Instagram'da Etkili Olmak için Öneriler

18/11/2020

Instagram'da Etkili Olmak için Öneriler

Sosyal Medya ve Eticaret

Sosyal medya son yıllarda hem insanların yaşam tarzlarını biçimlendirmesinde; hem de her türlü ticari şirketin kendi ürünlerini hedef kitlelerine ulaştırabilmesinde temel araç haline gelmiştir. 83 milyon nüfuslu ülkemizde 60 milyona yakın aktif internet kullanıcısı vardır. Bu da nüfusun %72’sine tekabül eder. Bunun yanında We Are Socials raporuna göre Türkiye'de 52 milyon sosyal medya kullanıcısı var. Instagram da bu sosyal ağlar içinde en yaygın kullanılan uygulamaların başında  yer alır. 2010 yılında oluşturulan bu sosyal medya platformu, 8 yıllık bir süreçte 1 milyar gibi büyük bir kullanıcı kitlesine ulaşmıştır. İlk zamanlarda Instagram bir mobil check-in uygulaması idi. Kurulduğu dönemdeki bazı uygulamalara benzerliği sebebi ile kurucuları tarafından fotoğraf paylaşımına odaklanıldı. Bu süreçlerden sonra Instagram günden güne kendini yenileyen ve geliştiren büyük bir platform hâline geldi. 25 dilde erişilebilirlik sağlayan Instagram bu yönü ile dünyadaki birçok insana hitap etmektedir. Bu şekilde insanların sosyal medyada ücretsiz fotoğraf ve video paylaşmasını sağlayan bu platform, daha sonra insanların kolay bir şekilde istediklerine ulaşmasını sağlayan ve kazanç elde edebilecekleri bir uygulamaya dönüşmüştür. Bir çok büyük firma, kendi tanıtımları ve ticari faaliyetleri için Instagram’ı aktif bir şekilde kullanmaya başlamıştır.

Instagram'ın Ticari Amaçlı Kullanımı ve Gelirlere Etkisi Hakkında İpuçları

Kullanıcı isminin iyi belirlenmesi oldukça büyük bir avantaj sağlar. İnsanların aklına ilk gelecek marka olmak için ilgi çekici bir marka adının olması gerekir.Ürün tanıtımı yapılacaksa, bu ürün hakkında SEO uyumlu bir isim bulmak çok faydalı olacaktır. Örneğin; pasta fotoğrafları paylaşılacaksa Pasta Atölyesi gibi bir isim çoğu instagram kullanıcısı için ilgi çekici olacaktır.

Instagram'da Etkili Olmak için İpuçları

Profil fotoğrafının, vesikalık fotoğraftan ziyade ürünün kalitesini yansıtacak bir fotoğraf olması firmayı daha ön plana çıkaracaktır.

Reklamlarda görsel kullanımı da oldukça etkilidir. Çağımızda teknolojinin de hızla gelişmesi ile fotoğraf makineleri, televizyon gibi araçlar ile başlayan görsel dönem,  beraberinde medyada toplumun ilgisini çeken bir güç haline gelmiş ve günlük yaşantımıza dahil olmuştur. Dolayısıyla toplum artık zamanının büyük bir kısmını bu mecrada harcar hale gelmiştir. Sosyal medya resim, fotoğraf, video gibi görsel paylaşımlar ile öne çıkan, daha çok görselliğe dayalı bir odak noktası olmuştur. Görselliği kullanan birçok medya alanı bulunsa da Instagram bu yolla insanların ilgisini daha çok çekerek, ticari ürünler için de oldukça önemli hale gelmiştir. Hızlı kullanılan efektler ve basit düzenlemelerle başarılı görseller sunulan bir platform olan Instagram, marka farkındalığı ve ürün satışını görsel materyallerle; daha etkili ve ilgi çekici hale getirmeyi başarmıştır. Ticaret amaçlı paylaşımların, insanların ilgi duydukları ve ruhlarına dokunan güncel konuları ele almasıyla bazı eticaret firmaları gelirlerini oldukça arttırmışlardır.

Paylaşımları sürekli hale getirmek ve bunu yaparken sabır göstermek de firmaları öne çıkarır. Güncel, ilgi çekici paylaşımlar yerine sadece takipçi sayısı artsın düşüncesi ile yapılan paylaşımlar uzun vadede fayda sağlamaz. Paylaşımların rutin olarak yapılmasıyla ve sabırlı bir paylaşım süreciyle firmalar gelirlerini arttırır ve büyük kitlelere hitap edebilir. Instagram paylaşımlarının, alanında uzman ve SEO bilgisi olan yazarlarca yazılması da sayfaların daha çok tıklanmasına sebep olacaktır.

Sosyal medyanın eticaret siteniz için daha etkili olması konusunda zaman da oldukça önemlidir. Kullancıların genel olarak daha yoğun sosyal medya kullanım saatleri vardır. Çok erken saatler ya da çok geç saatler yerine iş çıkış saatleri veya öğle arası saatleri gibi zamanlarda paylaşımların yapılması daha çok kişiye ulaşılmasında oldukça etkilidir.

