SEO Başarısı için 8 Öneri - Temel Düzey

13/06/2021

SEO Başarısı için 8 Öneri - Temel Düzey

SEO çalışmalarında başarılı olmak için binlerce detaya sahip unsurlar vardır. Bunların bir kısmı ciddi teknik bilgi gerektirirken, bir kısmı ise sadece emek ve zaman harcanarak kolayca sağlanabilecek düzeydedir. Ben bu içeriğimde teknik bilgisi olmayanları da düşünerek binlerce detayı anlaşılabilir 8 başlık halinde basit bir şekilde sizlere anlatmaya çalıştım. Umarım teknik bilgisi olmayan fakat SEO çalışmalarıyla ilgili merakı olan kişilere, dijital pazarlama uzmanlarına, işletme sahiplerine, SEO eğitimi almak ya da SEO uzmanı olmak isteyenlere yardımcı olabilirim.

8 önerimi sıralamadan önce Google'da üst sıralarda yer almanın gizli bir formülü olmadığını ve bunun kullanıcılarınızı memnun etmek ile birebir ilişkili olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden web sitenizin ziyaretçilerini memnun etmesi - altyapısal ve içeriksel olarak - SEO çalışmalarının en temelidir. SEO çalışmasında başarılı olmak için "Kullanıcılarımı nasıl memnun ederim?", "Onların ilgisini nasıl çekerim?", "Onların web sitemde daha fazla kalmasını nasıl sağlarım?" gibi sorulara kendi kendinize cevaplar üretmeniz bile size başarıyı getirecektir. Bir tavsiyede daha bulunmak isterim: Backlink, takipçi, beğeni vb... satın alarak ya da benzer yöntemler ile SEO çalışmalarında başarılı olmanızın mümkün olmadığını belirteyim. Bu tür ucuz yöntemler ile SEO çalışmasında başarı sağlansa idi, her işletme bunları zaten yapardı. Bu yüzden dijital alandaki çalışmalarınızda doğal olmayı, şeffaf görünmeyi tercih edin...

Şimdi Gelelim SEO Başarısı için 8 Önerime:

1. Web Sitenizi Hızlandırın

Görsel Optimizasyonu

Web sitenizdeki tüm görselleri optimize ederek tekrar yükleyin. Yani web sitenizdeki tüm resimleri doğru ölçülere getirdikten sonra sıkıştırarak kayıt edin. Bu web sitenize inanılmaz bir hız sağlayacaktır. Bu işlemleri yapabilmek için ücretsiz olarak photopea.com (Doğru ölçüleri sağlamak için) ve tinypng.com (Görseli sıkıştırmak için) uygulamalarını kullanabilirsiniz. Örnek olarak ana sayfanızdaki banner - slider içerisindeki resimlerin 2000px en boyutunda olması yeterlidir. Bu alanda 5000px ene sahip olan görseller kullanmanız sitenize gereksiz yük bindirecektir. Görselleriniz için önce doğru ölçümlendirmeyi yapıp, sonrasında sıkıştırarak web sitenizde kullanmanız size SEO açısından oldukça yararlı sonuçlar getirecektir.

Gereksiz Görselleri Yok Edin!

Ek olarak ana sayfa ve içeriklerinizde bulunan fazla görselleri de kaldırmanızı öneririm. Örnek olarak ana sayfa sliderınızda 10 görsele yer vermek gereksiz olabilir. Bunlar içerisinden sizi anlatan en iyi 4-5 görseli kullanmanız görsel optimizasyon açısından oldukça yararlı olacaktır. Benzer şekilde bir içeriğinizde de fazla olan görselleri kaldırmanız, içeriğinize ait sayfanın açılma hızını arttıracaktır. Bu yüzden 1 içerikte 3 tane kaliteli ve konuyu anlatan görsel kullanmanız ilgili içeriğin SEO başarısını arttıracaktır.

Bunlar Tüm Site Sayfaları için Geçerli

Yukarıda bahsettiğim optimizasyonları sadece ana sayfanızda değil, tüm sayfalarınızda yapmalısınız. Sadece ana sayfanızın hızlı olması SEO açısından yeterli değildir. Tüm içeriklerinizi tek tek elden geçirmeli ve görsel optimizasyonu sağlamalısınız. Unutmayın SEO basit bir çalışma değildir; emek ister!

Barındırma - Sunucu Hizmetini İyileştirin

Son teknoloji ve hızlı bir sunucu kullanmak web sitenizin hızı adına oldukça önemlidir. Bu yüzden bir sunucu veya barındırma hizmeti kullanırken daima en güçlü opsiyonları tercih etmeniz sitenizin hızlı olması bakımından çok önemlidir. Zaman geçtikçe sunucu donanımlarındaki teknoloji de hızlıca gelişmekte. Bu yüzden ara sıra sunucu ya da barındırma hizmetinizi kontrol ederek yükseltebileceğiniz bir paket varsa hemen geçmenizi öneririm. En iyi barındırma hizmetini alıyor olmanız SEO için çok çok önemlidir.

