Hemen Çıkma Oranını Düşürecek - Etkileşimli Oturum Oranını Yükseltecek 11 Öneri

11/10/2021

Hemen Çıkma Oranını Düşürecek - Etkileşimli Oturum Oranını Yükseltecek 11 Öneri

Geçenlerde Instagram'da bir takipçim "web sitesinde yüksek olan hemen çıkma oranı nasıl düşürülür" sorusuna bir gönderi hazırlamamı istemişti. Ben de öncelikle Instagram üzerinde bir içerik yayınladım, ardından da kendi web sitemde daha detaylı bir şekilde konuyla ilgili önerilerimi vermek istedim. Bu içeriğimde hemen çıkma oranı nedir, etkileşim oranı nedir gibi soruların cevaplarını bulabileceğiniz gibi hemen çıkma oranlarını düşürmek ya da etkileşim oranlarını yükseltmek için neler yapabilirsiniz bunları da bulabileceksiniz. Umarım size fayda sağlar :)

Öncelikle önceki Google Analytics sürümünde (UA) hemen çıkma oranı kullanılırken yeni sürümde (GA4) bu ölçüm etkileşim oranı olarak kullanılmakta. Etkileşim oranının yüksek olması, hemen çıkma oranının düşük olması ile benzer şekilde web sitenizin ziyaretçilerine fayda sağladığı ya da ziyaretçilerin web sitesinde gezinmekten hoşnut olduğu anlamına gelmekte.

Etkileşimli oturum şu şekilde belirlenir:

Web site ziyaretçisi:

  • Siteyle 10 saniye veya daha uzun süre etkileşimde bulunursa
  • Ziyaretçi birden fazla sayfayı ziyaret ederse
  • Bir dönüşüm etkinliğini gerçekleştirirse

Web sitesi ziyaretçisi bu maddelerden birini sağlamış olursa etkileşimli oturum oluşturmuş olur. Yani kısaca ilgili oturum ziyaretçiye fayda sağlamış, bilgi verici ya da ilgi çekici olmuştur. Bu da Google gözünde web siteniz için olumlu bir puan sağlayan bir faktör. Eski deyimle hemen çıkma oranı yüksekliği ziyaretçinin ilgili web sitesinden fayda sağlamadığı için erken çıkması anlamını taşımakta. Hemen çıkma oranı yüksek olan siteler Google tarafından üst sıralara çıkarılmaz ya da üst sıralardaki siteler sıralama kaybı yaşar. Bu yüzden amacımız cümle tarifi ile karşıt olan 2 unsuru sağlamak: Etkileşimli oturum oranını yüksek tutmak ya da hemen çıkış oranını düşük tutmak...

Etkileşim oranı = Etkileşimli oturum / Toplam oturum şeklinde hesaplanır

Sitenize 100 kişi girip 80 kişi etkileşimli oturum sağlarsa etkileşim oranınız 80 olur. Bu oran ne kadar yüksekse web siteniz kullanıcıları memnun ediyor demektir. Ve elbette SEO konusunda pozitif katkı sağlar.

Etkileşim Oranını Arttırmak

Bir ziyaretçinin etkileşim oranını arttırmak yani web sitenizden fayda elde etmesini sağlamak açısından bazı önemli unsurlar vardır. Bu unsurlar konusunda dikkatli ve özenli olmak bu konuda oldukça önemlidir.

Buyrun O Halde 11 Öneri

1- Sitenizi Hızlandırın

Ziyaretçiler yavaş yüklenen sayfalardan hoşlanmazlar ve bir çoğu daha sayfa yüklenmeden web sitesinden ayrılırlar. Bu yüzden hız konusuna ciddi önem vermelisiniz. Doğru bir yazılım - temiz kodlama kullanmak, görselleri optimize etmek, doğru sayıda görsel kullanmak, gereksiz kaynaklar (javascript, css ya da harici kodlar) barındırmamak ve iyi bir hosting (barındırma) hizmeti seçmek ya da sunucu kullanmak sitenizin hızı için önemlidir.

2- Kırık Linkleri Yok Edin

Ziyaretçiler bozuk bağlantıları ya da açılmayan görselleri sevmezler. Bu yüzden sitenizdeki kırık linkleri ve çalışmayan görselleri tespit edip, gerekli düzeltmeleri ya da kaldırmaları yapın. Bu kırık linkleri ya da çalışmayan görselleri bulmak için Ahrefs, SemRush, Seranking gibi yazılımları kullanabilirsiniz.

3- Sade ve Net Tasarıma Odaklanın

Sitenizin hızı ve kullanıcı deneyimini en üst düzeye çıkarmak için net - sade ve kullanımı kolay bir tasarım oluşturun. Kullanımı kolay, anlaşılır, sizi net olarak ifade eden ve ziyaretçilerin aradığını kolayca bulması adına bir tasarım yapısı oluşturun. Tasarım konusunda şu da olsun, bu da olsun diye ilerlerseniz web sitenizin çöplüğe dönüşeceğini unutmayın. Web sitenizin tıklama alması, size yeni müşteriler kazandırması ana amaçtır. Web siteniz sizin bakıp bakıp bir sürü animasyon ya da şekilsel öğelerle gurur duyacağınız bir ortam değildir.

