Eticaret Satışlarınızı Arttıracak Öneriler

06/10/2020

Eticaret Satışlarınızı Arttıracak Öneriler

Eticaret günümüzde artık önemli bir kavram haline geldi ve internet üzerinden yapılan alışverişler gün geçtikçe artmakta. Bu da işletmelerin bir e-ticaret sitesi oluşturmasına sebep oluyor. Peki bir e-ticaret sitesi açmak ve kendi haline bırakmak internet üzerinden satış yapmak için yeterli midir? Elbette ki hayır! Bir eticaret sitesinin başarılı olması için bazı adımları atması ve oyunu kurallarına göre oynaması gerekli. Bu yazımda eticaret sitenizin satışlarını arttırması için tecrübelerime dayanarak vereceğim önerilerimi bulabileceksiniz. Önerilerimin herbirini ayrı ayrı değerlendirip uygulamanızı öneririm.

SEO Çalışmalarına Önem Verin

SEO yani arama motoru optimizasyonu bir eticaret sitesine doğal yollar ile ziyaretçi çekecek en önemli çalışma türüdür. Bu bakımdan SEO kavramına önem vermenizi ve üzerinde yoğunlaşmanızı ciddi anlamda öneririm. SEO çalışmalarının ilk aşamasını e-ticaret sitenizin altyapısı ile belirleyebiliriz. E-ticaret sitenizi oluştururken mobil uyumlu olması, Türkiye merkezli bir sunucuda bulunması, SSL sertifikasına sahip olması, akıllı urller ile link yapılarının sağlanması gibi temel SEO özelliklerini göz önünde bulundurmanızı öneririm. Bu özelliklerden eksik olanlarınız varsa altyapı sağlayıcınız ile bu konuyu görüşmeli ve gerekli önlemleri hızlıca almalısınız. Altyapınız SEO uyumlu olduktan sonra arama motorlarında özellikle Google üzerinde ilk sayfada yer almanız için önem vermeniz gerekli ana konu içeriğiniz olacaktır. İçerikleriniz ne kadar kaliteli, özgün ve ilgi çekici ise e-ticaret sitenizin ziyaretçi sayısı bu doğrultuda yükselecek ve buna bağlı e-ticaret sitesi satışlarınız da artacaktır.

Eticaret site içeriklerinizi iki başlık altında gruplamak mümkündür. 1.si elbetteki ürünlerinize ait içeriklerdir. Eticaret sitenizdeki ürünlerin içeriklerine oldukça fazla önem verin, başka site ya da tedarikçilerden copy/paste - kopyala/yapıştır şeklinde bu içeriklerin girişini yapmayın. Ürünlerinize zaman ayırın ve özgün ve kaliteli içerikler oluşturun. Bu emeğinizin karşılığını zamanla organik yolla ziyaretçi kazanarak alacaksınız. Diğer 2. içerik grubu e-ticaret sitenize ait ürünlerinizden hariç olan sayfalar grubudur. Burada da e-ticaret sitenize SEO açısından en önemli katkıyı sağlayacak kategori ya da kavram blog olacaktır. Eticaret siteniz için bir blog kategorisi oluşturun ve satışa yönelik olmayan, kullanıcı faydası sağlayacak özgün ve kaliteli içerikleri bu bölümde sıklıkla yayınlayın. Örneğin su arıtma cihazları satan bir işletme iseniz blog bölümünüzde "sağlıklı olmak için günde ne kadar su tüketilmeli" gibi konuya yer verin. Bu içeriği üretmek için saatlerinizi ayırmaktan çekinmeyin... Emin olun ki bu gibi içeriklerinizi e-ticaret sitenizde arttırdıkça faydasını zamanla göreceksiniz. Bu fayda, ziyaretçi sayınızın artması ve buna bağlı online siparişlerinizde gözle görünür bir artış olacağıdır...

Eticaret Satışlarınızı Arttıracak Öneriler

Google Ads Yeniden Pazarlama Reklamlarını Kullanın

Google Ads yeniden pazarlama reklamları ile web sitenizi ziyaret eden kişilere sonrasında başka siteler üzerinden reklamlarınızı gösterip, onların tekrar sitenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz. Bu e-ticaret akışında oldukça önemli bir pazarlama yöntemidir. Örneğin web sitenizi ziyaret eden bir kullanıcı sitenizi terk ettikten sonra önemli haber siteleri ya da forumlarda reklamlarınızı görür ve tekrar tıklayarak e-ticaret sitenize giriş yapar. Ziyaretçilerinizin devamlı aklında kalmak ve marka bilinirliği yaratmak için oldukça etkili olan Google Ads yeniden pazarlama reklamlarını e-ticaret siteniz için kullanmanız sizin için kritik derecede önem taşımaktadır.

Bu konuda Clouds Eticaret Blogunda bulunan bu yazımız ilginizi çekebilir:
Eticaret Siteniz için Google Ads Yeniden Pazarlama Görüntülü Reklam Kurulumu

Google Ads Anahtar Kelime Reklamlarını Kullanın

Google Ads anahtar kelime bazlı reklamları kullanarak ürünlerinizi arayan kişilere kolayca ulaşmanız mümkün. Google Ads anahtar kelime reklamları sizin belirlediğiniz kelime ya da kelime öbekleri için teklifinize göre arama sonuçlarının üstünde ya da altında size ait ve sizin belirlediğiniz başlık ve açıklamaya göre web sitenize yönlendiren reklamları gösterir. Ürünlerinizi arayan kitleye direkt ulaşmak için çok etkili bir yöntem olan Google Ads anahtar kelime reklamlarını eticaret siteniz için kullanmanız size çok büyük bir artı getirecektir. Teklif verme usulüne göre çalışan bu reklam tipinde bütçenizin biraz kabarık olmasını öneririm. Lakin bu reklam alanında rekabet bir hayli fazla ve istediğiniz kelimede ilk sıralarda sürekli yer almak için sektörünüze bağlı ciddi harcamaları gözden çıkarmanız gerektiğini şimdiden belirteyim.