2. Titlelarınızı Optimize Edin

Title yani HTML sayfalarınızın başlık etiketi SEO için önemini yitirmeyen çok önemli bir unsurdur. Title ilgili sayfanızın ne ile ilgili olduğunu hem Google'a hem de ziyaretçilerinize gösteren çok önemli bir nesnedir.

Başarılı Bir Title Nasıl Olmalıdır?

  • Anlamlı bir cümle olmalıdır.
  • Anahtar kelimeleri içerisinde geçirmelidir.
  • İlgi çekici olmalıdır.
  • 70 karakteri geçmemelidir.

Google'da "Beyoğlu pasta siparişi" şeklinde bir arama yaptığınızda çıkan sonuçlarda ilk olarak sayfanızın title'ı görüntülenir. Bu bağlamda doğru bir title için örneği şu şekilde verebilirim: "Beyoğlu pasta siparişi için doğru adres arıyorsanız, günlük ve lezzetli pastalar burada..." Şu ise eskilerde kalan ve size SEO açısından yarar sağlamayacağı gibi eksi puanlar getirebilecek bir title örneğidir: "Beyoğlu pasta siparişi, beyoğlu pasta, online pasta siparişi".

Title oluştururken ilgi çekici, anlamlı ve içerisinde anahtar kelimelerinizi geçiren bir cümle kurmaya dikkat edin. Anahtar kelimeleri peşi sıra dizmek size yarar değil, zarar getirecektir.

3. İçeriklerinizi Optimize Edin

İçerik SEO çalışmalarında anahtardır. Altyapınız iyi ise Google'daki pozisyonunuzu belirleyecek unsur web sitenize ait içeriklerdir.

İlgi Çekmeyen İçeriklerinizi Geliştirin

Az ziyaret alan ve hemen çıkma oranı yüksek olan içeriklerinizi geliştirip tekrar yayınlayın. Ya da çok kısa olan ve benzer içeriğe sahip olanları birleştirip tek bir içerik üretmeye odaklanın. Bunları yaptıktan sonra tekrar analiz yapın ve halen içerik ziyaretçisi düşük ve hemen çıkma oranı yüksek ise bu içeriği web sitenizden kaldırın. Ne kadar fazla içeriğe sahip olduğunuzun SEO çalışması için bir önemi yok. Tüm içeriklerinizin ziyaretçilerinizi memnun etmesinin daha önemli olduğunu net bir şekilde söyleyebilirim. 100 tane içerikten ilgi çekmeyen 90 tanesini optimize edip, toplamda 20 tane kaliteli içeriğe sahip olmak SEO açısından daha önemlidir.

Ziyaretçi çekmeyen içerikleriniz web sitenizde dururken yeni bir içerik eklemeyin. Öncelikli olarak eldeki içerikleri ilgi çekici hale getirin. Bunun için bir sistematik oluşturun ve düzenli takip - geliştirme sağlayın. Öncelikle ilgi çekmeyen içeriğinizi geliştirin, olmaz ise birleştirme yapın yine başarı sağlanmaz ise o içeriği silin ve yeni içerik oluşturmaya odaklanın. 1000 sayfa içeriğe sahip bir siteyi 30 sayfa içerikle geride bırakan nice sitelere şahit olduğumu söyleyebilirim. Eski alışkanlıklar ne kadar fazla url olursa o kadar iyidir gibi bir çıkarıma sizi alıştırmış olabilir. Ancak günümüzde bu böyle değil. 1 sayfa kaliteli içerik bazen 50 sayfalık bir gelişi güzel yazılmış içeriğe bedel olabilir...

4. Düzenli İçerik Üretin

Web sitenizdeki tüm içerikler içinize sindiyse artık yeni içerikler üretmeye başlayabilirsiniz. Bu içerikleri de kaliteli ve özgün olarak hazırlamaya özen göstermelisiniz. Her yeni ürettiğiniz kaliteli, ilgi çekici ve özgün içerikler SEO konusunda size tahmin ettiğinizden fazla yarar sağlayacaktır.

Yeni İçeriklerinizi Paylaşmayı Unutmayın

Hazırladığınız ve yayınladığınız içerikleri sosyal medya hesaplarınız üzerinden paylaşmayı unutmayın. Sosyal medya kanalları içeriğinizi hızlıca diğer kullanıcılara sunar ve ilgi çekme oranınızı yükseltir.

İçerik Konusunda Yetersiz İseniz Profesyonel Destek Alın

İçerik olmadan ne yaparsanız yapın SEO konusunda başarılı olamazsınız. Bu yüzden içerik üretmede zorluk yaşıyorsanız bir SEO uzmanından profesyonel destek almanızı da şiddetle öneririm.

5. Sayfa İçi Bağlantılar Oluşturun

Hizmetlerinize ait sayfalara sadece üst ya da alt menünüzden ya da bir blog yazısına sadece blog kategori sayfasından link vermek yeterli değildir. Blog yazıları üretirken o konuyla ilgili diğer blog yazılarınıza o içerik üstünden link vermek oldukça yararlıdır. Örnek olarak bu sayfa için aşağıda verdiğim bağlantıyı değerlendirebilirsiniz:

İşletmenizi Büyütecek Strateji: Google Stratejisi başlıklı blog yazımı da okumak ister misiniz?

