kelimeyi doğru oranda kullanacağımız bizlere bildirilmiş...

Content Lenght (İçerik Uzunluğu)

Bu bölümünde ise içeriğinizin uzunluğunun rakiplerinizle karşılaştırmasını görebilirsiniz. Uzun içerik elbette tek başına bir şey ifade etmez ama rakiplerinize oranla kısa olan içeriklerinizi tespit edebilir ve bu içerikleri geliştirmeye başlayabilirsiniz. 3000 kelime olan ancak özgün olmayan ya da karmaşık bir içeriğin size SEO açısından bir faydası olmayacağını bilmelisiniz. Ancak rakiplerinize göre kısa içerikleriniz olduğunda yeterli bilgiyi veremeyen içeriklere sahip olduğunuzu ve bunları geliştirmeniz gerektiğini anlayabilirsiniz. Bu modül içerik uzunluğu konusunda size fikir verecektir.

İçerikler Kaç Kelime Olmalıdır?

Bu soru sıkça sorulduğu için burada da yer vermek istedim. Öncelikle bir içeriğin SEO çalışmasında başarılı olması için şu kadar kelime olmalıdır demek yanlış bir ifadedir. Doğru olan bence şudur: bir içerik kullanıcılarına yeterli bilgiyi vermeli, başka yerde olmayan özgün anlatımları sunmalıdır. İlgili bilgiyi arayan kişileri doyurucu nitelikte olmalıdır. Bu ifademe göre 300-400 kelimelik bir içeriğin bu saydığım unsurları sağlayamayacağını anlamışsınızdır. İçeriği uzatmaya çalışmak yerine kullanıcılarınıza yeterli bilgiyi, özgün bir şekilde sunmaya çalışın. Ziyaretçilerinizi memnun ettiğinizde SEO çalışmalarında başarı zamanla gelecektir.

Video Usage (Video Kullanımı)

Video Usage bölümünde ise sıralamada üzerinizde olan rakiplerinizin içeriklerinde video kullanıp kullanmadığını görebilirsiniz. Eğer ki rakipleriniz içeriklerinde video kullanmış, siz kullanmamış iseniz içeriğinize video eklemeniz gerektiğini anlayabilirsiniz. Video içerikler SEO çalışmaları için oldukça önemli bir yere sahiptirler.

Seranking ile Organik Anahtar Kelime Pozisyon Takibi başlıklı yazımı okumak ister misiniz?

Video Kullanımı SEO Çalışmalarında Neden Önemli?

Video içerikler ziyaretçiler tarafından ilgi çektiğinden ötürü genelikle onlar tarafından izlenmektedir. Videoların izlenme süresi sitede geçirilen ortalama ziyaret süresine katkıda bulunmaktadır. Sitedeki ziyaret süresinin artması da SEO çalışmalarına olumlu katkı sağlar. Dolayısı ile içerikleri videolar ile zanginleştirmek SEO açısından oldukça önem taşımaktadır. Bu bakımdan içeriklerinizde video kullanmanızı öneririm. Hazırlayacağınız videolara emek vermenizi sizi, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi doğru anlatan türden olmasına dikkat etmeniz gerektiğini de ayrıca belirtebilirim.

Bu alanda Semrush tarafından yapılan backlinkler ile ilgili önerileri de bulabilirsiniz. Yani rakiplerinizin ilgili içerikleri ile elde ettiği backlinleri görüntüleyebilir, onları gözden geçirebilirsiniz. Ben bu noktada backlink tarafına çok değinmek istemiyorum çünkü ana amacın özgün, kaliteli içerikler ortaya çıkarmak olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden Semrush'ın On Page SEO modülünü içeriklerinizi geliştirmek, yeni fikirler edinmek için kullanabileceğinizi söyleyebilirim.

Ahrefs, Seranking ve Semrush'ı SEO çalışmalarında aktif olarak kullandığımı hemen her yazımda paylaşıyorum. Bu araçlar ile ilgili paylaşmamı istediğiniz konu - modüller ya da merak ettiğiniz sorular olduğunda bana iletebilirsiniz. Bana Ulaşın

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi...
Online Google ADS Eğitimleri
1:1 gerçek ya da örnek hesap üzerinden Google ADS Eğitimleri...

Mert Şener Kimdir?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...