Google Ads Anahtar Kelime Reklamları için Profesyonel Destek İsterseniz Bana Ulaşabilirsiniz:
İletişim Bilgileri

Sosyal Medyayı Etkin Kullanın

Sosyal medyada olabildiğiniz mecraların hepsinde aktif olmaya çalışın. Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Pinterest, Linkedin gibi mecralar ülkemizde oldukça yaygın. Bu bakımdan bu mecraların herbirinde hesabınız olması ve mecraya göre doğru paylaşımlar yapmanız e-ticaret sitenize oldukça büyük bir yarar sağlayacaktır. Bu mecraların herbirinde sağlayacağınız yüksek etkileşim oranları aynı şekilde e-ticaret sitenize de etki edecektir. Eğer bunları yapacak vaktiniz yok ise sosyal medya konusunda profesyonel bir ajansla anlaşma yapmanızı öneririm. Ayrıca sosyal medya üzerinden gelen sorulara hızlı ve titizlikle cevap vermeniz, gelen yorumlar ile etkileşim içerisinde olmanız da oldukça önemlidir.

Sosyal Medya Reklamlarını Kullanın

Özellikle Facebook ve Instagram üzerinden reklam vermenizi öneririm. Bu mecralarda kendinize uygun hedef kitle seçimi yaparak türlü şekillerde reklam verebilirsiniz. Bu reklamlar hem e-ticaret sitenizin ziyaretçi sayısını arttıracak hem de size bu platformlarda yeni takipçiler kazandıracaktır. Özellikle Facebook üzerinde birçok reklam çeşidi bulunmaktadır. Eticaret sitenize ziyaretçi sağlamak, gönderilerinizi öne çıkararak daha fazla beğeni almasını sağlamak ya da Facebook sayfanızın takipçi kazanması gibi türlü çeşitlerde reklamlar oluşturabilirsiniz. Bütçeniz dahilinde tüm reklam türlerini denemenizi ve aldığınız sonuçlara göre değerlendirme yapıp devam etmenizi öneririm. Yine bu konuda profesyonel bir ajans üzerinden sosyal medya reklam danışmanlığı hizmeti almanız sizin için çok yararlı olacaktır.

Eticaret Sitenizde Canlı Destek Verin

Ziyaretçilerinizin anında size ulaşabileceği canlı destek modülüne eticaret sitenizde yer vermeli ve mümkün olduğu kadar online durumda olmalısınız. Ziyaretçileriniz bir soru sormak istediğinde bu alandan size anında ulaşabilirler. Sizin de hızlı şekilde gelen soruları cevaplamanız e-ticaret sitenizin başarılı olması için oldukça önemlidir.

Eticaret Satışlarınızı Arttıracak Öneriler

Müşteri Sorularına Bilgilendirici ve Hızlı Cevaplar Verin

Eposta veya bir form aracılığı ile size gelen sorulara bilgilendirici cevaplar vermeniz ziyaretçileriniz için oldukça önemlidir. Ayrıca cevapları hızlı bir şekilde vermeniz de size soru soran ziyaretçilerin müşteriniz olma konusundaki ihtimalini arttıracaktır.

Müşteri Hizmetleri Bölümünüze Özen Gösterin

Müşteri hizmetleri bölümü e-ticaret sitenizde bulunması gereken bir alandır. Bu bölüm altında teslimat, iade, değişim gibi temel e-ticaret şartlarınızı detaylıca belirtmelisiniz. Sizi hiç tanımayan ziyaretçileriniz sipariş vermeden önce bu bölüme gelir, teslimat ve iade koşulları gibi alanları gözden geçirirler. Bu yüzden müşteri hizmetleri bölümüne önem verin ve teslimat, iade, değişim gibi şartlarınızı detaylıca aktarın.

İade İşlemlerinde Pozitif Olun

İade konusu e-ticaret siteleri için oldukça gündemde olan bir konudur. Kimi e-ticaret siteleri ürünlerine olan güvenlerini belirli bir süre içerisinde koşulsuz iade imkanı sağlayarak göstermektedirler. Koşulsuz iade sunan eticaret sitelerinin bu konuda negatif olan eticaret sitelerine oranla daha başarılı olduklarını söylemek mümkün. Ürünlerinizi doğru sunar ve gerekli bilgileri ziyaretçinin satın alımı öncesinde sunarsanız zaten iade oranlarınızın az olacağını söyleyebilirim. Tüketici e-ticaret sitenizde gördüğü ürünü birebir şekilde teslim aldığında iade yapma olasılığı oldukça azalacaktır. Beden ya da ölçü gibi durumlarda gelen değişim taleplerini de olumlu karşılamalı ve değişim yapmaya açık olmalısınız.

Doğru Fiyatlandırma Yapın

Günümüzde hemen her yerden internete ulaşmak mümkün. Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce aynı ürünü onlarca eticaret sitesinde fiyat olarak karşılaştırıyor. Bu yüzden ürünlerinizi doğru fiyatlandırmalar yaparak ziyaretçilerinize sunmalısınız.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...