Instagram'ın Web Sitelerine ve Eticaret Sitelerine Faydaları

Günümüzde internet kullanıcısı olan herkes e-ticaretin kolaylıklarından faydalanmaktadır. Yalnızca alışveriş tutkunu kullanıcılar değil, alışverişi sevmeyen kullanıcılar da internette alışverişten zevk alır. Bu arz ve taleplerin karşılandığı internet sitelerinden biri de Instagram'dır. Büyük şirketlerin yanı sıra ev hanımları ve küçük esnaf da sosyal medya sayesinde bir gelir elde etmektedir. Hatta sosyal medya o kadar etkilidir ki, bazı küçük işletmeler, doğru reklamcılıkla büyük bir marka haline gelebilir. E-ticaret firmaları Instagram’da kendine has filtreleri ve efektleri kullanarak müşterilerine ürünleri çok etkileyici bir şekilde pazarlayabilir. Yaşadığımız dönemde müşteriler kolay ulaşabilmeyi sevdikleri için sosyal medya platformları sayesinde kolay ve düşük maliyetle alışveriş yapabilirler. Bunu yaparken insanların nasıl reklam ve görsellerden hoşlandığını iyi bilmek gerekir. Pazarlama politikasını doğru belirleyen firmalar bu mecralarda ciddi karlar elde etmişlerdir. Burda en önemli detaysa alanında uzman yazar ve fotoğrafçılarla çalışmaktır. Çoğunluğun ilgisini çekmeyen ürünleri dahi ilgi çekici hale getirip sunabilen bir ekiple çalışmak en doğrusu olacaktır.

Instagram ile Doğru Hedef Kitlelere Ulaşma

E-ticaret için Instagram adeta bulunmaz bir nimettir. En hızlı, en kolay ve en pratik şekilde reklam yapma fırsatını firmalara sunar. Ürün tanıtımı yapmak, markanın popüleritesini arttırmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak Instagram sayesinde çok daha kolay hale gelmiştir. Instagram sayfanızın olması marka güvenilirliğini de arttırır; çünkü müşteriler mavi tık özelliği aktif edildiğinde markanın gerçek olduğuna kanaat getirir ve firmayla çalışırken kendini güvende hisseder.

Firmalar, Instagram sayesinde müşterilerin sorularına cevap verebilir. Bu sayede satış öncesi ve sonrası desteği sağlayarak hedef kitlelerini ve buna bağlı olarak potansiyel müşterilerini daha da arttırabilirler. Instagram hikaye ve reklam kısmından paylaşım yaparak hem web sitelerine; hem de Instagram sayfalarına yeni kişileri çekebilmeleri mümkündür. Bunun yanında Instagram, firmaların rakiplerini takip etmesine ve tüyolar almasına yardımcı olur. Başka sayfalarla rekabet ile yeni arayışlara girerek sayfalarını daha da geliştirmelerine imkan sağlar.

Instagram’da işletmelerin profilleri vardır. Bu profillerden ürünlerini tanıtabilir ve pazarlayabilirler. Bu şekilde her zaman açık olan bir mağazaya sahip olabilirler. 24 saat boyunca ürünlerin tanıtımını yapabilmelerine imkan sağladığı için müşteri çekmek konusunda oldukça etkilidir. Kullanıcılar bu profil sayesinde iletişim bilgilerinize de kolaylıkla ulaşabilir. Firmayla hızlı ve sağlıklı bir iletişim kurabilir. Aynı zamanda Instagram hesaplarında  yapılan paylaşımlar kullanıcıları doğrudan firmanın web sitesine yönlendirebilecek şekilde olursa sitenin popülaritesi de artmış olur. Instagram’da web sitesini tanıtmak ve e-ticarette etkili olmanın en önemli yollarından biri de doğru hashtag kullanımıdır. Satmak istenilen ürünle doğrudan alakalı hashtag kullanmak, hedeflenen potansiyel müşterilere ulaşabilmeyi kolaylaştıracaktır. Bunun yanında en fazla 30 hashtag kullanılabileceğini de unutmayın.

Instagram’dan firmayı tanıtmanın kolay yollarından biri de Instagram çekilişi yaparak katılım sayısını arttırıcı yollar bularak daha geniş bir hedef kitleye ulaşmaktır. Sonuçta, herkes çekilişleri sever. Firmalar, çekiliş şartlarını net bir şekilde belirlemeli, sonuçların nasıl açıklanacağını belirtmeli ve kişilerin takip etmesi için onları yönlendirmelidir. Bu şekilde çekilişteki asıl amaçlarına ulaşmış ve insanlara markayı tanıma yolunu açmış olacaklardır.  Ne kadar çok insanın dikkatini çekerlerse web sitesine de o kadar ziyaretçi trafiği ve buna bağlı olarak potansiyel müşteri sağlamış olurlar.

Her zaman samimi, özenli ve özgün paylaşımlar daha dikkat çekici olur. İnsanların firmayı merak etmesini sağlamak temel amaç olmalıdır. Samimi ve ilgi çekici paylaşımlarla Instagram’ın e-ticaret desteği en iyi şekilde değerlendirilmiş olur.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 15 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...