İçerikleriniz için SEO Önerileri

29/04/2021

İçerikleriniz için SEO Önerileri

Bu yazımda içerikleriniz için çok basit uygulayabileceğiniz, hatta yazımı okuduğunuz zaman çok şaşıracağınız basit ve uygulaması oldukça kolay SEO önerilerimi sizlerle paylaşmak istedim. Bu yazımdaki önerilerim web site içerikleriniz için geçerli, uygulama bakımından teknik bilgi gerektirmeyen noktalar olacaktır. Yani hiçbir teknik bilgiye sahip olmadan içerikleriniz için SEO çalışmaları yapabileceksiniz.

Web sitenize bir içerik oluşturduğunuz zaman hemen Google'ın bu içeriği indekslemesini bekler ve buna bağlı arama sonuçlarında ilgili içeriğin sıralamasının yükselmesini gözlemleriz. Peki bunun için yeni içerikler oluşturduğumuzda SEO çalışmaları bakımından neler yapmalıyız, hangi unsurları tekrar gözden geçirmeliyiz? İşte bu soruların cevabı bu içeriğimde...

Yeni İçerikleriniz Otomatik Olarak Site Haritanıza Ekleniyor mu?

Arama motorları web sitenizdeki içerikleri takip etmek için web sitenizde bir site haritası olmasını bekler. Genellikle sitemap.xml olarak adlandırılan bu harita arama motorlarına web sitenizdeki içerikleri liste biçiminde bildirir. SEO çalışmalarında oldukça önemli olan site haritası unsuru yeni eklenen içerikleriniz için de bir hayli önem taşır. Web sitenize yeni bir içerik eklediğinizde otomatik olarak site haritanızda yer alması SEO açısından oldukça olumlu bir maddedir. Bu yüzden web sitenizdeki site haritasının yeni içeriklerinizi takip edip, listelediğinden emin olunuz. Eğer ki yeni içerikleriniz site haritanızda yer almıyor ise yazılımcınız ile irtibata geçerek gerekli iyileştirmeleri yapmasını istemeli, son çare olarak da site haritanızı manuel olarak güncellemenizi öneririz.

İçerik Title'ınız SEO Açısından Uygun mu?

İçeriğinize ait Title arama motorları açısından sonuçları belirlerken oldukça önemli bir unsurdur. Title'ınızı belirli bir karakter sınırını aşmadan, sayfa ya da içeriğinizi açıklar şekilde oluşturmaya dikkat etmelisiniz. Title uzunluğu 70 karakteri geçmemeli ve içeriğinizdeki anahtar kelimeleri barındıran bir şekilde üretilmelidir. Örnek olarak bu okuduğunuz içerik için "İçerikleriniz için Verimli SEO Önerileri" doğru ve etkili bir title olacaktır. Title alanına anahtar kelimelerinizi gelişi güzel tanımlamak doğru ve etkili bir SEO çalışması değildir. Title alanını anlamlı ifadeler içeren ve anahtar kelimeleri de kullanarak oluşturmak önemlidir. Title kısmına belirttiğiniz açıklama ya da başlığın 70 karakteri geçmemesi gerektiğini de belirteyim. Bu 70 karakter sınırı internet üzerinde otorite kurmuş, analizler gerçekleştiren ve yönlendirme yapan uygulamaların belirlediği ortalama bir değerdir.

Description Alanı Doğru ve Verimli Bir Şekilde Tanımlanmış mı?

Description alanı ise title gibi SEO açısından takip edilmesi gerekli bir diğer önemli alandır. Title için 70 karakterden fazla olmaması konusunu yukarıda belirtmiştim. Benzer şekilde de description alanı 300 karakteri geçmeden, title'da bahsettiğimiz içeriği biraz daha özetleyen bir yapıya sahip olmalıdır. Yine bu yazıya doğru örnek olabilecek bir description şöyle tanımlanabilir: "İçerikleriniz için verimli ve uygulaması kolay SEO önerilerini ve içerik - SEO konusunda merak ettiklerinizi bu yazımızda sizler için derledik"

URL Uzunluğu SEO Açısından Uygun mu?