4- Mobil Uyuma Dikkat Edin

Günümüzde web sitelerinin ziyaretleri çoğunlukla mobil cihazlardan olmaktadır. Bu yüzden sitenizin mobil uyumlu olduğundan ve cihazlardan kolayca gezilebildiğinden emin olun. Web siteniz mobil uyumlu bir altyapıya dahi sahip olsa eklediğiniz tüm yeni içeriklerde okunma zorluğu ya da ekrandan taşan öğeler gibi sorunların olup olmadığını kontrol ederek gerekli düzeltmeleri yapın. Ekrandan taşan resimler ya da tıklanabilir öğelerin çok yakın olması klasik mobil uyum sorunlarındandır.

5- Kolay Gezinti Sağlayın

Web sitenize giren ziyaretçiler aradıkları içeriklere kolayca ulaşabilmelidirler. Bu yüzden site menü yapınızı kolay erişilebilir şekilde oluşturmalısınız. Ayrıca iç linklemeler yaparak alakalı içerikleriniz arası geçişi kolaylaştırabilirsiniz. İç bağlantılar ziyaretçilerinizin daha fazla sayfanızı keşfetmesini sağlayabilir.

6- Düzen Kaymalarına Engel Olun

Sayfa yüklenirken oluşan düzen kaymalarını kullanıcılar sevmezler. Bu yüzden içeriğinizi hemen terk edebilirler. Bundan ötürü özellikle görsellere ve diğer katmanlara en ve boy tanımlamak çok önemlidir. Web Vitals'in ana konularından olan Cumulative Layout Shift tam da bu bahsettiğim değerleri ele alır. Google bu konu kapsamında 1.Haziran.2021 tarihinde algoritmasını güncelledi, bunu da bilin :)

CLS Skorunu Kötü Etkileyen Örnek:

Başlık

Örnek içerik alanı...

(Sayfa yüklenirken)
Başlık

Örnek içerik alanı...


(Resim yüklendi)

Örnekte görüldüğü gibi sayfa ilk yükleme esnasında içerik alanı belirdi ve kullanıcı görüntüledi, fakat içerik içerisindeki resim yüklemesini tamamladığında içerik alanı aşağı doğru kaydı... İşte bu olumsuz bir CLS skoru olarak hanemize yazılır. Bu sorunun önüne geçmek için web sitemizde kullandığımız tüm görseller ve videolar için width ve height ölçülerini tanımlamamız gerekli...

Doğru Kullanım Sonucu

Başlık
Görsel yüklenirken

Örnek içerik alanı...

(Sayfa yüklenirken)
Başlık
Görsel yüklendikten sonra

Örnek içerik alanı...

(Resim yüklendi)

Tam yeri gelmişken Cumulative Layout Shift (CLS) Nedir? yazım ilginizi çekebilir.

7- Ziyaretçiyi Rahatsız Etmeyin

Ziyaretçiler sitenizde gezerken onları rahatsız edecek unsurlardan uzak durun. Örneğin otomatik açılan popuplar... Bırakın ziyaretçileriniz istediği içeriğe kolayca ulaşsın ve istedikleri zaman size ulaşabilsinler. Kullanıcılarınızı rahatsız edecek öğeler onların web sitenizi erken terk etmesine yol açabilir. Bu yüzden bu konuda titiz olmanızı öneririm.

8- Kaliteli İçerik Üretin

Ziyaretçiler içeriğinizi beğenirlerse sitenizde durdukları süre artacak ve diğer içerikleriniz ile de ilgileneceklerdir. Bu yüzden en iyi içeriği oluşturmak için ciddi bir emek verin. İçeriklerinizi özgün ve yeterli uzunlukta oluşturmaya çalışın. Ek olarak tavsiye olarak içeriklerinizde istatistik, rapor ya da belge paylaşmak içeriğinizin kalitesini arttıracaktır.

9- Karmaşadan Uzak Durun

Site genelinde ve içeriklerinizde karmaşadan uzak durun. İçeriğinizde kısa paragraflar - cümleler kullanmaya, çok fazla yazı şekli değişikliğine gitmemeye çalışın. İçeriğinizin okunmasını kolaylaştırın. İçeriğiniz ne kadar kolay okunabilir olursa ziyaretçileriniz o kadar fazla web sitenizde zaman geçirirler.

10- İçeriklerinizi Doğru Kitle için Üretin

Her kitle sizin için doğru bir seçim olmayabilir. Bu yüzden içeriklerinizi sadece sizinle ilgili konularda oluşturmaya özen gösterin. Sizinle ilgilenmeyen kullanıcılar içeriklerinizle de ilgilenmeyeceklerdir.

11- Düzenli Olarak Google Analytics Kullanın

Google Analytics kullanarak verimsiz içeriklerinizi tespit edebilir ve onları geliştirmek için fikirler edinebilirsiniz. Bu yüzden düzenli olarak Google Analytics kullanmanızı öneririm.

Web sitenizi ne kadar hızlı, ne kadar ilgi çekici hale getirirseniz o denli başarılı olursunuz. Yani ziyaretçileriniz web sitenizi severler, vakit geçirmekten hoşlanırlar... Bu yüzden altyapı, hız ve içerik üçlüsünde çalışmalar yapmanızı öneririm.

Umarım hepiniz için faydalı bir içerik olmuştur :)

İçerikleriniz için 33 SEO Kontrol Listesi yazım da ilginizi çekebilir.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Wordpress ve SEO 10/02/2023

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...