SEO - Hangi Profesyonel Araçları Kullanıyorum

17/04/2022

SEO - Hangi Profesyonel Araçları Kullanıyorum

SEO çalışmalarında hangi yazılım ya da araçlardan yararlandığım sorusu bana oldukça çok sorulan bir sorudur. Bugünkü içeriğimde bu konuyla ilgili sizlere bilgilendirme yapmak istedim ve kullandığım SEO araçlarını en sevdiğim özelliklerini öne çıkartarak paylaştım. Umarım SEO çalışmalarına yeni başlayan ya da bu konuda kendisini geliştirmek isteyenler için yararlı bir içerik olur.

Google'ın ücretsiz olarak sunduğu Analytics ve Search Console araçları hemen her web sitesi sahibi tarafından kullanılmaktadır. Kuşkusuz SEO çalışmalarında da Google'ın bu araçları oldukça önemli ve benzersiz bir yere sahiptirler.

Google Search Console

Google Search Console SEO çalışmalarında ya da bir web sitesi yönetiminde kullandığımız en önemli araçtır. Doğrudan Google'ın bir aracı olması ve verileri onun üzerinden bize sunması Search Console'u bizim baş yardımcımız haline getirmekte. Search Console ile Google üzerinde gösterim ve tıklama alan kelimelerinizi ya da anahtar kelime terimlerini detaylı bir şekilde görüntüleyebilirsiniz. Bu raporlamaları belirli tarihler arasında görüntüleyebileceğiniz gibi belirli tarih aralıkları ile diğer bir tarih aralığını da karşılaştırabilirsiniz. Bu aracın bize sunduğu raporlamalar anahtar kelime sıralaması ile kısıtlı değil, ek olarak web sitemizdeki hataları ya da geliştirmemiz gereken özellikleri de bizlere göstermekte. Site haritası kontrolü, mobil uyum gibi bir çok veriyi bu araç sayesinde doğrudan Google kaynağı ile görüntülemek mümkün.

Google Analytics

Google'ın bize sunduğu bir diğer önemli ve ücretsiz kaynak olan Google Analytics'in bir benzeri olmadığını da söylemeliyim. Bu araç ile web sitenizin tüm ziyaret istatistiklerini detaylı şekilde raporlamanız mümkün. Özellikle web sitenizdeki kullanıcı deneyimini ölçümlemeniz için bu araç en önemli yardımcınız diyebilirim. Bir içeriğe ziyaret nasıl, nereden gelmiş gibi verilere ulaşabileceğiniz gibi, bir içerikteki ortalama ziyaret süresini de görüntüleyebilir ve ziyaret süresi kısa olan içeriklerinizi görüntüleyebilirsiniz. Bu da size doğru çalışmaları yapmanız için önemli bir ışık tutar.

Google'ın bizlere sunduğu bu ücretsiz 2 araç dışında yazının ana konusu olan profesyonel araçlardan hangilerini, neden tercih ediyorum birazdan sizlere aktaracağım. Öncelikle kullandığım profesyonel araçları Seranking, Ahrefs ve Semrush olarak sıralayabilirim.

Bu arada bahsettiğim 3 araç haricinde de bir çok başarılı uygulama ya da aracın bulunduğunu ve her geçen gün yenilerinin internet ortamında yer aldığını da belirtebilirim. Bu araçların ortak özellikleri SEO çalışmalarında bizlere analiz ve öneri sunmaktır. Anahtar kelime takibi, web sitesi denetimi, on page seo ve backlink gibi analizler bu araçların ortak sunduğu özelliklerdir. Elbette her bir modülün her birindeki çalışma prensibi farklıdır. Bu yüzden bu şundan daha iyi ya da kötü gibi bir yorum yapmak göreceli olabilir. Ben kendi kullandığım araçları, kendimce faydalandığım özellikler dahilinde sizlerle paylaşmaya çalışacağım.

Seranking

Türkiye'de yeni yeni bilinmeye başlayan ve büyük rakipleri ile pazarda rekabet etmeye çalışan Seranking aracı benim favorim. Özellikle anahtar kelime pozisyon takibi, analizi ve geçmişe dönük raporlar almak için en verimli aracın Seranking olduğunu kesinlikle belirtebilirim.

Anahtar Kelime Pozisyon Takibi

Seranking ile sitenize ait anahtar kelimeleri tanımlayıp günlük olarak arama motorlarındaki sıralamasını kontrol edebilirsiniz. Her gece saat 00:00'da güncellenen araç size günlük olarak sıralama durumunuzu göstermekte. Ek olarak günün her hangi bir saatinde de bu sıralamaları güncelletme ve anlık olarak görüntüleme imkanına sahipsiniz.