URL uzunluğu SEO çalışmalarında başarılı olmak için oldukça önemli bir etkendir. Bu yüzden çok uzun URL yapılarından kaçınmanız gereklidir. Örneğin bu okuduğunuz içerik için https://www.mertsener.com.tr/icerikleriniz-icin-seo-onerileri/ URL'si SEO çalışmalarında başarıyı sağlamak için uzun olabilir. Bu yüzden bunu https://www.mertsener.com.tr/icerik-seo/ gibi oluşturmak SEO çalışmaları açısından daha faydalı olabilecektir. Anahtar kelimeleri URL içerisinde geçirmek de oldukça önemli bir unsurdur. Örneğin sayfanız anahtar kelime olarak birincil olarak SEO danışmanlığı kelime öbeğini baz almak istiyorsa URL'niz içerisinde seo-danismanligi öbeğini geçirmenizi öneririm. Yine URL içerisinde büyük - capital yazılmış öbeklere ve Türkçe karakterlere yer vermemenizi başarılı bir SEO çalışması sonucu almanız için öneririm. Url yapınız ne kadar sade, temiz ve kolay okunabilir ise sizin için o kadar iyi olacaktır.

H1 Etiketi Tanımlı ve Doğru Kullanıldı mı?

H1 etiketi bir sayfaya ait ana başlığı barındıran etikettir. Yani sayfaya ait başlığınız o içerik için H1 etiketi olmalıdır. H1 etiketi bir içerikte sadece 1 kez kullanılmalıdır. Bu yüzden içeriğiniz ile ilgili en alakalı kelime öbeğini H1 etiketi içerisinde kullanmaya özen göstermelisiniz. Bir içerikte birden fazla H1 etiketi kullanmak ise SEO çalışmaları için olumsuz bir durumdur. Doğru olan bir içerikte tek bir H1 etiketi kullanmaktır.

Title ve H1 etiketlerinizin aynı olmamasına dikkat etmenizi öneririm. Örneğin sayfa başlığınız İçerikleriniz için SEO Önerileri ise bunu H1 etiketi olarak kullanmanızı, title kısmında ise bunu biraz daha detaylandırmanızı öneririm. H1 etiketi sayfanızın başlığı, title sayfanızı açıklayan bir başlık, description ise sayfanızı özetleyen unsurlardır. İçerikleriniz için bilgi oluştururken kısadan uzuna önce H1 arkasından Title ve sonrasında Description gibi düşünebilirsiniz. Aynı title ve description değerlerini sitenize ait başka sayfalarda kullanmamanız gerektiğini de belirteyim. Her içeriğiniz için farklı ve o içeriğe özel title ve description tanımlamaları yapmanız SEO çalışmaları için oldukça önemlidir.

H2-H3 Etiketlerine Yer Verilmiş mi?

H2 ve H3 etiketleri H1 etiketinde olduğundan farklı olarak birden fazla kez kullanılabilir. Çünkü H2 etiketi içerik başlığına bağlı alt başlıkları tanımlamak, H3 etiketi ise H2 başlığına bağlı alt alt başlıkları tanımlamak için kullanılır. Başarılı bir SEO çalışması sürdürmeniz için H2 ve H3 etiketlerinin kullanımına önem vermenizi öneririm. Bu etiket grubu H4-H5-H6 şeklinde de ilerleyebilmektedir.

İçerik Yeterli Uzunluğa Sahip mi?

İçeriklerinizin kalitesi oldukça önemlidir. Fakat içeriğiniz 300 kelime altında ise arama motorları için yeterli olmayacaktır. Bu yüzden ortalama olarak en az 600-700 kelime içerik üretmenizi öneririm. Kısa olan içeriklerinizi uzatmayı deneyebilir ya da bunları birleştirerek yeni bir içerik üretmenizi öneririm. İçerik uzunluğu ile ilgili hem kendi sitenizi hem de rakiplerinizi analiz edebileceğiniz Seranking, Ahrefs, SemRush gibi uygulamalara da göz atmanızın sizin için faydalı sonuçlar ortaya çıkarabileceğini söyleyebilirim.

İçerik uzunluğu konusunda arama motorları tarafından şu kadar olmalı gibi bir açıklama ya da veri olmadığını belirtmek isterim. Ancak kıyaslama imkanına sahip olduğumuz veriler ya da ilgili anahtar kelimenin önde çıktığı sonuçlara baktığımızda içerik uzunluğunun arama sonuçlarına etki ettiğini bize göstermekte. Bu bakımdan sadece doğru içeriği ziyaretçilerinize göstermeniz başarılı bir SEO çalışması yürütmenizi sağlamıyor. İlgili içerikle ilgili oldukça fazla bilgi veriyor olmanız, soru-cevap şeklinde konuyla ilgili içerikler üretmeniz SEO çalışmaları için oldukça önemlidir.

İçerik Özgün mü?