6. Web Vitals Skorlarını İyileştirin

Google'ın web sitelerini kullanıcı açısından iyileştirmek için ortaya çıkardığı ve web sitelerine ait bazı değerleri ölçümleyen ve web sitesini geliştirmeye kaynak olan ölçümlemeler Web Vitals olarak adlandırılmaktadır. Pagespeed Insights aracı ya da Chrome tarayıcısının Lighthouse aracı ile bu skorları web sitesi düzeyinde hem mobil hem de masaüstü taraflı ölçümlemek mümkündür. Bu ölçümlemeler ile ilgili bir çok detaylı inceleme ve yazıyı blogumda önceden paylaşmıştım. Ancak yeni okuyucular için bu konuyla ilgi bir özet geçmek istedim: Web Vitals'in ana amacının web sitelerini hızlandırmak, kullanıcıları memnun etmek, onlara iyi bir internet deneyimi sunmak olduğunu söyleyebilirim.

1.Haziran.2021 tarihinde Google'ın konuyla ilgili ilk algoritma güncellemesini yaptığını da belirteyim.

Önümüzdeki günlerde Web Vitals'e ait şu kavramları daha sıklıkla duyabileceğinizi de şimdiden söyleyeyim:

Core Web Vitals

  • Largest Contentful Paint (LCP)
  • First Input Delay (FID):
  • Cumulative Layout Shift (CLS)

Other Web Vitals

  • Time to First Byte (TTFB)
  • First Contentful Paint (FCP)
  • Total Blocking Time (TBT)
  • Time to Interactive (TTI)

Web Vitals - Pagespeed Insights ile ilgili bugüne kadar onlarca yazıyı blogumda paylaştım, bu yüzden bu konuların detaylarına bu yazımda yer vermiyorum. Oldukça detaylı bilgi içeren yazılarımı aşağıda sizler ile paylaşıyorum:

7. Kullanıcı Deneyimini En Üst Düzeye Taşıyın

Kullanıcı deneyimi Google için kilit unsurdur. Bu yüzden web sitenizdeki kullanıcı deneyimini iyileştirmeniz SEO çalışmalarında olumlu sonuçlar almanız için çok önemlidir. Bu alanda web sitenizin navigasyonunu - menüsünü kullanım kolaylığını düşünerek oluşturmanız oldukça önemlidir. Ya da sayfa arası geçişleri kolaylaştırmak, hızlandırmak tümüyle kullanıcı deneyimini etkileyen faktörlerdir. Ayrıca metinlerinizin okunabilir olması, tıklanabilir öğelerin aralarının yeterli açıklıkta olması (kullanıcının istediği yerine başka bir linki tıklamasını önleme) kullanıcı deneyimi için öne çıkan unsurlardır. Ve tabii ki web sitenizin tamamının mobil uyumlu olması, mobil tarafta ekran dışına taşan öğelerin olmaması kullanıcı deneyimini iyileştiren özellikler arasındadır.

8. Google Search Console Kullanın

Search Console Google'ın web sitelerini analiz etmek üzere ücretsiz sunduğu bir uygulamadır. SEO uzmanı ya da SEO ile ilgilenen herkesin kullanması gerekli birinci uygulamadır. Şöyle ki, Search Console üzerinden bir web sitesine ait organik arama terimlerine ait tıklama, sıralama gibi bir çok analizi bu uygulama üzerinden sağlamak mümkündür. Sadece bir web sitesine ait anahtar kelimeler için değil, o web sitesine ait backlinkleri de bu uygulama üzerinden takip etmek mümkün. Öyle ki, bazı backlinkler - harici linkler SEO açısından web sitenize zarar verebilir, bu linkleri Search Console üzerinden takip edebilir ve bunları dikkate almaması için Google'a bildirimde bulunabilirsiniz.

Kullanıcı Deneyimi için Search Console

Search Console bir web sitesine ait kullanıcı deneyimine yönelik eksikliklerini site sahibine gösterir. Bu yüzden kullanıcı deneyimi iyileştirmek için Search Console benzersiz ve birinci yöntem bir kaynaktır. Bu yüzden Google Search Console üzerinde oldukça tecrübe edinmeli ve hergün web sitenizi kontrol etmelisiniz. Search Console'u etkin kullanmak, analizleri çıkarmak ve uygulamak SEO çalışmasında hayati önem taşır.

Bu yazımda hiçbir teknik bilgiye sahip olmayan kişileri de hedefleyerek SEO konusunda yapılabilecekleri adım adım anlatmaya - örnekler vermeye çalıştım. Umarım bu içerik size fayda sağlamıştır... Yine de profesyonel SEO uzmanı ya da desteği ihtiyacınız olduğunda bana ulaşabilirsiniz.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi... Detaylar
Online Google ADS Eğitimi
Google ADS hesabınız üzerinden örnek anlatımlı 1:1 Google ADS eğitimi... Detaylar

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...