Tarihler Arası Sıralama Karşılaştırma

Bu aracın en sevdiğim ve sıkça kullandığım özelliklerinden birisi de belirlediğim tarihler arasındaki anahtar kelime sıra pozisyonunu karşılaştırabilmektir. Örnek olarak siteme ait anahtar kelimelerin 10. Nisan - 10.Mart - 10.Şubat gibi kendi belirlediğim birden fazla tarih arasındaki sıralama değişimlerini görüntülemek mümkün. Böylelikle sıralamadaki yükseliş ve düşüşleri kendinizin belirlediği tarihler arasında gözlemleyebilir ve duruma göre bir çalışma planı çıkartabilirsiniz.  

Konuyla ilgili daha detaylı bilgi isterseniz Seranking ile Organik Anahtar Kelime Pozisyon Takibi başlıklı yazı ve videoma da göz atabilirsiniz.

Ahrefs

Web site denetimi konusunda en iyi analizi Ahrefs'in sunduğunu düşünmekteyim. Bu yüzden bir web sitesini teknik ve içeriksel olarak denetlemem gerektiğinde öncelikle bu aracı kullanmaktayım.

Teknik Analizler

Ahrefs web sitesinde bulunan teknik hataları bizlere göstermekte. Kırık bağlantı, çalışmayan görsel, SSL sertifikası, site haritası gibi öğelerin durumlarını raporlamakta ve yapılması gereken önerileri sunmakta. Ek olarak sitede bulunması gereken ancak bulunmayan öğeleri de bizlere raporlamakta.

İçerik Analizi

Ahrefs title, description gibi konularda inceleme yapıp rapor vermekte. Bunların bulunmadığı, eksik ya da fazla uzun olanlarını bizlere URL olarak göstermekte ve bu doğrultuda optimizeler yapabilmemiz için bize yol göstermekte. Benzer şekilde H etiklerinin analizlerini de bizlere sunuyor. Ahrefs kısa olan - boş olan içerikleri, içeriklerdeki resimler ile ilgili raporları da sunmakta. Ekstra iç bağlantı gereken içerikleri de sizlere listelemekte.

Site denetimi konusunda Ahrefs'i öncelikli olarak kullanmama rağmen Seranking ve Semrush'ın da bu modülünden yararlandığımı ve tüm fikirleri görmeye çalıştığımı da belirtmeliyim.

Semrush

Semrush'ın en çok yararlandığım modülü On Page SEO ile bir içeriğe ait belirlediğiniz anahtar kelimeler doğrultusunda öneriler almaktasınız. Özellikle rakip içeriklerin analizi doğrultusunda sunduğu önerilerin çok yararlı olduğunu söyleyebilirim.

On Page SEO ile Neler Yapılır?

Bir içeriğinizi belirlediğiniz anahtar kelimeler kapsamında analiz ettirebilir ve türlü şekilde faydalı öneriler alabilirsiniz. Belirlediğiniz anahtar kelimelere göre title, description ve H etiketi analizi haricinde içeriğinizin uzunluğu ve semantic konusunda da öneriler alırsınız. Yani içeriğinizde kullanmadığınız ancak rakiplerinizin kullandığı kelimeleri görüntüleyebilir ve içeriğinizi geliştirmek için anahtar kelime fikirleri edinebilirsiniz. Özellikle bu kelime önerisi kısmının içeriği geliştirme bakımından oldukça yararlı olduğunu söyleyebilirim.

Semrush On Page SEO Checker ile ilgili detaylı içeriği de ilginizi çekebilir.

On page SEO konusunda Seranking'in de kendine has bir modülü olduğunu da sizlerle paylaşabilirim. Bu modülden de ek olarak yararlanıyor ve dikkate alıyorum.

Ücretlendirmeler

Limitli ya da kısıtlı kullanım olarak 3 araç da ücretsiz kullanım sağlıyor. Ancak ücretsiz versiyonlarından tam verim alabilmenin pek mümkün olmadığını da söylemeliyim. USD ile satılan bu araçlar aylık olarak ücretlendirilmekte. Yıllık ödemelerde ise bir kısım avantaj sağlamaktalar. Ücretlendirmeler Seranking 39$/AY, Ahrefs 99$/AY ve Semrush 120$/AY olarak başlamakta. Seçilen plan ya da modüllere göre de artmakta... USD kurunun oldukça yüksek olması bakımından ülkemiz açısından Ahrefs ve Semrush kullanımı ciddi anlamda pahalı görünmekte. Bu bakımdan bütçesi düşük olanlara ya da yeni başlayanlara Seranking kullanmalarını önermekteyim.

Özet olarak kullandığım bu 3 aracın da bana SEO çalışmalarında oldukça katkısı olduğunu söyleyebilirim. SEO ile ilgili çalışma yapanların ya da SEO'ya yeni başlayacaklara bu araçları denemelerini öneririm.

Güncel Olarak SEO Çalışması Sürdürdüğüm Bazı Siteler

Çalışmasını yaptığım site örnekleri bana çok kez sorulur. Bu içerikte de yeri gelmişken son dönemde üzerinde çalıştığım web sitelerinden bazılarını sizlerle paylaşayım:

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi...
Online Google ADS Eğitimleri
1:1 gerçek ya da örnek hesap üzerinden Google ADS Eğitimleri...

Mert Şener Kimdir?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...