SEO çalışmalarında başarı için özgün ve kaliteli içerik olmaz ise olmaz. İyi ve ilgi çekici içerikler üreteceksiniz, buna bağlı yeni ziyaretçiler edineceksiniz ve bu ziyaretçileri mutlu ederek internet ortamında daha fazla yayılacaksınız... Bu yüzden içerik üretmeye zaman ayırmalı/ayırmanızı ya da maddi olarak yatırım yapmanızı öneririm. Ayırdığınız zaman ya da yaptığınız yatırımın karşılığını fazlası ile alacağınızı şimdiden söyleyebilirim.

Görseller Optimize Edilmiş mi?

Web sitenizin içeriğinin hızlı açılması SEO açısından oldukça önemlidir. Bu yüzden web sitenizdeki içeriğe eklediğiniz görselleri doğru boyutlara getirmeli ve boyut olarak sıkıştırdıktan sonra içeriğinize eklemelisiniz.

Görsel İsimleri Doğru Verilmiş ve Alt Etiketi Uygulanmış mı?

Görsel isim URL'leri uzadıkça SEO açısından olumsuz sonuçlar getirmektedir. Bu yüzden içeriklerinize eklediğiniz görselleri kısa bir URL içerisinden çekmeniz oldukça önemlidir. Örneğin https://www.alanadi.com/uploads/section/sdfgsdfgdfsgsdfgdfsg.jpg yerine https://www.alanadi.com/uploads/icerik-seo.jpg gibi bir dosya URL'si ile görsel eklemeniz sizin yararınıza olacaktır. ALT etiketleri de SEO çalışmalarında oldukça önemli bir etkiye sahiptirler. İçeriğinize çağırdığınız görsellere içeriğiniz ile ilgili anahtar kelimeleri Alt etiketi olarak tanımlamayı unutmamanızı öneririm.

İçerik Sosyal Medyada Paylaşılmış mı?

Web sitenize bir içerik yükledikten sonra bu içeriği öncelikle Facebook, Pinterest, Twitter, Instagram ve Linkedin üzerinden paylaşmanızı öneririm. Sosyal medyada bulunan bir URL, SEO çalışmalarında size artı katkı sağlayacaktır.

İçerik Backlinkler Kazanmış mı?

İçeriğinize ait direkt backlinkler kazanmanız arama motorları açısından içeriğinize ait SEO puanını yükseltecektir. Bu yüzden yeni yayınladığınız içerikleri konu ile ilgili önemli forum sitelerinde paylaşmanızı öneririm. Kaliteli ve özgün içerikler ürettikçe, web siteniz sizin dokunuşunuz olmadan backlink kazanacaktır. Bundan emin olabilirsiniz. İyi içerikler internet ortamında yayılır ve doğal yoldan size backlink kazandırır.

İçeriğe Dahili Olarak Bağlantılar Sağlanmış mı?

Web siteniz içerisinden sadece ana sayfanızdan ya da blog ana kategori sayfanızdan ilgili içeriğe link vermek yeterli olmayacaktır. Web sitenizdeki ilgili içeriğe benzer diğer sayfalardan bu yeni URL'nize linkler oluşturmak sizin açınızdan iyi olacaktır. Örnek olarak bu yazdığım yazıya başka SEO ile ilgili oluşturduğum bir blog yazı üzerinden şu şekilde link vermek gibi: İçerik ve SEO konusunu ele aldığım yazı ilginizi çekebilir...

SEO Danışmanlığı Hizmetini Profesyonel Olarak Almak İster misiniz?

O halde projenizi dinleyip en uygun ve verimli teklifi oluşturabilmem için bana ulaşın.

Bonuslar Var :)

SSL Sertifikası

Web sitenizde SSL sertifikası kurulu değil ise hemen web site yöneticiniz ile irtibata geçin. SSL sertifikası SEO çalışmalarında oldukça önemli bir unsurdur.

Mobil Uyum

Web sitenizin günümüz teknolojisinde mobil uyumlu olduğunu düşünmek istiyorum... Eğer değil ise hemen mobil uyumlu - responsive bir web sitesine sahip olmanız gerekliliğini size bildireyim :)

Gereksiz Kaynakları Ortadan Kaldırın

Gereksiz kodlardan uzak durun! Web sitenizde bulunan ancak işlevi olmayan öncelikli olarak javascript ve css dosyalarını kodlarınızdan kaldırarak web sitenize çok büyük bir iyilik yapabilirsiniz. Aynı şekilde bazı animasyonlar sizin gözünüze hoş gelebilir; ancak ziyaretçileriniz için hiçbir şey ifade etmez. Bu yüzden web sitenizde bulunan bu tip kaynakları da ortadan kaldırmanız sizin yararınıza olacaktır.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

SEO Analizi 1 gün önce
PageSpeed Insights 21 gün önce

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 15 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...